Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Warszawa Główna jednak później. Oferty zbyt drogie dla PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
18-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Warszawa Główna jednak później. Oferty zbyt drogie dla PLK
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia coBudynek Dworca Warszawa Główna
Polskie Linie Kolejowe chcą przywrócić na kolejową mapę stolicy Warszawę Główną. Okazuje się jednak, że nastąpi to później, bo zarządca postanowił unieważnić postępowanie przetargowe na przebudowę stacji. Oferty w przetargu okazały się za drogie.

Przetarg na przebudowę nieczynnej od dwudziestu lat stacji Warszawa Główna Osobowa PKP PLK ogłosiły 4 maja. Koszt opracowania i wykonania prac przywrócenia obiektu do obsługi podróżnych oszacowano na 84,87 mln zł brutto. Inwestycja miała być gotowa za dwa i pół roku. W zakresie zadania przewidziano budowę od nowa dwóch dwukrawędziowych peronów i pięciu torów. Pomiędzy peronami nr 1 i 2 znaleźć miałby się tor manewrowy – nr 5 – dla lokomotyw objeżdżających składy wagonowe. Więcej o założeniach inwestycji piszemy w oddzielnym artykule.

Zainteresowanie przetargiem w formule „projektuj i buduj” okazało się jednak bardzo małe. Swój udział zgłosiły tylko dwie firmy, mocno przy tym przekraczając budżet założony przez Polskie Linie Kolejowe. Najtańszą ofertę złożył Budimex na kwotę 118,6 mln zł brutto. Wykonawca zaoferował przy tym termin realizacji równy 24 miesiącom, zaś sama budowa zajęłaby 20 miesięcy.

Prace projektowe i budowlane nieco drożej wyceniła Trakcja PRKiL, bo na 122,8 mln zł. Wykonawca zaproponował także dłuższy termin realizacji inwestycji, bo 26 miesięcy, z czego 22 miesiące to prace budowlane. PLK zaznaczyła w postępowaniu maksymalnie 29 miesięcy na wykonanie wszystkich prac.

Po analizie ofert PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się unieważnić postępowanie przetargowe. Jak czytamy w uzasadnieniu: „cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia”. Warto przypomnieć, że premiowane były nie tylko najtańsze oferty – 60%, ale także skrócenie terminu realizacji – 20% oraz doświadczenie koordynatora projektu – 20%.

Funkcja nowej stacji ma być przede wszystkim uzupełniająca dla obecnego systemu kolejowego i ma pozwolić na większą elastyczność w reagowaniu na nietypowe zdarzenia. Jednak jednym z nadrzędnych celów przywrócenia ruchu na Warszawie Głównej jest przygotowanie jej do obsługi połączeń aglomeracyjnych i dalekobieżnych na czas modernizacji linii średnicowej dalekobieżnej a później aglomeracyjnej. – Z perspektywy średnicy, jest to więc ważna inwestycja – mówił dla Rynku Kolejowego Konrad Kuźniarski, dyrektor projektu w PKP PLK. W dalszym etapie kolejarze myślą o stworzeniu w rejonie stacji wygodnego węzła komunikacyjnego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij