Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Katowice-Kraków: Dwa kontrakty w trakcie realizacji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
30-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Katowice-Kraków: Dwa kontrakty w trakcie realizacji
Pomimo kłopotów finansowych wykonawców, jakie radykalnie opóźniły modernizację szlaku Katowice – Kraków, na odcinkach objętych dwoma kontraktami trwają właśnie prace budowlane. Dopiero w II połowie 2014 roku ogłoszony zostanie przetarg na pozostałą część szlaku Krzeszowice – Kraków.

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury, składając pod koniec 2012 roku wniosek o upadłość, przerwało prace na odcinku Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy. Zarządca infrastruktury nie zerwał wówczas kontraktu, ponieważ uważał, że będzie to gwarantowało przekroczenie terminu realizacji inwestycji. Obecnie prace przejęła PKP Energetyka.

Powoli, ale jednak

Modernizacja linii kolejowej E30 etap II, odc. Zabrze – Katowice – Kraków, realizowana jest w ramach czterech kontraktów budowlanych. Kontrakt nr 1 obejmuje odcinek Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa – Trzebinia i aktualnie trwają prace między Sosnowcem Jęzorem, a Jaworznem Szczakową, polegające na wymianie podtorza, torów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sieci trakcyjnej. Na ukończeniu są prace związane z budową pierwszego toru pomiędzy Sosnowcem Jęzorem a Jaworznem Szczakową.

– Od 2 września 2013 r. rozpoczęły się również prace pomiędzy Dulową  a Trzebinią, w ramach drugiego kontraktu, obejmującego odcinek Trzebinia – Krzeszowice – powiedziała Dorota Szalacha z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

W II połowie 2014 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na roboty budowlane dla trzeciego kontraktu, obejmującego odcinek Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy. Realizacja robót budowlanych dla tego kontraktu, planowana jest na lata 2015 – 2016. Czwarty kontrakt obejmuje budowę trzech Lokalnych Centrów Sterowania, to jest: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia i LCS Kraków Mydlniki.

Jaki zakres?

Odcinek objęty modernizacją w ramach projektu ma długość 58 km. Rozpoczyna się w Sosnowcu Jęzorze, a kończy w Krakowie Głównym Towarowym. – Mając na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zostaną zlikwidowane 23 przejazdy kolejowe i 3 przejścia w poziomie szyn, a część przejazdów wyposażona będzie w nowoczesne urządzenia, to jest samoczynną sygnalizację przejazdową. Przebudowane lub wybudowane będą również obiekty inżynieryjne, takie jak: przepusty ekologiczne (17 sztuk), 24 mosty oraz 31 wiaduktów – tłumaczy Dorota Szalacha. W celu ograniczenia hałasu, wybudowanych zostanie ponad 60 km ekranów akustycznych.

Realny czas przejazdu

Kilkakrotnie padały wyliczenia, że czas przejazdu pociągów z Krakowa do Katowic skróci się nawet do 45 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe, na prośbę o realny czas przejazdu po zakończeniu robót odpowiadają, że w wyniku modernizacji, według prognoz, czas jazdy wyniesie około 63 minuty dla pociągów pośpiesznych i około 87 minut dla pociągów osobowych.

Termin zakończenia wszystkich prac, wraz z sygnalizacją, został przez PKP Polskie Linie Kolejowe wyznaczony na listopad 2016 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

160 km/h w kabinie EP 09 po E 30! – cz. 1

Warte uwagi

160 km/h w kabinie EP 09 po E 30! – cz. 1

Robert Wyszyński, 1 kwietnia 2011 02 kwietnia 2011

160 km/h w kabinie EP 09 po E 30! (cz. 2)

Warte uwagi

160 km/h w kabinie EP 09 po E 30! (cz. 2)

Robert Wyszyński, 23 kwietnia 2011. 23 kwietnia 2011

Wkrótce testy ETCS na lini E30

Infrastruktura

Wkrótce testy ETCS na lini E30

PKP PLK 11 stycznia 2013

Modernizacja E30: Most nad Dunajcem zostaje

Infrastruktura

Modernizacja E30: Most nad Dunajcem zostaje

Dominik Lebda 25 listopada 2013

220-tonowy wiadukt ustawiony na E30 w trzy godziny

Infrastruktura

Zobacz również:

160 km/h w kabinie EP 09 po E 30! – cz. 1

Warte uwagi

160 km/h w kabinie EP 09 po E 30! – cz. 1

Robert Wyszyński, 1 kwietnia 2011 02 kwietnia 2011

160 km/h w kabinie EP 09 po E 30! (cz. 2)

Warte uwagi

160 km/h w kabinie EP 09 po E 30! (cz. 2)

Robert Wyszyński, 23 kwietnia 2011. 23 kwietnia 2011

Wkrótce testy ETCS na lini E30

Infrastruktura

Wkrótce testy ETCS na lini E30

PKP PLK 11 stycznia 2013

Modernizacja E30: Most nad Dunajcem zostaje

Infrastruktura

Modernizacja E30: Most nad Dunajcem zostaje

Dominik Lebda 25 listopada 2013

220-tonowy wiadukt ustawiony na E30 w trzy godziny

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5