NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Jest list intencyjny ws. tunelu kolejowego pod Zatoką Fińską

| Railway Gazette/Baltic Course/lp, Rynek Kolejowy 07.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-07 09:27:51 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Dobrze, że podają lokalne prawdziwe potrzeby, a nie piszą bajek o dziesiątkach tysięcy osób dziennie w pociągach z Helsinek do Wiednia.
2016-01-07 10:19:12 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
9 do 13 mld euro kompletnie nie realne zwłaszcza że prawdziwy koszt wyniesie na pewno więcej bo tak to jest przy wielkich inwestycjach. I porównywanie ruchu między Francją i UK które są w pierwszej 10 największych gospodarek świata a między Finlandią i Estonią brzmi jak groteskowy żart. Po co i dlaczego się wypisuje podobne bzdury ??
2016-01-07 10:22:32 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Tylko we Francji i Anglii stolice leżą dosyć daleko od brzegu, a jak wiadomo odległość gra decydująca rolę przy częstotliwości podróżowania. W Finlandii jest sytuacja zgoła odwrotna - dwie stolice leżą tuż nad brzegiem, bardzo blisko siebie i dzieli je tylko zatoka.
2016-01-07 10:26:23 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@Trako

nie muszą być nawet stolice, po prostu w Anglii i Francji na wiele kilometrów do brzegu rozciągają się wioski i małomiasteczkowe miasteczka.
Jak ktoś już przejeżdża przez kanał, to jest to daleka i długa podróż.

Podobną sytuację jak w Finlandii można zaobserwować pomiędzy Malmö i Kopenhagą - zobacz ile osób jeździ tam i z powrotem po moście.
2016-01-07 11:08:34 Autor: fs
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
My przez 8 lat płynącej kasy z Brukseli, nie potrafiliśmy wybudować tunelu w Świnoujściu.
2016-01-07 11:53:14 Autor: podróżnik
---.81.168.130
@fs

Bardzo słuszna uwaga. Pytanie tylko dlaczego?

Dlatego, że w Polsce nie rządzi nikt, kto ma na uwadze wizję rozwoju tego kraju a rządzą banki dla których liczy się zysk osiągany w krótkiej perspektywie.

To samo dotyczy zresztą całej kolei.
2016-01-07 12:28:54 Autor: Tako
---.gliwice.vectranet.pl
Anglii i Francji na wiele kilometrów do brzegu

Rzeczywiście to straszne odległości z Londynu to tunelu jakieś 120 km a z Paryża do tunelu nie całe 300 rzeczywiście spore odległości niesamowite wręcz. I dalej liczby Helsinki jakieś 500-700 tyś ludności Cała Estonia ma 1.5 mln ludności jej stolica jakieś 500 tyś z przyległościami o co wam chodzi ludzie to śmieszne.
2016-01-07 14:09:36 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Tunel na pewno by się przydał obu krajom, jak i wpisałby się w koncepcję RailBaltica jednak czarno widzę kwestię finansowania budowy tego tunelu. Bez inwestorów nic się nie ruszy w tej kwestii chyba że Unia wyłoży te kilkanaście miliardów euro w co wątpię.
2016-01-07 16:17:55 Autor: einbahn
---.adsl.inetia.pl
Przecież już mają Usedomer Bäderbahn i dojazd bez promu, jednak inny rząd im to organizuje.
Sie haben jetzt Usedomer Bäderbahn. ;D
2016-01-07 17:17:06 Autor: Dziobert
---.242.138.101
W odpowiedzi na post Tako:
"Anglii i Francji na wiele kilometrów do brzegu

Rzeczywiście to straszne odległości z Londynu to tunelu jakieś 120 km a z Paryża do tunelu nie całe 300 rzeczywiście spore odległości niesamowite wręcz. I dalej liczby Helsinki jakieś 500-700 tyś ludności Cała Estonia ma 1.5 mln ludności jej stolica jakieś 500 tyś z przyległościami o co wam chodzi ludzie to śmieszne."
Jesteś najgłupszym tutejszym komentatorem obok mitomana Arrivederci, ale ci odpiszę.

Dlatego, że z Francji do Londynu jest na tyle daleko, że nie opłaca się tam pojechać na jeden dzień. Poza tym są na tyle wielkie miasta, że większość ludzi nie ma takiej potrzeby ruszania z Paryża do Londynu bo wszystko mają na miejscu, a oba te maista same w sobie są kulturalnymi i gospodarczymi centrami, więc raczej przyciągają do siebie okolicę niż siebie nawzajem.

Natomiast odległość między Helsinkami a Tallinem w linii prostej to 82 km, no dajmy że to będzie 90 km. To tyle co z Warszawy do Siedlec, gdzie kursują KM co godzinę a w szczycie co pół. O ile Helsinki są porównywalne z Warszawą, to Tallin jest kilka razy większy niż Siedlce. Ale to mało - Tallin to stolica najbardziej innowacyjnego państwa Europy, gdzie stopień rozwoju technologii informatycznych i to jaki procent społeczeństwa pracuje w branży nowych technologii jest porównywalne z największymi gospodarkai świata. Poza tym to jest stolica, co samo w sobie daje dużo interesów. No i też centrum imprezowo-kulturalne - do takich Siedlec nikt z Warszawy na imprezę nei jedzie.

Nawet bez tej całej otoczki stolicy oraz szerokich interesów łączących te państwa - Tallin jest wielkości Szczecina. Gdybyś miał Szczecin 80 km od Warszawy, to ile sekund byś się zastanawiał nad budową jak najkrótszej i najszybszej linii kolejowej? Przy czym cały ten Tallin swoim znaczeniem i oddziaływaniem na otoczenie można porównać raczej do 2x większego Krakowa.
2016-01-07 22:15:34 Autor: 28
---.31173.se
I dobrze. W moim wymarzonym świecie płaci się w euro, jeździ po torze 1435mm i pisze łacinką.
2016-01-07 23:59:56 Autor:
---.skybroadband.com
Tylko ciekawe kogo bedzie stać na pociągi ? Miedzy UK a Francja dalej pływają promy bo sa duzo tańsze niz Eurostar. Miedzy Helsinkami i Talinem moze byc podobnie.
2016-01-08 01:19:11 Autor: eddy
---.warszawa.vectranet.pl
Z Paryża do Londynu się jedzie 2 godziny 15 minut - krócej niż płynie z Helsinek do Tallina. Argumenty z czapy...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5