Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na warte 106 mln zł prace na odcinku Zbąszynek – Gubin

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-09-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na warte 106 mln zł prace na odcinku Zbąszynek – Gubin
Fot. Jakub Leśniewski, SM42.pl
Drugi etap prac na linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk jednak dojedzie do skutku. Pomimo zwiększonych do 106 mln zł kosztów, PLK podpisała umowę z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Eco-Baza na realizację prac.

Prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będą kontynuacją prac z lat 2010 – 2012. Wykonano wówczas wymianę torów, co umożliwiło jazdę pociągów z prędkością 100 km/h. Między Pomorskiem a Przylepem powstała łącznica kolejowa. W ramach zadania wymienione zostaną podkłady na około 42 km trasy. Po zakończonej modernizacji pociągi ze Zbąszynka do Czerwieńska będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Więcej na ten temat piszemy tutaj

Budżet podniesiony

Po otwarciu ofert można było mieć wątpliwości, czy projekt dojdzie do skutku. Najniższa oferta, którą złożyła Eco-baza z Żagania, była warta 127,44 mln zł brutto. Było to o ponad 50 proc. więcej, niż kosztorys PLK, który opiewał na 80,2 mln zł brutto plus 16 mln zł na ewentualne zamówienia podobne. Po aukcji elektronicznej cenę udało się obniżyć, ale PLK i tak musiała podnieść budżet. Ostatecznie w piątek (6 września) wieczorem PLK poinformowała o podpisaniu umowy wartej 106 mln zł. Bez zmian pozostaje termin zakończenia inwestycji - koniec 2021 roku.

Zakres prac

Jak informuje PLK, na stacjach Sulechów i Babimost zmodernizowane zostaną perony. W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie pojawią się elektrycznie ogrzewane rozjazdy. Nowa nawierzchnia jezdni oraz monitoring ma zwiększyć bezpieczeństwo na blisko 30 przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów oraz Babimost zwiększyć ma się przepustowość linii. 

Już pod koniec grudnia PKP Polskie Linie Kolejowe i Urząd Marszałkowski w Zielonej Górze podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów kolejowych o łącznej wartości ponad 78 mln zł. w województwie lubuskim. Jednym z tych projektów jest właśnie rewitalizacja odcinka linii 358.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5