NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest przetarg PKP Intercity na 10 nowych lokomotyw wielosystemowych

| Jakub Madrjas 27.12.2019 14k

Jest przetarg PKP Intercity na 10 nowych lokomotyw wielosystemowych
fot. Newag
PKP Intercity ogłosiło przetarg na dostawę 10 lokomotyw elektrycznych wielosystemowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania.
Przedmiotem jest dostawa dziesięciu lokomotyw wielosystemowych, przeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, dostawa tzw. wyprawki, a także świadczenie przez wykonawcę usług utrzymania pojazdów przez - jak można wnioskować z opisu zamówienia w biuletynie unijnym - pięć lat.

Zamawiający wymaga dostarczenia fabrycznie nowych lokomotyw jednego typu. Bardzo ważne jest to, że PKP Intercity będzie mieć prawo opcji na pięć kolejnych lokomotyw, oraz to że nie planuje dofinansowania zakupu ze środków unijnych. Nie podano szacunkowej wartości zamówienia.

Kryterium ceny stanowi tylko 45 procent oceny. Prawie równie ważna jest stawka za świadczenie usług utrzymania (35 proc.). Do tego ważne będzie: gwarancja dla pojazdu (7 proc.), maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3(6 proc.), współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95 % (4 proc.), oraz współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95 % (3 proc.). Oferty można składać do 28 stycznia. 

Ogłoszenie przetargu na lokomotywy wielosystemowe zapowiedział w ubiegłym miesiącu na naszych łamach członek zarządu PKP Intercity Jarosław Oniszczuk. - Pojazdy będą musiały mieć możliwość wjazdu do Czech, Austrii, Węgier i Niemiec – powiedział Oniszczuk dodając, że lokomotywy mają mieć możliwość rozpędzenia się do 200 km/h. Będą prowadzić pociągi międzynarodowe.

Warto przypomnieć, że Newag na mocy umowy podpisanej z PKP Intercity w maju 2018 roku, realizuje zamówienie na dostawę 30 czteroosiowych, jednosystemowych lokomotyw elektrycznych Griffin. Tymczasem przewoźnik boryka się od dłuższego czasu obecnie ze zmniejszoną dostępnością wielosystemowych lokomotyw elektrycznych, które mogą obsługiwać połączenia międzynarodowe. W tym celu wypożycza lokomotywy Siemens Vectron od innych przewoźników lub pooli taborowych. Strategia taborowa przewoźnika zakłada zakup łącznie 118 lokomotyw elektrycznych i spalinowych do 2023 roku.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5