Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kanada wybiera przebieg pierwszego odcinka trasy KDP

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
18-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-12-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kanada wybiera przebieg pierwszego odcinka trasy KDP
mat. Alto Train
Kanada przyspiesza transport kolejowy. Steven MacKinnon, federalny minister transportu, poinformował w parlamencie krajowym, że wybrana została trasa dla centralnego odcinka KDP Alto, która połączy Ottawę z Montrealem.

Minister Transportu i Przewodniczący Rządu w Izbie Gmin, Steven MacKinnon, ogłosił przebieg pierwszego odcinka sieci kolei dużych prędkości. Trasa będzie poprowadzona między Ottawą a Montrealem. – Potwierdzenie, że ten odcinek zostanie uruchomiony jako pierwszy, jest wyrazem uznania dla jego potencjału w zakresie zapewnienia wczesnych korzyści podróżnym, społecznościom i gospodarce – podaje kanadyjskie ministerstwo w komunikacie.

Wariant ten poprowadzony zostanie na obszarze dwóch prowincji i zaoferuje krótszą trasę, bo o długości ok. 200 km. – Plan pozwala zespołom w obu prowincjach rozpocząć pracę w tym samym czasie, co oznacza, że mieszkańcy szybciej odczują korzyści, a pracownicy będą mogli zdobyć umiejętności niezbędne do szybszej rozbudowy sieci w kierunku Toronto i Quebecu – podaje ministerstwo.

Rozpoczęcie budowy odcinka Ottawa – Montreal planowane jest na 2029 rok. Najpierw jednak spółka państwowa Alto zarządzająca projektem rozpocznie od stycznia 2026 roku trzymiesięczne konsultacje społeczne. W formie dni otwartych, sesji wirtualnych i przy pomocy specjalnej platformy internetowej Kanadyjczycy będą mieli wiele okazji do podzielenia się swoimi opiniami na temat analizowanego korytarza. Urzędnicy zaznaczają, że to dopiero początek trwającej dyskusji, która będzie kontynuowana po pierwszej fazie konsultacji. Pozwoli ona na wybór preferowanych tras i lokalizacji stacji, a także minimalizację wpływu inwestycji na środowisko i jak najpełniejsze spełnienie oczekiwań mieszkańców.

– To ogłoszenie stanowi ważny krok naprzód w zapewnianiu Kanadyjczykom szybszego, czystszego i bardziej zintegrowanego transportu. Dzięki ścisłej współpracy z Alto i naszymi partnerami z rządów i lokalnych społeczności, kładziemy podwaliny pod sieć kolei dużych prędkości, która zapewni Kanadzie trwałe miejsce na światowej mapie nowoczesnych innowacji kolejowych – wzmacniając gospodarkę, tworząc dobre miejsca pracy i łącząc ludzi wzdłuż tego kluczowego korytarza – przekazał Steven MacKinnon, minister transportu Kanady.

Projekt kolei dużych prędkości Alto będzie jedną z największych inwestycji infrastrukturalnych Kanady od dziesięcioleci. Budowa pierwszej sieci kolei dużych prędkości ma pobudzić gospodarkę i wesprzeć kanadyjskie firmy i przemysł. Urzędnicy już podkreślają, że budowa KDP będzie inwestycją pokoleniową, która ukształtuje przyszłość gospodarczą Kanady.

Będzie to pierwsza linii dużych prędkości w Kanadzie. Docelowo sieć ma mieć 1000 km i łączyć Toronto z Québec. Sieć ma być przystosowana do prędkości do 300 km/h, co skróci czas podróży o połowę. W zaciągu KDP ma się znaleźć niemal połowa mieszkańców Kanady.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: Będzie 350 km/h na trasie Madryt – Barcelona!

Infrastruktura

Hiszpania: Będzie 350 km/h na trasie Madryt – Barcelona!

Mikołaj Kobryński 19 listopada 2025

KZN Bieżanów: Chcemy dostarczyć rozjazdy dla polskiej KDP

Infrastruktura

KE: Europejska sieć KDP do 2040 r. Szybsza niż 250 km/h?

Pasażer

Tunel KDP w Łodzi. PORR: tarcza TBM będzie gotowa w czerwcu 2026 roku

Infrastruktura

KDP Madryt – Barcelona: Więcej AVE, koniec Avlo

Pasażer

KDP Madryt – Barcelona: Więcej AVE, koniec Avlo

Mikołaj Kobryński 09 września 2025

Zobacz również:

Hiszpania: Będzie 350 km/h na trasie Madryt – Barcelona!

Infrastruktura

Hiszpania: Będzie 350 km/h na trasie Madryt – Barcelona!

Mikołaj Kobryński 19 listopada 2025

KZN Bieżanów: Chcemy dostarczyć rozjazdy dla polskiej KDP

Infrastruktura

KE: Europejska sieć KDP do 2040 r. Szybsza niż 250 km/h?

Pasażer

Tunel KDP w Łodzi. PORR: tarcza TBM będzie gotowa w czerwcu 2026 roku

Infrastruktura

KDP Madryt – Barcelona: Więcej AVE, koniec Avlo

Pasażer

KDP Madryt – Barcelona: Więcej AVE, koniec Avlo

Mikołaj Kobryński 09 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij