Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jest umowa na lubuskie Plusy od FPS-u

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
27-12-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jest umowa na lubuskie Plusy od FPS-u
mat UMWL
Tuż przed świętami województwo lubuskie podpisało umowę z FPS-em na dostawę dwóch prototypowych dwunapędowych pociągów Plus. Zakup jest współfinansowany z regionalnych środków unijnych.

Zakup dwóch prototypowych jednostek przez samorząd to ogromna szansa dla FPS. Samorząd z kolei konieczność zakupu pociągów tłumaczył "niewystarczającą ilością i pojemnością taboru dla obsługi istniejących linii i liczby pasażerów na terenie województwa lubuskiego" i okresowym wyłączaniem pojazdów z eksploatacji z powodu planowych przeglądów i napraw.

W specyficznym przetargu, z bardzo krótkim czasem realizacji (kilka tygodni) wystartowała tylko firma FPS H. Cegielski, która zaoferowała dostawę dwóch pojazdów z rodziny Plus. Oferta spółki FPS, o wartości prawie 74 mln złotych brutto, znacznie przekraczała budżet regionu określony na niewiele ponad 57 mln złotych, lecz mimo to samorząd zdecydował się znaleźć brakujące środki i sfinalizować zakup. Samorząd ostatecznie zwiększył budżet i rozstrzygnął przetarg 10 listopada.

Strony zawarły umowę 20 grudnia. Zgodnie z pierwotnym ogłoszeniem o zamówieniu pojazdy miały być dostarczone w krótkim czasie – jeszcze przed końcem roku. Zakup jest dofinansowany ze środków RPO – Lubuskie 2020.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

PKP Intercity szuka środków na kolejne nowe wagony

Tabor i technika

PKP Intercity: Mamy ponad 1500 wagonów gotowych do ruchu

Tabor i technika

Kolejne wagony na 200 km/h wracają do służby w PKP Intercity

Tabor i technika

Lubuskie dostało ofertę w kontrowersyjnym przetargu

Tabor i technika

Lubuskie dostało ofertę w kontrowersyjnym przetargu

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 28 września 2023

Jakie będą nowe pomorskie „hybrydy”?

Tabor i technika

Jakie będą nowe pomorskie „hybrydy”?

Michał Szymajda 20 marca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

PKP Intercity szuka środków na kolejne nowe wagony

Tabor i technika

PKP Intercity: Mamy ponad 1500 wagonów gotowych do ruchu

Tabor i technika

Kolejne wagony na 200 km/h wracają do służby w PKP Intercity

Tabor i technika

Lubuskie dostało ofertę w kontrowersyjnym przetargu

Tabor i technika

Lubuskie dostało ofertę w kontrowersyjnym przetargu

Jakub Rösler, Jakub Madrjas 28 września 2023

Jakie będą nowe pomorskie „hybrydy”?

Tabor i technika

Jakie będą nowe pomorskie „hybrydy”?

Michał Szymajda 20 marca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij