Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK usuną problem wąskiego gardła na linii 68

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rusza przetarg PKP PLK na opracowanie dokumentacji projektowej budowy stalowego mostu wraz z dobudową drugiego toru na linii kolejowej nr 68 z Lublina do Przeworska. Chodzi tutaj o tzw. wąskie gardło na dwutorowym odcinku pomiędzy Stalową Wola a Przeworskiem na rzece Trzebośnica.

Linia kolejowa nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk to linia zelektryfikowana i w większości dwutorowa z dopuszczalną prędkością do 100 km/h. Leży ona na granicy dwóch zakładów linii kolejowych: podkarpackiego i lubelskiego. W kwietniu tego roku kolejarze ogłosili przetarg na wykonanie projektu modernizacji i elektryfikacji innych odcinków linii 68. Chodzi tutaj o trasę z Lublina do Stalowej Woli.

Dzisiaj z kolei rusza przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dobudowy drugiego mostu stalowego nad rzeką Trzebośnica w miejscowości Nowa Sarzyna na 142 kilometrze. Most ma być powieleniem podobnej konstrukcji z toru nr 1 – kratownicowy, spawano-nitowany. Jego długość wyniesie ok. 52,5 metra. W ramach budowy mostu ma być dobudowany także niewielki odcinek drugiego toru wraz z budową urządzeń branży automatyki, teletechniki i energetyki pomiędzy kilometrami 141,900 i 142,309 oraz 142,337 i 142,444.

Zamówienie podzielono na cztery etapy. W ciągu 14 dni od podpisania umowy wykonawca będzie musiał opracować projekt koncepcyjny z oszacowaniem kosztów budowy. W drugim etapie na opracowanie projektów budowlanych wykonawca będzie miał 45 dni. Z kolei do 90 dni od momentu podpisania umowy zwycięzca przetargu będzie musiał opracować projekt wykonawczy. Etapem czwartym będzie uzyskanie prawomocnej decyzji pozwolenia na budowę oraz uzyskanie wymaganych zgód. Jako datę zakończenia harmonogramu wyznaczono w specyfikacji przetargowej termin 15 grudnia 2017 roku.

Składanie ofert w przetargu przewidziano do 20 października. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Most na szlaku między Przeworskiem a Grodziskiem Dolnym jest dla kolejarzy miejscem kłopotliwym, ponieważ uchodzi za tak zwane wąskie gardło linii 68. Jak się okazuje, to nie jedyny problem tego szlaku.

Jak zaznaczają PKP PLK inwestycja pozwoli na dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników, przywrócenie prędkości handlowej, podniesienie maksymalnego dopuszczalnego nacisku osiowego, a także poprawę punktualności przewozów pasażerskich i towarowych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5