NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Jest nowy przetarg na Warszawę Główną

| Jakub Madrjas 19.10.2017 8

Jest nowy przetarg na Warszawę Główną
fot. Wistula, CC BY 3.0
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły nowy przetarg na przebudowę nieczynnej od dwudziestu lat stacji Warszawa Główna Osobowa.
Poprzedni przetarg na przebudowę nieczynnej od dwudziestu lat stacji Warszawa Główna Osobowa PKP PLK ogłosiły 4 maja. Koszt opracowania i wykonania prac przywrócenia obiektu do obsługi podróżnych oszacowano na 84,87 mln zł brutto. Zainteresowanie przetargiem okazało się jednak bardzo małe. Swój udział zgłosiły tylko dwie firmy, mocno przy tym przekraczając budżet założony przez Polskie Linie Kolejowe. Najtańszą ofertę złożył Budimex na kwotę 118,6 mln zł brutto. Po analizie ofert PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się unieważnić postępowanie przetargowe

Teraz zarządca infrastruktury ogłasza nowe postępowanie. Pełna nazwa zamówienia brzmi: Wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych związanych z budową stacji Warszawa Główna w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia.

Całość przedmiotu Zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, w tym: projektu budowlanego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego, uzyskanie pozwolenia na budowę i innych niezbędnych decyzji administracyjnych, opracowanie projektu wykonawczego i STWiORB, opracowanie dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie wymaganych decyzji administracyjnych dopuszczających obiekty do użytkowania,  przeprowadzenie procesu oceny zgodności podsystemów i przekazanie odpowiednich deklaracji i certyfikatów WE dla podsystemów, oraz realizację robót w zakresach nawierzchni i podtorza, urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), telekomunikacyjnych, sieci trakcyjnej, elektroenergetyki do 1 kV, obiektów inżynieryjnych, peronów z dojściami, dróg technicznych, prac geologicznych i usunięcia kolizji. 

Kryteria udzielenia zamówienia to: termin realizacji (Waga: 20), doświadczenie koordynatora projektu (Waga: 20) oraz cena (Waga: 60). Na realizację wszystkich prac wykonawca będzie miał 26 miesięcy. Całkowita szacunkowa wartość zamówienia z uwzględnieniem zamówień podobnych to 95 820 000  złotych netto, w tym szacunkowa wartość zamówienia podstawowego to 79,85 mln złotych netto. Otwarcie ofert ma nastąpić 1 grudnia.

Po ogłoszeniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe pierwszego przetargu na przebudowę stacji Warszawa Główna pojawiły się wątpliwości – po co ją modernizować, skoro większość pasażerów i tak zmierza do centrum. Kolejarze wyjaśniają, że funkcja nowej stacji będzie przede wszystkim uzupełniająca dla obecnego systemu kolejowego i pozwoli na większą elastyczność w reagowaniu na nietypowe zdarzenia.  

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5