Dziś, w poniedziałek, 7 września 2015 roku w siedzibie Pesy prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski oraz przedstawiciele producenta: wiceprezes Robert Świechowicz i dyrektor marketingu krajowego rynku kolejowego Maciej Maciejewski podpisali umowę na dostawy dla Kolei Dolnośląskich czterech spalinowych zespołów trakcyjnych 223M Link.
To pierwszy kontrakt zawarty przez Pesę z Kolejami Dolnośląskimi, choć od lat na szlakach tego województwa eksploatowane są spalinowe pojazdy Pesy poprzednich generacji. - Linki dla Dolnego Śląska będą zbudowane zgodnie z czterema scenariuszami zderzeniowymi, będą posiadać polski i niemiecki system bezpieczeństwa, rozbudowany system informacji pasażerskiej oraz wi-fi - informuje Pesa.
Pesa dostarczy Kolejom Dolnośląskim pociągi Link, wyprodukowane pierwotnie dla niemieckiego przewoźnika Netinera. Z powodu problemów z dopuszczeniem pojazdów do eksploatacji w Niemczech zrezygnował on z zamówienia. Sprawę szeroko opisaliśmy w naszym nowym portalu Monitor. Cztery pojazdy wyprodukowane pierwotnie dla Niemiec kupiły już Koleje Wielkopolskie.
Przewoźnik przewiduje, że w początkowym okresie eksploatacji nowo pozyskane pojazdy będą kursować na wszystkich liniach, na których obecnie można podróżować dobrze znanymi dolnośląskimi SA134 i SA135. Ma nadzieję na powierzenie mu przez województwo dodatkowych kursów na już istniejących liniach, ze szczególnym uwzględnieniem aglomeracji wrocławskiej. Nowy tabor spalinowy może więc się przydać do zwiększenia częstotliwości w relacjach, np. Wrocław – Trzebnica, czy Wrocław – Dzierżoniów. KD prowadziły też negocjacje ze stroną niemiecką, pozwalające wjechać do Gorlitz – zarówno pociągami od strony Wrocławia, jak i Jeleniej Góry.
Wartość kontraktu brutto: 46.224.876 zł. Gwarancja na każdy pojazd – 18 miesięcy. W myśl umowy, producent ma zakończyć dostawy wszystkich Linków do 26 października 2015 roku.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
