Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na rewitalizację linii kolejowej do Złotoryi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na rewitalizację linii kolejowej do Złotoryi
fot. Radosław Śledziński / PKP PLK
Właśnie ogłoszono przetarg na zaprojektowanie oraz realizację prac przy modernizacji linii kolejowej Legnica – Jerzmanice-Zdrój. Dzięki temu pociągi wrócą do Złotoryi i skomunikują ten powiatowy ośrodek z Legnicą i Wrocławiem. Zadanie jest realizowane w ramach programu Kolej Plus.

PKP PLK właśnie ogłosiły postępowanie przetargowe na wykonanie dokumentacji projektowej oraz właściwych robót budowlanych dla rewitalizacji linii kolejowej 284, na odcinku Legnica – Jerzmanice-Zdrój. Dzięki temu pociągi pasażerskie ponownie będą docierały do Złotoryi, gdzie ostatnie regularne kursy dojechały w 2009 roku. W całym zadaniu ma pomóc rządowy program Kolej Plus, w ramach którego na Dolnym Śląsku mają zostać zrealizowane trzy zadania, a więc ten dotyczący Złotoryi oraz rewitalizacja linii do Bogatyni i przywrócenia stacji kolejowej Wrocław Świebodzki.

Podróże z prędkością 120 km/h

Obecnie wspomniany odcinek linii 284 nie obsługuje regularnych połączeń pasażerskich, a stan linii zapewnia możliwość podróży z prędkością maksymalnie 50 kilometrów na godzinę. Rewitalizacja szlaku ma pozwolić na podróże pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h oraz 100 km/h w przypadku składów towarowych. Zmodernizowane perony mają mieć 150 metrów długości.

Projekt zakłada całkowitą wymianę torowiska, przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych, a także sieci trakcyjnej. Ponadto w ramach zadania powstanie też zupełnie nowy przystanek kolejowy o roboczej nazwie Legnica Zachodnia przy ulicy Chojnowskiej, który będzie wyposażony w jednokrawędziowy, pojedynczy peron. Przebudowane zostaną natomiast stacje w Pawłowicach Małych, Złotoryi oraz w Jerzmanicach-Zdroju. Reszta przystanków znajdujących się obecnie na tej trasie zostanie zlikwidowana, choć wykonawca ma pozostawić rezerwę terenową na ich ewentualną odbudowę w przyszłości.

Na stacjach w Jerzmanicach i Złotoryi po przebudowie dostępne będą po dwa perony, jedno oraz dwukrawędziowy, o wysokości 76 centymetrów.

Legnica – Złotoryja w 17 minut

Zgodnie z powyższymi zapisami założono, że pociągi będą zatrzymywać się tylko na nowym przystanku w Legnicy oraz w Złotoryi i Jerzmanicach. Jest to pokłosie analiz wykonanych na potrzeby studium wykonalności dla tego projektu, które przyjęły, że to właśnie ten wariant będzie najbardziej korzystny i pozwoli maksymalnie skrócić czas jazdy pociągów ze Złotoryi do Legnicy a dalej Wrocławia. Zgodnie z wyliczeniami studium, podróż pomiędzy Złotoryją a Legnicą bez zatrzymań pomiędzy stacjami miałaby trwać 17 minut, tak więc byłaby bezkonkurencyjna czasowo w stosunku do transportu kołowego. Wszystkie zapisy studium, włącznie z kosztami i czasami przejazdów na poszczególnych odcinkach opisaliśmy szeroko w tym tekście.

W związku z planami województwa wobec rewitalizacji dalszych odcinków linii 284 oraz linii 283 w kierunku Lwówka, na stacji w Jerzmanicach ma zostać zachowana możliwość wyjazdu w kierunku tej stacji. Ponadto wyjazd z Jerzmanic ma być także możliwy w kierunku Marciszowa, linią 312.

O wyborze wykonawcy zadecyduje wyłącznie cena

Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu 1107 dni od dnia zawarcia umowy. O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena brutto. PKP PLK dopuszczają również możliwość wyboru oferty poprzez zastosowanie aukcji elektronicznej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5