W Nowym Sączu powstają właśnie nowe Impulsy dla Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik pochwalił się właśnie pierwszym prawie gotowym składem, który wkrótce trafi na dolnośląskie tory.
Trwa produkcja nowych pięcioczłonowych Impulsów dla Kolei Dolnośląskich. Impulsy, które otrzymają Koleje Dolnośląskie mają być najlepiej wyposażonymi pociągami regionalnymi w Polsce. Będzie ich jedenaście i dotrą do przewoźnika do końca listopada 2017 r. Zamówione elektryczne zespoły trakcyjne będą jeździły z prędkością maksymalną 160 km/h.
Tymczasem, Jerzy Michalak, członek zarządu województwa dolnośląskiego, pochwalił się właśnie w mediach społecznościowych pierwszym, mocno zaawansowanym w produkcji, składem Impuls w barwach Kolei Dolnośląskich. To nie pierwsze zdjęcia z fabryki w Nowym Sączu. Wcześniej, w kwietniu, prezentowano
gotowe ramy pociągów.
Podłoga w pociągach umieszczona będzie na poziomie ok. 760 mm ponad główką szyny, a w wypadku korzystania z niższych peronów dostać się do pociągu pomoże wysuwany na wysokości 500 mm schodek. Tylko środkowy człon pojazdu będzie miał po dwie pary drzwi na stronę, do pozostałych wejdziemy przez jedną parę. W środku znajdzie się 230 stałych foteli i przestrzeń dla 290 pasażerów stojących.
Fotele mają być – co wciąż nietypowe w taborze regionalnym – regulowane w systemie stałego kąta i będą posiadać profilowane skórzane zagłówki. Będą też podnóżki oraz rozkładane stoliki i wieszak na ubrania chowający się w oparciu. Wyglądem siedzeń przewoźnik
chwalił się zresztą niedawno. Ponadto, pod każdym z siedzeń znajdzie się gniazdko 230 V z ładowarką usb, czego dotąd w Polsce nikt nie montował. Pełną specyfikację pojazdów, w której postawiono przede wszystkim na wygodę i udogodnienia dla personelu,
znajdziecie tutaj.
Koleje Dolnośląskie należące do samorządu realizują regularne przewozy od 2008 r. Z roku na rok spółka notuje regularne wzrosty liczby przewiezionych pasażerów, o czym
piszemy tutaj. W zakresie taboru elektrycznego przewoźnik eksploatuje Impulsy Newagu – dziesięć czteroczłonowych 31WE i sześć trzyczłonowych 36WEa oraz kilka typów nielicznych jednostek EN57.