NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest nowy projekt stawek PKP PLK po odmowie UTK

| inf. pra 10.05.2022 838

Jest nowy projekt stawek PKP PLK po odmowie UTK
PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiły Prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego nowy projekt cennika opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej na rozkład jazdy pociągów 2022/2023.
Zarządca infrastruktury zdecydował się na opracowanie nowego projektu cennika i ponowne przedstawienie go do zatwierdzenia po odmowie zatwierdzenia poprzednio złożonego projektu. Prezes UTK zaprosił jednocześnie zainteresowanych aplikantów do opiniowania projektu cennika zarządcy infrastruktury. Wydaje się, że i tym razem nie zabraknie uwag:
Jak informuje UTK, zgodnie z nowym projektem cennika:
  1. Współczynniki różnicujące średnią stawkę w zależności od kategorii linii kolejowej i masy pociągu nie są korygowane parametrem „L” – uzależniającym wysokość stawki jednostkowej od częstotliwości planowanych postojów przy peronach ujętych w zamawianym przez aplikanta rozkładzie jazdy, w związku z czym w kosztach bezpośrednich nie uwzględniono kosztów bezpośrednich peronów wraz z infrastrukturą umożliwiającą dotarcie do nich pasażerom, pieszo lub pojazdem, drogi publicznej lub dworca kolejowego;
  2. Stawka jednostkowa opłaty podstawowej dla pociągów towarowych o masie nie mniejszej niż 660 ton, realizujących przewozy inne niż intermodalne, nie zawiera części stawki związanej z rodzajem wykonywanych przewozów.
Projekt nowego cennika został opublikowany na stronie internetowej PKP PLK. Nowy cennik został wprowadzony jako zmiana nr 7 do Regulaminu sieci na rozkład jazdy pociągów 2022/2023.

Prezes UTK weryfikuje poprawność ustalania i pobierania przez zarządcę opłat za udostępnianie infrastruktury. Projekt cennika zarządcy weryfikowany jest w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej, obejmującego kalkulację wysokości zastosowanych stawek cząstkowych i współczynników. Prezes UTK może zatwierdzić projekt cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej lub odmówić jego zatwierdzenia – przypomina urząd. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5