NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

KD: Nowe szynobusy do Trzebnicy i Dzierżoniowa

| jm, Rynek Kolejowy/Koleje Dolnośląskie 08.07.2015 394

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-07-08 11:49:16 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
RK tytuł oryginalny: "KD: Nowe szynobusy do Trzebnicy i Dzierżoniowa "
RK tytuł profesjonalnego pisma branżowego:
"KD: Nowe Spalinowe Zestawy Trakcyjne do Trzebnicy i Dzierżoniowa"
I już myślałem że dalej było profesjonalnie napisane.... jednak znów pod koniec artykułu pada "szynobus".... Albo jesteście profesjonalnym pismem branżowym albo po łebkach....
Przepraszam redakcje i autora za moje czepialstwo i też komentujących ale szynobus to może powiedzieć przeciętny pasażer albo leniwy... od RK i ja również jak niektórzy oczekiwał bym profesjonalnego podejścia.
Pozdrawiam redakcje RK i przepraszam za czepialstwo jeszcze raz.
2015-07-08 12:44:41 Autor: Anty-pesa
---.static.icpnet.pl
Od powietrza, głodu, ognia i PESY. Często korzystam z połączenia Poznań-Wągrowiec na której KW operują tymi "odrzutami z eksportu" co ich Niemiec nie chciał. W ciągu ostatnich 3 tygodni czterokrotnie z tym pesowskim dziadostwem były problemy a tym samym kilkudziesięciominutowe opóźnienia. Przykład z dziś; tym razem pesowski eksportowy wynalazek padł na st. Poznań Garbary. Ponad 30 minut opóźnienia.
2015-07-08 13:10:50 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Po zakupie tych 4 szt na miejscu KD nie szedłbym w stronę przejęcia przewozów od PR tylko zapewnienie sobie rezerwy taborowej i wzmocnienia niektórych relacji. Pytanie tylko, czy np. do Trzebnicy uda się zwiększyć ilość kursów bez odbudowy którejś z mijanek po drodze. Natomiast bardzo chętnie widziałbym zwiększenie ilości kursów w relacjach Jelenia Góra - Zielona Góra czy Wałbrzych - Kłodzko - Kudowa Zdrój.
2015-07-08 13:58:00 Autor: cts
---.opera-mini.net
Newag!! Do roboty!! Ten Wasz SZT, 222M taki ładny, fajnie się prezentuje.
Swoją drogą, to drastycznie krótki czas realizacji dali w tym zamówieniu...
2015-07-08 17:09:52 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@cts
Czas realizacji zamówienia krótki bo to ustawka pod Pesę i nieodebrane Linki. W KD nawet tego nie ukrywają. Oprócz krótkiego terminu dostawy świadczy o tym fakt, że pojazdy mogą być wyprodukowane w 2014 roku.
2015-07-08 17:35:54 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post Anty-pesa:
"Od powietrza, głodu, ognia i PESY. Często korzystam z połączenia Poznań-Wągrowiec na której KW operują tymi "odrzutami z eksportu" co ich Niemiec nie chciał. W ciągu ostatnich 3 tygodni czterokrotnie z tym pesowskim dziadostwem były problemy a tym samym kilkudziesięciominutowe opóźnienia. Przykład z dziś; tym razem pesowski eksportowy wynalazek padł na st. Poznań Garbary. Ponad 30 minut opóźnienia."
[Admin: zmoderowano]
2015-07-08 20:00:41 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@Eurotram

To PESA też opłaca swoich płatnych trolli w internacie, czy ty tak tylko z potrzeby serca?

Człowiek pisze że pojazdy Pesy zawodzą, a ty żadnego argumentu że pisze nieprawdę bo Linki mają niezawodność 99,9%, tylko wyzywasz mu od gamoni.

Ale róbcie tak dalej, brak argumentów tylko ośmiesza takie działania, a mimo szczelnej kurtyny ochronnej i drakońskich kar za "szkodzenie wizerunkowi firmy" i tak wyciekają informacje świadczące niezbyt dobrze o jakości Jedynego Słusznego Producenta.
2015-07-08 22:29:06 Autor: dolnoslązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Głupota do kwadratu! Wrocław organizuje sobie kolejkę aglomeracyjną za pieniądze województwa (bo nie wierzę, że w tym nie maczał palców Dutkiewicz - ten sam Dutkiewicz, który chce budować metro we Wrocławiu, a żeruje na samorządzie wojewódzkim nawet w kwestii organizacji połączeń służących tylko Wrocławiowi). Nowe szynobusy powinny jeździć tam, gdzie jest 4-5 par na dobę i brakuje pociagów, a więc np. Jelenia góra - Zgorzelec, Kłodzko - Kudowa, Wałbrzych - Kłodzko, Jelenia góra - Szklarska Poręba czy na Podsudeckiej. A przecież można też reaktywować całoroczny ruch do Lubawki, Bogatyni czy z Kamieńca do Nysy. Zamiast tego mamy kolejne pociągi do Trzebnicy (gdzie jest już kilkanaście par) i Dzierżoniowa (gdzie podatnicy muszą finansować prakttycznie darmobusy dla mieszkańców, bo za normalną cenę nikt by tam nie jeździł).

