Partnerzy serwisu:
Biznes

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Data publikacji:
18-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

Kalifornijska High-Speed Rail Authority przedstawiła krótką listę potencjalnych dostawców do obsługi kolei dużych prędkości. Znalazły się na niej Siemens i Alstom. To efekt pozyskania dofinansowania w wysokości 3,1 mld dol. z budżetu federalnego.

Projekt budowy kolei dużych prędkości w Kalifornii nabiera tempa. W grudniu 2023 r. administracja Joe Bidena zgodnie z zapisami Infrastructure Investment and Jobs Act ostatecznie przekazała dofinansowanie w wysokości 3,1 mld dol. na realizację projektu nowego połączenia kolejowego. Odpowiadająca za realizację High-Speed Rail Authority przeznaczy te środki na inwestycje infrastrukturalne oraz pozyskanie pierwszych (zapewne sześciu) składów.

Kolejnym krokiem będzie wysłanie oficjalnego zapytania ofertowego tzw. RFP (Request for Proposals) do wskazanych producentów, co powinno nastąpić w najbliższych miesiącach. Dostawcę składów powinniśmy poznać przed końcem tego roku. Pierwsze dwa pociągi, ze względu na charakter projektu, będą mogły być wyprodukowane poza USA.

Kontrakt będzie obejmował zaprojektowanie, wybudowanie oraz przechowanie do czasu odbioru nowych składów. Wykonawca będzie musiał także przeprowadzić niezbędne testy oraz pozyskać stosowne pozwolenia. Umowa obejmie także utrzymanie dostarczonych przez 30 lat wraz z zapewnieniem części zamiennych. Zwycięzca postępowania będzie także musiał dostarczyć symulator. Umowa nie obejmuje jednak wzniesienia zaplecza czy innych inwestycji infrastrukturalnych.

Z informacji udostępnianych przez Kalifornijską High-Speed Rail Authority wynika, że obecnie prace prowadzone są w 25 lokalizacjach. Obecnie prace budowlane prowadzone są na odcinku liczącym 171 mil (275 km) pomiędzy Merced a Bakersfield, który zgodnie z obecnym harmonogramem powinien zostać oddany do użytku do końca 2030 r. Korzystające z niego pociągi będą mogły się poruszać z prędkością do 220 mil/h (350 km/h).
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociąg dużych prędkości... na wodór!

Innowacje

Pociąg dużych prędkości... na wodór!

Mikołaj Kobryński 28 stycznia 2024

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Infrastruktura

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Roman Czubiński 16 stycznia 2024

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

KDP czy kolej w regionach – jaki priorytet dla Polski?

Infrastruktura

Indonezja: KDP wybudowana w oparciu o Chiny

Infrastruktura

Indonezja: KDP wybudowana w oparciu o Chiny

Roman Czubiński 29 października 2023

CPK: Uzupełnimy brakujące ogniwa europejskiej kolei

Infrastruktura

CPK: Uzupełnimy brakujące ogniwa europejskiej kolei

Roman Czubiński 20 września 2023

Zobacz również:

Pociąg dużych prędkości... na wodór!

Innowacje

Pociąg dużych prędkości... na wodór!

Mikołaj Kobryński 28 stycznia 2024

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Infrastruktura

CPK zamówił instrukcję prowadzenia ruchu na KDP

Roman Czubiński 16 stycznia 2024

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Tabor i technika

Wielki przetarg DB. Do 95 składów KDP

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

KDP czy kolej w regionach – jaki priorytet dla Polski?

Infrastruktura

Indonezja: KDP wybudowana w oparciu o Chiny

Infrastruktura

Indonezja: KDP wybudowana w oparciu o Chiny

Roman Czubiński 29 października 2023

CPK: Uzupełnimy brakujące ogniwa europejskiej kolei

Infrastruktura

CPK: Uzupełnimy brakujące ogniwa europejskiej kolei

Roman Czubiński 20 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5