NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Jednym głosem w sprawie linii kolejowej Podłęże – Piekiełko

| dl, Rynek-Kolejowy.pl 05.08.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-08-05 13:49:44 Autor: em
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po co komu ta linia? Żeby na weekend dojechać do Zakopanego? Czy żeby pendolino dojeżdżało do Nowego Sącza? Ona się nigdy nie zwróci. Co 15 min bus z Nowego Sącza do Krakowa, to kto pójdzie na pociąg?
2015-08-05 13:55:27 Autor: rmh
---.centertel.pl
Przy budowie esek jakoś nie ma wątpliwości, mimo protestów górali. Tu są wszyscy zgodni. Dlatego czas kończyć te dyskusje i w końcu zacząć budować!
2015-08-05 13:56:06 Autor: rmh
---.centertel.pl
Przy budowie esek jakoś nie ma wątpliwości, mimo protestów górali. Tu są wszyscy zgodni. Dlatego czas kończyć te dyskusje i w końcu zacząć budować!
2015-08-05 14:04:29 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Czy Redakcja może wyjaśnić o co tu biega?

"...-Tatrzański Park Narodowy zmienia się w sezonie turystycznym w Tatrzański Parking Narodowy..."

Kurna - Kana Galilejska czy Matrix?

A swoją drogą jak doszłoby do budowy tej linii to zakrętasami przebiłaby nawet linie w Alpach,
ominąć te wszystkie bacówki, zabytki góralskiego kiczu, polany z łowieczkami...
2015-08-05 14:31:30 Autor: Pako
---.zabrze.vectranet.pl
Założenia linii i jej potrzeby istnieją od kiedy polska odzyskała niepodległość i zdążyła się gospodarczo ogarnąć po zaborach. Temat powraca kilka razy również po II wojnie. A pani W specjalistka od kolei się dopiero zastanawia czy to się opłaci.
^^^ kolego od Busów co 15 minut, jak by taką linie zbudowano w międzywojniu lub w czasach PRLu to tych busów co 15minut bu nie było. Niektóre linie kolejowe, dzisiaj oczywiste że państwowe, powstawały budowane przez prywatne spółki, a państwo pruskie / austro-węgierskie , rosyjskie / polskie miało możliwość ich wykupu po 100 latach. Te 100 lat przypada właśnie na lata 1980-2030. Tak inwestycję planowano 100 lat temu, a dziś się wydaje że już jajko samo się powinno rozmnażać - kury nie trzeba. Zanim powstały największe mosty kolejowe w dzisiejszej Polsce; planowanie, projekt , budowa, zajmowało kilka lat czasem nawet taki mos to był największy koszt budowy linii- a dziś dla przeciętnego kowalskiego przejazd po takim moście to kilka sekund.
2015-08-05 14:36:24 Autor: macieks18
---.246.35.40
W odpowiedzi na post em:
"Po co komu ta linia? Żeby na weekend dojechać do Zakopanego? Czy żeby pendolino dojeżdżało do Nowego Sącza? Ona się nigdy nie zwróci. Co 15 min bus z Nowego Sącza do Krakowa, to kto pójdzie na pociąg?"
Twój komentarz jest tak głupi że redakcja RK powinna go oznaczyć jako niezgodny z regulaminem...Właśnie to że autobus z NS do Krakowa odjeżdża co 15 min powinno świadczyć o tym że budowa tej lini jest niezbędna żeby region nei utopił się w blaszakach busów które oblegają codziennie dworzec główny w Krakowie...
2015-08-05 15:06:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A w jaki sposób region może się utopić w blaszakach busów? Przecież busy to mniej niż 1% pojazdów na drogach
2015-08-05 15:14:24 Autor: em
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
do Macieks18
jesteś chyba zbyt młody i nie zdążyłeś jeszcze zarobić pieniędzy i płacić podatków. Ale ja płace podatki w tym kraju i nie podoba mi się jeżeli pieniądze są wyrzucane w nieprzemyślane inwestycje. 30 lat temu inwestycja miała sens, kiedy mało kto miał własny samochód. A teraz ludzie są wygodni jeśli nie pojadą własnym samochodem to pojadą autobusem lub busem. Bo te w każdym mieście czy wiosce przejeżdżają przez centrum i mają często więcej niż 1 przystanek, a dworce kolejowe są często na uboczu. I przepraszam wprowadziłem w błąd! wg strony busykrk.pl - busy na tej trasie jadą co 20 min.!
2015-08-05 15:56:02 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post em:
"Po co komu ta linia? Żeby na weekend dojechać do Zakopanego? Czy żeby pendolino dojeżdżało do Nowego Sącza? Ona się nigdy nie zwróci. Co 15 min bus z Nowego Sącza do Krakowa, to kto pójdzie na pociąg?"
Obok będzie budowa 17 kilometrów drogi S7 za 3,5 mld zł. Jakoś nie protestujesz.
2015-08-05 16:48:57 Autor: niepowiem
---.136.240.178
Skąd tutaj tyle, na forum branżowym, tyle fanów indywidualnej motoryzacji i dostawczaków przerobionych na autobusy?

