NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity jednak zamawia wagony dla wojska

| Jakub Madrjas 17.11.2017 7,1k

PKP Intercity jednak zamawia wagony dla wojska
Transport żołnierzy Bundeswehry w PolsceFot. Youtube, kanał: Morfeusz120
Nikłe zainteresowanie producentów zapytaniem PKP Intercity o wagony specjalne do przewozu wojska nie zniechęciło przewoźnika. Właśnie ogłasza przetarg na dostawę ośmiu wagonów osobowych specjalnych na potrzeby Sił Zbrojnych RP.
Zapytanie PKP IC o wagony do przewozu żołnierzy zostało ogłoszone w sierpniu. Przewoźnik pytał o wyjątkowe jednostki – nie tylko wyposażone w szafki na broń czy pokój dowódcy, ale też o możliwość wjazdu nimi do niemal wszystkich europejskich krajów, gdzie istnieje tor o szerokości 1435 mm. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

Zapytanie ofertowe ogłoszono na zlecenie Ministerstwa Obrony Narodowej. Resort tłumaczył „Rynkowi kolejowemu”, że do tej pory polskie wojsko bardzo często korzystało z tego typu pojazdów, z tą różnicą, że musiało pożyczać je z zewnątrz. Z odpowiedzi producentów taboru wynika jednak, że żadna z firm nie jest w stanie w pełni zrealizować takiego zamówienia, głównie ze względu na życzenie uzyskania homologacji w wielu krajach.

Jak się okazuje, nie zniechęciło to MON i PKP Intercity. W biuletynie unijnych zamówień publicznych ukazała się właśnie informacja o ogłoszeniu przez PKP Intercity przetargu na dostawę ośmiu wagonów osobowych specjalnych do przewozu osób na potrzeby Sił Zbrojnych RP – tylu, ile było we wcześniejszym zapytaniu ofertowym.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 6 wagonów bezprzedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu żołnierzy oraz 2 wagonów przedziałowych specjalnych 2. klasy do przewozu konwoju. MON bardzo obniżył swoje wymagania w zakresie podróżowania po Europie. Wagony muszą posiadać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu zgodnego z TSI oraz dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań krajowych w zakresie eksploatacji po sieciach Polski, Czech, Słowacji, Węgier oraz Rumunii. 

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego. Zamawiający wymaga dostarczenia wagonów fabrycznie nowych. Dostawa wagonów z dopuszczeniem na polską sieć ma nastąpić do 1 grudnia 2019 roku. Dokumenty dopuszczające pojazdy do ruchu w pozostałych wymienionych państwach można dostarczyć w ciągu 48 miesięcy od odbioru ostatniego wagonu.

Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji i rękojmi na dostarczane wagony na okres nie krótszy niż 48 miesięcy. Do tego okres gwarancji i rękojmi będzie punktowany w przetargu (10 proc. oceny). Pozostałe 90 proc. kryterium wyboru wykonawcy stanowi cena. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45771)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45771)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5