Nowy prezes pozatrudniał jakichś pseudoekspertów z Politechniki i coś czuję, że prędzej oni rozłożą kolej na dolnym sląsku niż ją uzdrowią. Widać zapomnieli, że nie tylko Wrocław jest na Dolnym Śląsku.
2015-07-08 22:42:43 Autor: kazek
---.5-3.cable.virginm.net
coś tu sie zapowiada ciekawego czyli planowane połączenie Jeleniej Góry z Niemcami. To duży potencjał niemiwckich turystów. Wystarczy sie przejść uliczkami Szklarskiej lub Świeradowa Zdroju - deustche sprache
2015-07-08 22:50:40 Autor: pasażerr
---.226.214.36
To pewnie kolejny etap "optymalizacji kosztów" na Dolnym Śląsku. Była przecież jakiś czas temu mowa o tym, że podstawowym zadaniem, jakie zostało postawione nowemu prezesowi KD jest zmniejszenie dotacji na kolej. A jaki jest najłatwiejszy sposób? Skupić się na połączeniach aglomeracyjnych wokół Wrocławia, które generują największe potoki, a resztę mniej dochodowych linii zaorać. Do tego oczywiście dochodzi jeszcze wszędzie panoszacy się Dutkiewicz...

I tak mamy konkurencje cenową pomiędzy KD a busami np. na linii do Świdnicy (ciekawe kiedy ktoś dobierze się do d... KD za dumping?) i praktycznie już śladową liczbę połączeń np. na podsudeckiej. Nawet pociąg z Lwówka musiał zacząć jeździć do Wrocławia (i wozi powietrze, bo jeździ wbrew naturalnym potokom pasażerskim na tej linii).

Pojawia się jednak pytanie: Czy kolej ma przynosić zyski, czy też służyć mieszkańcom? Po co np. mieszkańcom Świdnicy dodatkowe pociągi, skoro mają od groma busów wożących ich za grosze, a pociąg, żeby ktokolwiek do niego wsiadł, musi jeździć poniżej kosztów, za co oczywiście płacą wszyscy podatnicy. Dlaczego nie jeżdżą tam, gdzie tych busów właśnie nie ma?

Poroniona polityka transportowa w województwie, czyli efekt rządów KD & UMWD & Dutkiewicz.

Ale za to potem Koleje Dolnośląskie pochwalą się, że są tańsze. I że pasażerów przybywa. Tylko czy to jest powód do chluby, skoro nie realizują misji społecznej, do której zostały powołane?
2015-07-08 23:37:53 Autor: manus
---.free.aero2.net.pl
Wygodne Linki powinny jeździć na dalsze trasy, a nie wozić pasażerów wokół Wrocławia. Tak samo do Szklarskiej Poręby (4 godz. jazdy) puszczają stare klopy z twardymi jak decha siedzeniami a do Legnicy (niecała 1 godzina jazdy) jeżdżą Impulsy zakupione na linię do Szklarskiej. Czy w KD ktoś myśli?
2015-07-09 08:14:13 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
@Ave ja: To niech poda konkretne pociągi,godziny i miejsca,to zweryfikujemy jego informacje. Ja akurat w ub. tygodniu byłem w okolicy i Linki były dokladnie tam,gdzie miały być o danej porze (dokładność praktycznie do kilku minut; to Są 133 miał kwadrans w plecy.
2015-07-09 08:18:43 Autor: Eurotram
---.gdynia.mm.pl
SA134. Tak to jest jak się z telefonu pisze...
2015-07-09 09:18:30 Autor: jondo
---.centertel.pl
Linki będą bardzo cennym nabytkiem, o ile te przypuszczenia się potwierdzą.
2015-07-09 12:52:34 Autor: Tki
---.139.20.68
[Admin: zmoderowano]
2015-07-09 16:34:11 Autor: abc
---.85.44.204
@ manus:

Tak, myślą - d..pą. Trzęsą d..pą przed Dutkiewiczem i jego słupem marszałkiem.
2015-07-09 17:43:02 Autor: Anty-pesa
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Eurotram
Bardzo proszę. Jeszcze "gorący" przykład z dzisiaj; pociąg 77642/3 Poznań Gł - Wągrowiec. Krótko przed odjazdem ze stacji początkowej odrzut z eksportu padł. Zgasło wszystko włącznie z oświetleniem. Pasażerowie jeżdżący tą relacją znają już takie magiczne słowo "reset" Skutek: znowu odjazd z kilkuminutowym opóźnieniem. Normalny, pełnowartościowy wyrób nie sprawia chyba co chwilę takich problemów. Ciekawy jestem jak te super-hiper cuda wyprodukowane przez jedynego słusznego producenta wpłyną na wskaźniki punktualności KW na linii 356.
2015-07-09 18:38:10 Autor: Eurotram
---.lublin.mm.pl
W odpowiedzi na post Anty-pesa:
"@Eurotram
Bardzo proszę. Jeszcze "gorący" przykład z dzisiaj; pociąg 77642/3 Poznań Gł - Wągrowiec. Krótko przed odjazdem ze stacji początkowej odrzut z eksportu padł. Zgasło wszystko włącznie z oświetleniem. Pasażerowie jeżdżący tą relacją znają już takie magiczne słowo "reset" Skutek: znowu odjazd z kilkuminutowym opóźnieniem. Normalny, pełnowartościowy wyrób nie sprawia chyba co chwilę takich problemów. Ciekawy jestem jak te super-hiper cuda wyprodukowane przez jedynego słusznego producenta wpłyną na wskaźniki punktualności KW na linii 356."
Jak ty masz tylko takie "wielkie" problemy jak ten dzisiejszy,to de facto nie ma problemów. Szukasz dziury w całym i pieprzysz roznosząc dym którego nie ma.

Jak reset pomógł,to znaczy że nic nie było,a równie dobrze nieprzyzwyczajony do sprzętu maszynista mógł po prostu nieumiejętnie zawiesić.
2015-07-09 21:14:04 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Nie napinajcie się już tak. KD nie ma taboru i te 4 pojazdy nie wiele zmienią bo:
1. Jako solówki są często za małe
2. Z SA134 raczej nie pojadą
3. W KD niedasię.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5