Dlaczego niektóre pociągi w Polsce odnoszą sukces? Bo są nowoczesne, szybsze od samochodu i nie stoją w korkach. Wieliczka-Kraków, dotąd trasa opanowana przez samochody i busy, coraz więcej pola oddaje sprawnej kolei. Takich przykładów w Polsce jest wiele.

Kraków-NS samochodem 1:30 BEZ KORKÓW (czyli w środku nocy) autobusem BEZ KORKÓW 2:20. Pociągiem to będzie 1h, regionalne trochę dłużej, nie przesiądą się na kolej tylko przedstawiciele handlowi i ci którym do tyłka auto przyrosło. Kraków-Limanowa 2h busem, 1:30 samochodem, ale zwykle jest to nawet 2:30-3h, kto nie jeździ tą trasą, ten nie wie. Pociągiem byłoby 0:40. I tak można wymieniać.
2015-08-05 16:51:10 Autor: Korrek
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Ogólnie to mamy tak, że komunikacja kolejowa na dziś odróżnia Europę zachodnią od dzikiego wschodu.

Tam szybkie koleje plus dbałość o stare linie, tam dominacja różnych busików, marszrutek i innych cudów.

Swego czasu widziałem w Odessie takie 20-osobowe busy z dwoma czy trzema dużymi butlami gazowymi, które były podłączone do busa swobodnie zwisającymi gumowymi przewodami. Cud techniki, ale tanio...
2015-08-05 17:04:38 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Busy to przyszlosc. Busy to ekologiczny srodek transportu - pala niewiele wiecej niz terenówki, tymczasem potrafia zabrac 30 i wiecej pasazerow.
Stosunek zuzytego paliwa czy emisji zanieczyszczen w przeliczeniu na pasazerokilometr jest bez porownania na korzysc busa. Bus jedzie przez miasto, ma przystanki blizej "drzwi", podczas gdy na puciong trzeba dojsc pieszo po kilka kilometrow, albo skasowac bilet komunikacji miejskiej kosztujacy w okolicach 3 zlote.
W Małopolsce silne są tradycje busiarskie. To wlasnie tam naukowcy z Politechniki Krakowskiej zapoczatkowali projekt "Mitor" - czyli busza na torach. Dawniej byly to Żuki (polowa lat 90tych), dzisiaj spokojnie mozna by polaczyc przegubowo dwa mercedesy sprintery albo podobne.

http://ssb.strefa.pl/mitor/galeria/mitor01.jpg
2015-08-05 17:05:22 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Tak tak na zachodzie nie inwestuje się w drogi tylko w kolej. A drogi dziurawe. Tak tak.
2015-08-05 17:08:04 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Fani busów nie lubią czekać godzinami na puciong. Dla mikola czekanie na dworcu na puciong jest super, bo sobie poogląda gagariny, EN57 itp. Natomiast zwykły pasażer dworców nienawidzi i chce po prostu jak najszybciej z niego odjechać do domu. A bus zapewnia częste połączenia - dlatego wygrywa.
2015-08-05 17:10:29 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
No jak to skąd tyle tego barachła tutaj ? Przecież oni na samą myśl że kolej może jeździć szybko dużo szybciej od ich blacho - smrodów mają brązowe plamy na gaciach ... Wystarczy zobaczyć na obecną frekwencję w pociągach do Wieliczki pomimo sezonu urlopowego i przed nim.Już widać że trzywagonowe składy to może być za mało a ci ludzie przecież nie wzięli się z nikąd.To jest klasyczny przykład że jak jest rozsądnie skonstruowany rozkład jazdy, niezła prędkość (czas dojazdu),komfort i przyzwoita cena to już nie wozi się powietrza....
2015-08-05 17:14:14 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Syfo - busami muszą jeździć tylko ci którzy nie mają innego wyjścia.Ale jeśli dostaną alternatywę to bez żalu wypinają się na ten smrodo - środek przemieszczania się. ..
2015-08-05 17:31:53 Autor: niepowiem
---.136.240.178
Jeszcze jedno: kierowcę samochodu nigdy nie przesadzisz do autobusu/busa, bo tem autobus czy bus zawsze będzie jechał wolniej od samochodu, nie mówiąc o komforcie. Tak samo kierowca nie będzie podjeżdżał np. na P+R, aby przesiąść się na autobus/bus.

