NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kierowca autobusu pełnego dzieci objechał rogatki. PLK zawiadomiła policję

| Jakub Madrjas 20.05.2022 7,5k

Bulwersujące zachowanie kierowcy autobusu pełnego dzieci oburzyło całą Polskę. Pomimo opuszczonych rogatek i włączonej sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej przejechał przez przejazd kolejowo-drogowy. PLK zawiadamia policję i pracodawcę kierowcy.
– Wczoraj ok. godz. 13:30 na przejeździe kolejowo-drogowym na linii  Warszawa – Terespol w miejscowości Chrośla (powiat miński) autobus, pomimo opuszczonych rogatek i włączonej sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej, przejechał przez przejazd-kolejowo drogowy. Kierowca autobusu objechał zamknięte rogatki. Urządzenia na przejeździe działały prawidłowo. Były zamknięte – podkreśla rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

PLK przekazały informacje o wykroczeniu do policji. Powiadomiony będzie pracodawca kierowcy – poinformował, dodając, że nagranie zostało zgłoszone PKP Polskim Liniom Kolejowym przez osobę obecną na przejeździe dzięki uruchomionemu przez PLK możliwości kontaktu przez stronę internetową www.bezpieczny-przejazd.pl – formularz „Zgłoś usterkę / dzikie przejście”. 

– Dla kierowców i użytkowników przejazdu np. zaniepokojonych dłuższym niż oczekiwany czasem zamknięcia przejazdu, PLK zapewnia możliwość kontaktu telefonicznego. Informacje o nr telefonów są podane na żółtych naklejkach umieszczonych na wszystkich przejazdach kolejowo-drogowych – przypomina rzecznik. Objeżdżanie zamkniętych rogatek to tworzenie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Takie zachowanie, podobnie jak ignorowanie znaku stop lub wjeżdżanie pod opadające rogatki i taranowanie rogatek, to podstawowe błędy kierowców, które powodują tragedie na przejazdach kolejowo-drogowych.

Kierowcy powinni pamiętać, że:

  • Znak STOP oznacza konieczność zatrzymania się przed przejazdem.
  • Czerwone światło bezwzględnie zakazuje wjazdu na przejazd – pulsująca sygnalizacja oznacza, że za chwilę na przejeździe pojawi się pociąg. Na przejazd można wjechać jedynie, gdy sygnalizacja jest wyłączona, a rogatki znajdują się w pozycji pionowej.
  • Na przejazd można wjechać tylko wtedy, gdy zapewniony jest zjazd z przejazdu.
  • Zbliżając się do przejazdu należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie nadjeżdża pociąg.
Aktualizacja: Rogatki były zamknięte od kwadransa

Jak się dowiedział reporter RMF FM, automatyczne szlabany na przejeździe we Wrzosowie zamknięte były około 15 minut, bo pociąg który miał tamtędy przejeżdżać - zepsuł się i miał opóźnienie. Jednak jak podkreśla policja, ta sytuacja nie tłumaczy karygodnego zachowania kierowcy, który - jak dodają funkcjonariusze - powinien stosować się do sygnałów i znaków drogowych.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5