NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Jest przetarg PKP Intercity na 10 nowych lokomotyw wielosystemowych

| Jakub Madrjas 27.12.2019 388

Jest przetarg PKP Intercity na 10 nowych lokomotyw wielosystemowych
fot. Newag
PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiotem jest dostawa dziesięciu lokomotyw wielosystemowych, przeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, dostawa tzw. wyprawki, a także świadczenie przez wykonawcę usług utrzymania pojazdów przez - jak można wnioskować z opisu zamówienia w biuletynie unijnym - pięć lat.

Zamawiający wymaga dostarczenia fabrycznie nowych lokomotyw jednego typu. Bardzo ważne jest to, że PKP Intercity będzie mieć prawo opcji na pięć kolejnych lokomotyw, oraz to że nie planuje dofinansowania zakupu ze środków unijnych. Nie podano szacunkowej wartości zamówienia.

Kryterium ceny stanowi tylko 45 procent oceny. Prawie równie ważna jest stawka za świadczenie usług utrzymania (35 proc.). Do tego ważne będzie: gwarancja dla pojazdu (7 proc.), maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3(6 proc.), współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95 % (4 proc.), oraz współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95 % (3 proc.). Oferty można składać do 28 stycznia. 

Ogłoszenie przetargu na lokomotywy wielosystemowe zapowiedział w ubiegłym miesiącu na naszych łamach członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk. - Pojazdy będą musiały mieć możliwość wjazdu do Czech, Austrii, Węgier i Niemiec – powiedział Oniszczuk dodając, że lokomotywy mają mieć możliwość rozpędzenia się do 200 km/h. Będą prowadzić pociągi międzynarodowe.

Warto przypomnieć, że Newag na mocy umowy podpisanej z PKP Intercity w maju 2018 roku, realizuje zamówienie na dostawę 30 czteroosiowych, jednosystemowych lokomotyw elektrycznych Griffin. Tymczasem przewoźnik boryka się od dłuższego czasu obecnie ze zmniejszoną dostępnością wielosystemowych lokomotyw elektrycznych, które mogą obsługiwać połączenia międzynarodowe. W tym celu wypożycza lokomotywy Siemens Vectron od innych przewoźników lub pooli taborowych. Strategia taborowa przewoźnika zakłada zakup łącznie 118 lokomotyw elektrycznych i spalinowych do 2023 roku.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43872)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43872)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5