NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Zapytanie PKP IC o wagony do przewozu żołnierzy bez sukcesu

| Jakub Madrjas 25.08.2017 52

Zapytanie PKP IC o wagony do przewozu żołnierzy bez sukcesu
Fot. defense.gov
Cztery firmy odpowiedziały na zapytanie PKP Intercity o możliwość dostawy wagonów do przewozu wojska. Żadna nie byłaby jednak w stanie w pełni zrealizować takiego zamówienia.
Na początku sierpnia PKP Intercity zwróciło się do producentów taboru o udzielenie informacji na temat możliwości dostawy i przedstawienia ceny 8 wagonów pasażerskich, „dotychczas nie eksploatowanych”. Wagony mają mieć standardową długość 26,4 metra, przy czym 6 z nich ma być wagonami bezprzedziałowymi, a 2 „wagonami przedziałowymi specjalnymi do przewozu konwoju”. Więcej o tym ciekawym zapytaniu pisailiśmy tutaj.

Zgodnie z przypuszczeniami wagony miałyby służyć do przewozu żołnierzy. Z prośbą o przeprowadzenie zapytania wystąpiło bowiem Ministerstwo Obrony Narodowej.  – Ponieważ polskie wojsko nie posiada swoich wagonów, zarówno towarowych, jak i pasażerskich a jedynie wypożycza je od narodowych spółek kolejowych istnieje zatem potrzeba zakupu własnego taboru pasażerskiego na potrzeby Sił Zbrojnych – podkreślał w odpowiedzi dla "Rynku Kolejowego" resort.

Pesa nie zbuduje wagonów dla armii

W środę, 23 sierpnia minął termin na przesłanie odpowiedzi do PKP Intercity. Jak informuje rzeczniczka przewoźnika Agnieszka Serbeńska, na zapytanie wysłane do sześciu potencjalnych wykonawców odpowiedzi nadesłały cztery firmy. Dwie odpowiedzi były negatywne. Jedną z nich złożyła Pesa. – Nie zamierzamy przedstawić oferty odpowiadającej na to zamówienie – ucina szef PR największej krajowej firmy taborowej Maciej Grześkowiak.

Jak informuje Serbeńska, informacje nadesłane przez pozostałe dwie firmy zawierają zastrzeżenia w stosunku do ujętych w zapytaniu założeń. – Ze względu na dane zawarte w przesłanych informacjach, zostały one objęte klauzulą tajemnicy przedsiębiorstwa –zaznaczyła.

Newag mógłby – ale tylko do przewozów krajowych

Jak udało się dowiedzieć "Rynkowi Kolejowemu", jedno z tych dwóch pism złożył nowosądecki Newag. Zaoferował on PKP Intercity wykonanie wagonów, ale w wersji do przewozów krajowych. Głównym problemem w realizacji zamówienia jest bowiem żądanie dopuszczenia wagonów do eksploatacji praktycznie we wszystkich krajach Europy. Koszt, a przede wszystkim czas potrzebny do przeprowadzenia niezbędnych procedur jest bardzo trudny do oszacowania. 

Odpowiedź dla PKP Intercity przygotował również poznański FPS, należący do Agencji Rozwoju Przemysłu. Przedstawicielka tej firmy Katarzyna Raducha zaznacza jednak, że stanowi ona tajemnicę przedsiębiorstwa.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42041)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42041)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS