Drugi etap prac na linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk jednak dojedzie do skutku. Pomimo zwiększonych do 106 mln zł kosztów, PLK podpisała umowę z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Eco-Baza na realizację prac.
Prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będą kontynuacją prac z lat 2010 – 2012. Wykonano wówczas wymianę torów, co umożliwiło jazdę pociągów z prędkością 100 km/h. Między Pomorskiem a Przylepem powstała łącznica kolejowa. W ramach zadania wymienione zostaną podkłady na około 42 km trasy. Po zakończonej modernizacji pociągi ze Zbąszynka do Czerwieńska będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
Budżet podniesionyPo
otwarciu ofert można było mieć wątpliwości, czy projekt dojdzie do skutku. Najniższa oferta, którą złożyła Eco-baza z Żagania, była warta 127,44 mln zł brutto. Było to o ponad 50 proc. więcej, niż kosztorys PLK, który opiewał na 80,2 mln zł brutto plus 16 mln zł na ewentualne zamówienia podobne. Po aukcji elektronicznej cenę udało się obniżyć, ale PLK i tak musiała podnieść budżet. Ostatecznie w piątek (6 września) wieczorem PLK poinformowała o podpisaniu umowy wartej 106 mln zł. Bez zmian pozostaje termin zakończenia inwestycji - koniec 2021 roku.
Zakres prac
Jak informuje PLK, na stacjach Sulechów i Babimost zmodernizowane zostaną perony. W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie pojawią się elektrycznie ogrzewane rozjazdy. Nowa nawierzchnia jezdni oraz monitoring ma zwiększyć bezpieczeństwo na blisko 30 przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów oraz Babimost zwiększyć ma się przepustowość linii.
Już pod koniec grudnia PKP Polskie Linie Kolejowe i Urząd Marszałkowski w Zielonej Górze
podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów kolejowych o łącznej wartości ponad 78 mln zł. w województwie lubuskim. Jednym z tych projektów jest właśnie rewitalizacja odcinka linii 358.