NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest wykonawca modernizacji odcinka z Ostrowów do Otłoczyna

| Martyn Janduła 26.05.2017 311

Jest wykonawca modernizacji odcinka z Ostrowów do Otłoczyna
OtłoczynFot. Clerkus (Jan Chmielewski), CC BY-SA 3.0
PKP PLK prowadzą przetarg na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii 18 na odcinku Ostrowy – Otłoczyn. W postępowaniu wpłynęło siedem ofert na kwoty od 79,9 mln zł do 101,6 mln zł brutto. Wszystkie przekraczają założony przez zamawiającego kosztorys. Mimo wszystko PLK wybrały wykonawcę prac, które pozwolą pociągom na osiąganie na niektórych odcinkach prędkości 160 km/h.
Całość przedmiotu zamówienia dotyczącego prac na linii kolejowej nr 18 na odcinku Ostrowy – Otłoczyn obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, projektu budowlanego oraz uzyskania dla niego wszelkich niezbędnych pozwoleń. Następnie wyłoniona w przetargu firma przeprowadzi prace budowlane. Prace objęłyby odcinek od km 13,658 do km 95,633. Zakończone prace pozwolą uzyskać prędkość na niektórych odcinkach do 160 km/h. Szczegółowo o zakresie robót pisaliśmy tutaj.

Drogie oferty

Inwestycja stanowi część większego zadania inwestycyjnego, zakładającego prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny. W sumie postępowaniem zainteresowanych było siedem podmiotów, które złożyły oferty mieszczące się w przedziale od 79,9 mln zł brutto do 101,6 mln zł brutto. Wszystkie firmy zaoferowały 72-miesięczny okres gwarancji oraz niemal wszystkie – z wyjątkiem jednej – skrócenie terminu realizacji z 30 września 2018 r. do 31 lipca 2018 r.

Najtańszą ofertę złożyła firma Colas Rail. Druga pozycja należy do Przedsiębiorstwa Usługowo-Handlowego Rajbud z Szymbark, które jako jedyne nie zaoferowało skrócenia terminu realizacji. Wartość tej oferty wynosi 89,4 mln zł brutto. Następne miejsca pod względem ceny zajmują Torpol (90,2 mln zł brutto), ZUE (90,7 mln zł brutto), konsorcjum Schweerbau z Niemiec i SBM z Wrocławia (92,2 mln zł brutto), Trakcja PRKIiI (99,7 mln zł brutto) oraz Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska (101,6 mln zł brutto).

Pięciu odrzuconych

Wszystkie oferty przekraczają założony przez zamawiającego kosztorys. PKP PLK zamierzała przeznaczyć na realizację zamówienia kwotę ok. 78,1 mln zł brutto. Okazało się jednak, że jest możliwe podniesienie wielkości środków niezbędnych do realizacji zadania, dzięki czemu PLK dokonały wyboru najkorzystniejszej oferty. W związku z tym, że odrzucono aż pięć ofert (ze względu na brak zabezpieczenia wadium oraz brak przedłużenia terminu związania ofertą), rozpatrywane były wyłącznie oferty Torpolu oraz ZUE. PKP PLK kontrakt przyznały pierwszej firmie – Torpolowi – i to ona zdobyła komplet punktów. W przypadku braku odwołań ze strony pozostałych uczestników postępowania przetargowego co do wyboru oferty, możliwe będzie podpisanie umowy.

Termin realizacji prac budowalnych jaki wskazał Torpol w złożonej ofercie został określony na dzień 31 lipca 2018 roku, natomiast okres gwarancji jakości i rękojmi za wady 72 miesiące.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie (640)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5