Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kamery obserwują ponad 1300 przejazdów kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kamery obserwują ponad 1300 przejazdów kolejowych
fot. PKP PLK
Brawura, pośpiech, łamanie przepisów – zachowania kierowców na przejazdach kolejowo-drogowych coraz częściej rejestrują kamery. W 2018 r. przybyło 116 monitorowanych skrzyżowań. PKP Polskie Linie Kolejowe  wykorzystują nagrania w szkoleniach, kampanii na rzecz bezpieczeństwa i karaniu niebezpiecznych kierowców. Nagrania potwierdzają statystyki – 99% zdarzeń na przejazdach powodują nieostrożni kierowcy.

PKP Polskie Linie Kolejowe w 2018 r. zamontowały monitoring na kolejnych 116 przejazdach kolejowo-drogowych m.in. w woj. wielkopolskim, małopolskim i śląskim. Liczba skrzyżowań z kamerami na koniec 2018 r. wzrosła do 1343. Monitoring pozwala kolejarzom obserwować sytuację na przejeździe, a jeśli to konieczne na bieżąco reagować. Nagrania służą również przy postępowaniach wobec kierowców, którzy łamią zasady bezpieczeństwa i zagrażają życiu pasażerów pociągów. W 2018 r. było 1211 wniosków do policji w sprawie ukarania nieostrożnych kierowców, którzy łamią przepisy ruchu drogowego.

Nagrania nieprawidłowych zachowań kierowców są wykorzystywane w szkoleniach organizowanych przez PLK, np. seminariach dla instruktorów nauki jazdy. Od 2016 r. PLK zorganizowały 27 spotkań dla instruktorów. Materiały o szkolenia kierowców trafiły do ponad 2 000 nauczycieli. W ramach kampanii Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, PLK publikują także w sieci nagrania z przejazdów i animacje ze wskazówkami dla kierowców. Filmy, prezentujące realne sytuacje z przejazdów, mają przestrzec kierowców przed brawurowym zachowaniem. Przyczyny tragedii i najczęstsze błędy kierowców przy przejeżdżaniu przez tory to: omijania rogatek, wjeżdżania pod opadające rogatki, ignorowania znaków stop.

– Modernizacja linii i przejazdów kolejowo drogowych, dodatkowe urządzenia zabezpieczające i monitoring zwiększają poziom bezpieczeństwa na kolei. Nagrania z monitoringu wykorzystujemy, by przestrzec użytkowników skrzyżowań przed brawurą. Na policję trafiają te materiały, które pokazują łamanie przepisów i są podstawą do karania lekceważących bezpieczeństwo kierowców. W 2018 r. było 1211 wniosków, to o ponad 200 więcej niż rok wcześniej – mówi Włodzimierz Kiełczyński, dyrektor Biura Bezpieczeństwa w PKP Polskich Liniach Kolejowych

Dodatkowe działania dla bezpieczeństwa

#ŻółtaNaklejkaPLK podnosi poziom bezpieczeństwa na przejazdach. W 2018 r. PKP Polskie Linie Kolejowe oznakowały 14 tysięcy przejazdów kolejowo-drogowych specjalnymi żółtymi naklejkami. Na każdej #ŻółtaNaklejkaPLK umieszczonej na słupku rogatki lub wewnętrznej stronie krzyża św. Andrzeja, są trzy podstawowe dane: indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu kolejowo-drogowego, numer alarmowy 112, numery „awaryjne”. W przypadku zagrożenia życia na terenie kolejowym i po połączeniu z numerem 112, kierowca podaje indywidualny numer identyfikacyjny z żółtej naklejki. Operator numeru 112 powiadamia – specjalnie stworzonym łączem – służby dyspozytorskie PKP Polskich Linii Kolejowych. Wydane zostaje polecenie wstrzymania ruchu pociągów na tej linii. To kolejna akcja dla zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych realizowana w ramach kampanii „Bezpieczny Przejazd – Szlaban na ryzyko!”.

W 2018 r. na przejazdach i przejściach kolejowych doszło do 208 wypadków i kolizji, w wyniku których 51 osób zginęło, a 34 zostały ciężko ranne. Wypadki na przejazdach kolejowo-drogowych to poniżej jednego procenta wszystkich wypadków komunikacyjnych. Za 99% odpowiadają kierowcy i od ich zachowania w dużej mierze zależy bezpieczeństwo.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5