NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kara nawet do 10 proc. przychodów za nieuczciwą konkurencję

| wu, Rynek Kolejowy 09.09.2013 139

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-09-09 15:13:31 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
"Interweniujemy w przypadku nadużycia pozycji dominującej lub zmowy". W tej sprawie o nadużyciu dominującej pozycji trudno mówić, no chyba że za nadużycie uznamy zaniżanie cen, a za dowód dominującej pozycji umiejętność wygrywania przetargów poprzez lepsze od konkurencji spełnianie oczekiwań podmiotów rozpisujących przetargi. Zmowa zupełnie nie pasuje do sprawy.

Sprawa ma też szerszy aspekt. Może się wkrótce okazać, że nieuczciwe jest oferowanie nie tylko niższych cen, ale też krótszych od konkurencji terminów realizacji, rozwiązań technicznych, którymi nie dysponuje słabsza konkurencja, gwarancji dłuższych, niż powszechnie przyjęte itp. itd. Jedno pozostanie bez zmian: na pisanie kretyńskich warunków będziemy patrzyli przez palce, bo głupota i niekompetencja pracowników osłabiają dominującą pozycję zamawiającego i nie są wynikiem zmowy, więc wszystko jest w porządku.
2013-09-09 15:25:30 Autor: sphinx1dżejsek
---.internetia.net.pl
@dżejsek
Nikt nie robił problemu z tego, że cena byłą niższa od konkurencji, ale że jej część była wręcz oszustwem. Zamawiający wyraźnie określił co ma wchodzić w jej skład, a Pesa wolała sobie pocyganić. Przez to cena była rażąco niska, niezgodna z SIWZ i poprzez swoją fałszywość - nieuczciwa. Zarzut zmowy dotyczy przetargu na EZTy. Poza tym Pani Majchrzak uprościła działalność urzędu do dwóch najczęstszych spraw (nadużywanie pozycji dominującej i zmowy) działalność Urzędu, który zajmuje się każdym przejawem nieuczciwej konkurencji, nie tylko dwiema wymienionymi.
2013-09-09 15:54:18 Autor: cosmo
---.warszawa.vectranet.pl
Problem w tym, że do tej pory, na poziomie województw, gdzie wszystko "było dograne" styl "sprzedaży" PESA-y działał bez zarzutów. Problem, jak trzeba było wziąć udział w jednym, czy 2 przetargu, bez "smarowania". Zaczęły się schody i na nic dziamgolenie prezesa czy rzecznika prasowego. Brak odpowiedniego sztabu i ludzi od profesjonalnej roboty marketingowej, daje znać o sobie. Nie wszystko Panie prezesie da się kupić i załatwić głaskaniem rączki. Trzeba czasem powściągnąć usta przed głupim komentarzem i wziąć się do prawdziwej roboty/konkurencji, przez podniesienie walorów eksploatacyjnych z poziomu szmelc, do nada się, wtedy można myśleć o wygrywaniu każdego przetargu.
2013-09-09 16:05:53 Autor: Prt
---.dynamic.chello.pl
~cosmo czy twierdzisz w Niemczech, Czechach i we Włoszech, na Liwie i w Rosji, od wschodu do zachodu (słońca) Pesa smarowała i dlatego wygrywała?

Koniec karmienia trolla.
2013-09-09 17:03:36 Autor: WNikliwy
---.dynamic.chello.pl
"UOKiK przypomina, że każdy przedsiębiorca, który uważa, że inny przedsiębiorca stosuje wobec niego czyny nieuczciwej konkurencji, ma możliwość dochodzić roszczeń przed sądem."

W jaki sposób Pesa stosuje czyny nieuczciwej konkurencji wobez PKP IC, przecież to nie są konkurenci, tylko dostawca i klient!

Pierwszy raz słyszę, żeby kupujący twierdził, "o ty bydlaku, za tanio chcesz mi sprzedać, podam cię do sądu!"

Rozumiem jakby to Newag podał do sądu, bo to jest konkurent dla Pesy i rzeczywiście w niego to mogłoby jakoś uderzyć, no ale nie PKP IC.
2013-09-09 18:19:33 Autor: cosmo
---.warszawa.vectranet.pl
@Prt

No we Włoszech na pewno nie ;) Tam nic nie ma bez odpowiedniego apanażu.. W Rosji też zresztą wsio dobre :) Litwa to taka mała Polska, a Niemcy - tam jeszcze nic nie jeździ. Zobaczymy jak zacznie, co się będzie działo z zestawami kołowymi.. Co do karmienia Trola, to możesz iść już zjeść albo w końcu zejść na ziemię i zobaczyć ile DB zamówiło w Bombardierze. Przy jakości wykonania, zamówienie PESY do Niemiec jest na granicy opłacalności..., bo nie trzeba było nikogo nakarmić pewnie.. (korzystając z Twojej nomenklatury).
2013-09-09 18:45:34 Autor: Prt
---.dynamic.chello.pl
@cosmo
Faktycznie z tym trollem przesadziłem, przepraszam.

Tylko nie sprowadzaj wszystkiego do swojej metody smarowania...tzn. załatwiania spraw.
2013-09-09 20:56:07 Autor: nowy
---.dynamic.chello.pl
LUDZIE i PANSTWO Z IC ,... UOIK itp


A telefonia komórkowa , aparaty tel. z 1 zł !!! - a pozostałe koszty w usłudze przecież to to samo i nikt nie protestuję.


W łapę wzięli z IC i chcą droższą ofertę wybrać !!!!
2013-09-09 21:37:15 Autor: Paleolibertarianin
---.akademiki.uni.torun.pl
"Uczciwa konkurencja" pachnie mi "sprawiedliwością społeczną".

Cytując klasyka :)
2013-09-09 21:40:15 Autor: Paleolibertarianin
---.akademiki.uni.torun.pl
"nieuczciwa konkurencja" pachnie mi "sprawiedliwością społeczną"

Cytując klasyka:
2013-09-09 22:47:32 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@nowy
Nikt nie wziął w łapę, przetarg został unieważniony, nikt nie zarobi.

A telefonia komórkowa jest prywatną firmą sprzedającą swoje usługi (bo usługi są głównym towarem) osobom prywatnym. PKP Intercity wydaje pieniądze publiczne i musi to robić przejrzyście i wymagać tego samego od oferentów. Jeśli chce dostać prawdziwy koszt usługi utrzymania, skrzętnie wyliczając co ma wchodzić w jej skład, to chce dostać prawdziwą wartość.

Ma to bardzo istotne znaczenie - gdyby oferta Pesy przeszła to ta tuż po dostawie lokomotyw mogłaby śmiało rozwiązać kontrakt na utrzymanie, zapłacić ten milion kary, a potem zażądać za usługę i gwarancję 40 mln zł (co jest bardziej realną kwotą). A PIC miałby kłopotów jak zawiązać, a zarzutem o niegospodarność, a może i prokuratorem włącznie.
2013-09-09 22:58:44 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
To jak PIC tak nie lubi Pesy to może odda łodzioklopy PR-om? Tam przynajmniej nie będą się marnować. Interregio na ED74 to będzie jednak postęp.
2013-09-09 23:51:35 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.97.155
@Arrivederci
Pomysł całkiem, całkiem, ale weź pod uwagę jedno - gdy ED74 odejdą z PIC-u, to Krzysztof "Iwan" Waszkiewicz nie będzie miał już dostępu do listy ich usterek zgłaszanych przez dyspozytorów.
2013-09-10 00:07:42 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
@WNikliwy
Słusznie, PKP IC (kupiec) nagle zamierza sądownie dyscyplinować PESA (sprzedawca - jeden z kilku)?
2013-09-10 06:22:48 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
No cóż Pesa ma dużo zamówień z zagranicy więc trzeba jej dowalić tylko czy PIC dawna moja firma ma do tego prawo?Może lobby konkurencyjne w PIC ma swoich ludzi?Może by tak CBA zajęło się to sprawą?
2013-09-10 09:39:52 Autor: złośnik
---.internetdsl.tpnet.pl
@ sphinx1

"Ma to bardzo istotne znaczenie - gdyby oferta Pesy przeszła to ta tuż po dostawie lokomotyw mogłaby śmiało rozwiązać kontrakt na utrzymanie, zapłacić ten milion kary, a potem zażądać za usługę i gwarancję 40 mln zł (co jest bardziej realną kwotą)."

Litości... Ktoś zerwie umowę płacąc kary, aby dodatkowo dostać bana na kilka lat na udział w przetargach publicznych w sytuacji, gdy 99% produkcji na kraj jest sprzedawana z zamówień publicznych? Takich wybitnych teorii nawet ekonomiści od Kaczyńskiego by nie wymyślili....
2013-09-10 09:48:36 Autor: złośnik
---.internetdsl.tpnet.pl
@ sphinx1

"A telefonia komórkowa jest prywatną firmą sprzedającą swoje usługi (bo usługi są głównym towarem) osobom prywatnym."

Tak, bo jest sądowy zakaz sprzedaży telefonów komórkowych osobom prawnym, w tym spółkom skarbu państwa, urzędom etc.
W związku z tym zakazem między innymi zarząd PKP Intercity i innych spółek nie posiada słuzbowych telefonów komórkowych, tylko chłopaki biegają z plecakiem z radiotelefonem...
Ku twojej informacji, nikt nie oprotestowuje stawek 1 zł za telefon a reszta w abonamencie, bo jest ko korzystne ze względów podatkowych, stąd milczące przyzwolenie na takie praktyki.
2013-09-10 09:50:36 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
-Dostajemy za tgo misia, jako konsultanci, 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc on jest droższy, ten miś,tym...no? Koniaczek?
-Podwójny. Stać mnie.
2013-09-10 17:39:00 Autor: Wacuś
---.ip.netia.com.pl
InterCity - Powiedz mi po co jest ten przetarg ?
Ministerstwo - Właśnie, po co ?
- Otóż to ! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten PRZETARG ? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest PRZETARG na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym PRZETARGIEM ? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie – mówimy – to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest PRZETARG społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
Hochwander: Protokół zniszczenia… ?"


Pasuje jak ulał :D
2013-09-11 08:30:43 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
@Fan Klub Iwana: taki problem to nie problem; Iwan po prostu będzie robić kopiuj-wklej ze swoich wcześniejszych wypocin,ewentualnie dokona ekstrapolacji (choć to może za trudne dla niego słowo) danych wcześniej uzyskanych ;)
2013-09-13 16:52:17 Autor: dominik 12
---.internetdsl.tpnet.pl
@ złośnik

trafne komentarze, popieram osoby logicznie myślące, a obserwując sphinxa 1 to jak nic jest to pracownik Newag i wszystko komentuje jednostronnie.

Pozdrawiam
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5