NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest umowa na warte 106 mln zł prace na odcinku Zbąszynek – Gubin

| Jakub Madrjas 09.09.2019 3,7k

Jest umowa na warte 106 mln zł prace na odcinku Zbąszynek – Gubin
Fot. Jakub Leśniewski, SM42.pl
Drugi etap prac na linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk jednak dojedzie do skutku. Pomimo zwiększonych do 106 mln zł kosztów, PLK podpisała umowę z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Eco-Baza na realizację prac.
Prace między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem będą kontynuacją prac z lat 2010 – 2012. Wykonano wówczas wymianę torów, co umożliwiło jazdę pociągów z prędkością 100 km/h. Między Pomorskiem a Przylepem powstała łącznica kolejowa. W ramach zadania wymienione zostaną podkłady na około 42 km trasy. Po zakończonej modernizacji pociągi ze Zbąszynka do Czerwieńska będą mogły przyśpieszyć do 120 km/h. Więcej na ten temat piszemy tutaj

Budżet podniesiony

Po otwarciu ofert można było mieć wątpliwości, czy projekt dojdzie do skutku. Najniższa oferta, którą złożyła Eco-baza z Żagania, była warta 127,44 mln zł brutto. Było to o ponad 50 proc. więcej, niż kosztorys PLK, który opiewał na 80,2 mln zł brutto plus 16 mln zł na ewentualne zamówienia podobne. Po aukcji elektronicznej cenę udało się obniżyć, ale PLK i tak musiała podnieść budżet. Ostatecznie w piątek (6 września) wieczorem PLK poinformowała o podpisaniu umowy wartej 106 mln zł. Bez zmian pozostaje termin zakończenia inwestycji - koniec 2021 roku.

Zakres prac

Jak informuje PLK, na stacjach Sulechów i Babimost zmodernizowane zostaną perony. W Babimoście, Sulechowie, Czerwieńsku i Kosieczynie pojawią się elektrycznie ogrzewane rozjazdy. Nowa nawierzchnia jezdni oraz monitoring ma zwiększyć bezpieczeństwo na blisko 30 przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym i przebudowanym układom torowym na stacjach Sulechów oraz Babimost zwiększyć ma się przepustowość linii. 

Już pod koniec grudnia PKP Polskie Linie Kolejowe i Urząd Marszałkowski w Zielonej Górze podpisały umowę na dofinansowanie dwóch projektów kolejowych o łącznej wartości ponad 78 mln zł. w województwie lubuskim. Jednym z tych projektów jest właśnie rewitalizacja odcinka linii 358.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5