Partnerzy serwisu:
Biznes

Jest przetarg zachodniej grupy zakupowej - wygra ten, kto zbuduje szybciej?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
10-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jest przetarg zachodniej grupy zakupowej - wygra ten, kto zbuduje szybciej?
Mocno okrojony projekt wykorzystania środków z POIiŚ na tabor regionalny ogląda ostatni przetarg - zachodniej grupy zakupowej. Zamówienie dotyczy tylko 9 pociągów, jednak pozostała otwarta furtka, gdyby woj. wielkopolskie dołączyło do zakupu.

W momencie powstania w skład zachodniej grupy zakupowej wchodziły województwa: wielkopolskie, dolnośląskie, zachodniopomorskie, lubuskie i łódzkie. Planowały one wspólnie kupić 29 nowych pociągów do obsługi połączeń międzyregionalnych łącznie z rezerwą taborową. Po wycofaniu się Dolnego Śląska i łódzkiego, zachodnia grupa zakupowa złożyła wniosek o dofinansowanie zakupu 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wstępnie planowano przydzielenie siedmiu pojazdów dla województwa zachodniopomorskiego, dwóch dla lubuskiego oraz ośmiu dla Wielkopolski.

To ostatnie województwo też nie ma jednak pieniędzy na wkład własny do projektu unijnego. Dlatego województwo zachodniopomorskie przejęło rolę głównego beneficjenta projektu i rozważało ograniczenie jego zakresu do zakupu 9 pojazdów. Właśnie został rozpisany przetarg na dostawę pociągów - zdecydowano się na zamówienie 9 elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością wykorzystania prawa opcji dotyczącym zamówienia dodatkowo do 8 ezt oraz możliwością złożenia zamówienia uzupełniającego (wartego najwyżej 20% zamówienia podstawowego). Zostaną one wykorzystane, jeśli Komisja Europejska zgodzi się podnieść dofinansowanie projektu do 75%. Wtedy do projektu dołączyłaby Wielkopolska.

Szacunkowa wartość zamówienia to 376 milionów złotych, w tym 180 mln zł zamówienie podstawowe, 36 mln zł to zamówienie uzupełniające, a 160 mln zł prawo opcji. Samorządowcy będą mieli prawo skorzystać z opcji do połowy 2014 roku. Termin dostawy pojazdów mija natomiast 30 kwietnia 2015 roku.

Cena stanowi tylko 60 procent kryterium zamówienia. Aż 40 proc. punktów można natomiast uzyskać za skrócenie terminu dostawy trzech pierwszych pociągów. Wykonawcę poznamy najwcześniej za miesiąc.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Roman Czubiński 12 września 2024

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 03 września 2024

Zobacz również:

Dwa dodatkowe Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej

Tabor i technika

Dwa dodatkowe Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej

jm, Rynek Kolejowy/Newag 20 listopada 2015

Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej

Tabor i technika

Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej

jm, Rynek Kolejowy 04 listopada 2013

Pozostałe z wątku:

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Roman Czubiński 12 września 2024

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 03 września 2024

Zobacz również:

Dwa dodatkowe Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej

Tabor i technika

Dwa dodatkowe Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej

jm, Rynek Kolejowy/Newag 20 listopada 2015

Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej

Tabor i technika

Impulsy dla Zachodniej Grupy Zakupowej

jm, Rynek Kolejowy 04 listopada 2013

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5