Koleje Mazowieckie ogłosiły długo oczekiwany przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie bazy utrzymaniowo-naprawczej pojazdów kolejowych w Radomiu.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie bazy utrzymaniowo-naprawczej pojazdów kolejowych przy ul. Tadeusza Mazowieckiego w Radomiu. Inwestycja wraz z projektem ma zostać zrealizowana w ciągu dwóch lat od podpisania umowy.
Jak czytamy w ogłoszeniu, bazę należy zbudować wraz z wyposażeniem – warsztatami, akumulatorownią i magazynem oraz garażem, postawieniem budynku socjalno-biurowego, sprężarkowni, kotłowni c.o., magazynu materiałów niebezpiecznych, pomieszczenia na odpady przemysłowe, myjni taboru, niezbędnej infrastruktury i zagospodarowania terenu.
Zamawiający wymaga, aby wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca realizowali zamówienie pracownikami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę. Przed przystąpieniem do przygotowania oferty obowiązkiem wykonawcy będzie dokonanie wizji lokalnej miejsca realizacji a po zakończeniu – co najmniej 5 letniej gwarancji jakości na wybudowaną bazę wraz z infrastrukturą kolejową oraz 3 letniej gwarancji jakości na dostarczone urządzenia, maszyny i pojazdy
Kryteria udzielenia zamówienia to długość okresu gwarancji (10% oceny) oraz cena (90% oceny).
– W Radomiu zostały poczynione już pewne inwestycje. Do miejsca, gdzie stanąć ma hala, został już doprowadzony tor kolejowy. Jest szansa, żebyśmy tę inwestycję rozpoczęli, przynajmniej od strony formalnej, już w tym roku –
powiedział nam niedawno prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień dodając, że wciąż planowany jest zakup dwuczłonowych zespołów trakcyjnych do obsługi relacji z Radomia takich jak Radom – Drzewica, Radom – Dęblin, Radom – Skarżysko-Kamienna, czy Radom – Warka.