Na pociąg - jak najbardziej. Zawalone parkingi P+R o tym świadczą. Jak się skończy modernizacja Kraków-Rzeszów, pociągi też będą pełne, skutecznie odciążając drogi.
2015-08-05 17:34:56 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jasne. Zapewnie nie ma busów z krakowa do Miechowa, bo wszyscy jeżdżą puciongami?
2015-08-05 17:39:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Parkingi P+R są zawalone, ale jednak liczba pasażerów PR spada, nie?
2015-08-05 17:42:27 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Miechów to kwestia prędkości jazdy i ogólnie oferty poza tym tam tory blokuje błędolino dla którego powinna być łącznica z CMK,jest jasne,że pociąg wszędzie nie dotrze np. Skała czy Wolbrom.Docelowo powinno się zakazać buso - smrodom wjazdu do centrum,powinny kończyć kursy na pętlach obecnych jak Bieżanów czy Kurdwanów/Borek Fałęcki czy budowanych/projektowanych - wiadomo o co chodzi.
2015-08-05 17:46:21 Autor: niepowiem
---.136.240.178
Pociągi w stronę Miechowa/Sędziszowa/Kielc mają świetną frekwencję. Od grudnia na tej trasie oprócz PR będzie 8 par KMł, które pojadą szybciej i bez wielkich korków na północnej wylotówce z Krakowa. Będzie tylko lepiej.

Co mają parkingi na linii Kraków-Wieliczka (obsługiwanej przez KMł) co sytuacji PRów w całej Polsce? ...
2015-08-05 17:49:06 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Puciongi Kraków Gł. -> Miechów, dzisiaj 17.45-23.59:

18.15, 18.45 (TLK), 19.38, 20.12 (TLK), 21.52, 23.10

Buszy z MDA, godziny j.w.:

17.50; 18.10; 18.20; 18.30; 18.40; 18.50; 19:03; 19.15; 19.30; 19.47; 20.05 ... dalej nie wymieniam.

Czas jazdy regio PR: od 41'; busz: od 33', zwykle 54'

I to mowa o LK nr 8, po ktorej kursuje EIP, wiec predkosci szlakowe nie moga byc marne z marketingowego punktu widzenia.
O liniach po ktorych puciongi wezykuja po 20-40 km/h z litosci wolę nie pisać.
2015-08-05 18:00:55 Autor: niepowiem
---.136.240.178
Busem w 33 minuty do Krakowa z Miechowa? W 54 minuty? 29 listopada się czasami tyle jedzie.

Linia ma małą przepustowość, po to jest przebudowywane SRK, aby takt pociągów regionalnych był większy. To, że pociągi jeżdżą wyładowane i nadal dostawczaki jeżdżą do 10-20 minut świadczy, że pociągi mogą jeszcze więcej z tego tortu urwać.
2015-08-05 18:05:29 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Dodajmy jeszcze: busz z rozkładowym czasem 33' min, z jednym postojem w Słomnikach: koszt 6 zł.
Puciongi TLK, czas 29-33, bez zatrzyman pomiedzy KRK Gł a Miechowem: 19 zł.

Wyraznie widac, ze puciongi sa dla nawiedzonych MKoli. Pozostali wola czeste, szybkie i TANIE polaczenia busowe.
2015-08-05 18:25:17 Autor: niepowiem
---.136.240.178
Dzięki Bogu, że w Miechowie nie stoją EIP, bo zamiast połączenia PRów za 9,5 + zniżki ustawowe w porównaniu do busa za co najmniej 6 zł, porównywałbyś EIP za 49 zł.

Zawsze tutaj tyle fanów marszrutek?
2015-08-05 18:34:26 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Dlaczego niby busy powinny mieć pętle na przedmieściach? Żeby pasażerowie busów dopychali i tak zapchane krakowskie trombaje?

Busy to mniej niż 1% pojazdów na ulicach Krakowa, więc to nie one korkują Kraków, tylko samochody osobowe ( i brak obwodnicy północnej - dlatego 29 Listopada jest zakorkowana).
2015-08-05 18:39:56 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
fani buszów buhahaha
teraz to dałeś, jednak upały robią swoje:)
2015-08-05 18:41:09 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Widzę że dla niektórych mikoli bus to większy wróg niż samochód osobowy. A przecież bus wiezie 20 osób a zajmuje tyle miejsca co 2 osobówki, w których w POlsce przeciętnie jedzie 5 osób ( 1,6 na samochód ).
2015-08-05 18:51:29 Autor: EU07-106
---.free.aero2.net.pl
no widzisz aron - tymi liczbami sam odpowiedziałeś na na standard i wygodę w buszie

tu poczytasz o fanatykach buszów:))

http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/n,1000165495,polskibus-zawiesza-polaczenie-warszawa-lublin-rzeszow-sko-przyjelo-odwolanie-busiarzy.html

tak z ciekawości - skąd 2-3 miesiące temu wiedziałeś, że PB zlikwiduje te kursy?? prorok czy co??:))
i kiedy protest buszarzy w związku z nową linią PB z lublyna??
2015-08-05 18:58:28 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Interes blacho syfów to nie interes miasta.Jak się chce stopniowo opróżniać centrum z transportu indywidualnego to z buso - smrodów też.To że jakiś czub - filia woli się przemieszczać w syfie i smrodzie to jego hobby.Ludziom jak się da zachęcającą ofertę tam gdzie to jest możliwe to bez zmrużenia oka zmieni środek lokomocji. Powtarzam tam gdzie to możliwe.I to działa w obie strony bo jak busiarze odczują odpływ pasażerów to sobie przymną że cuchnącą tapicerkę można prać i jest też coś takiego jak klimatyzacja z tym że musi być włączona...
2015-08-05 19:14:46 Autor: e-podroznik
---.dynamic.chello.pl
Hahah Aron wymiatasz :)

Panowie, przecież on ma rację, miażdży Was. Zakazywanie wjazdu do centrum? Co to za metoda kija?
2015-08-05 19:35:48 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
Czym niby on wymiata ??????????? Chyba brakiem obiektywizmu. Przecież poza szczytem to bez znaczenia ile bus zabiera bo czasem jedzie sam kierowca albo ma mniej pasażerów niż jedzie w osobówkach w tym samym czasie.Zresztą ile by nie zabierał to smrodzi a w kupie generują korki bo się przepuszczają wbrew przepisom tamując ruch.To samo na światłach.Taki kloc zanim ruszy w chmurze dymu to za nim zmieści się ledwo dwa czy kilka samochodów.Poza tym one gdzieś muszą parkować przemieszczają się też nie wykonując kursów.Miasto ma prawo kształtować tak politykę transportową jak mu pasuje a powinno mu pasować wyrzucenie smrodo - busów z centrum.
2015-08-05 19:36:18 Autor: m
---.146.83.2.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jak kiedyś awansujesz na członka rodziny kolejarskiej to przestaniesz bredzić po co komu ta linia.
2015-08-05 19:47:55 Autor: e-podroznik
---.dynamic.chello.pl
No i od razu agresja.

Aron ma rację - zbudują nową linię a pociąg będzie 3 razy dziennie :) Takie są realia! To samo z cenami. Busy są tańsze, autobusy również.

A przywoływana tu linia do Wieliczki? Tak - chciałem raz się wybrać. Niestety jak mam czekać godzinę czy pół na pociąg... no to sorry. Powiedzcie mieszkańcom Londynu, że pociągi metra będą kursowały co godzinę....
2015-08-05 20:22:06 Autor: roześmiany
---.dynamic.chello.pl
Porównanie londyńskiego metra do powstających Kolei Małopolskich ? Klasyka debilizmu w czystej postaci.Aha w pociągach do Wieliczki daje się zauważyć że pasażerowie korzystają z niego także między sąsiednimi przystankami czy stacjami pośrednimi a nie tylko między stacjami końcowymi.Bo jest szybko tanio i wygodnie.No i bez busiego smrodu i ciasnoty.Nie do pobicia.PS. Spróbuj mędrku pojechać busem z dużym bagażem ...
2015-08-05 20:23:29 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
"(...)I to działa w obie strony bo jak busiarze odczują odpływ pasażerów to sobie przymną że cuchnącą tapicerkę można prać i jest też coś takiego jak klimatyzacja z tym że musi być włączona... "

No proszę, jak sie rozochocili co niektorzy MKole: klimatyzacja, ładna tapicerka..
Tymczasem na takim przykladowo Górnym Śląsku Koleje Slaskie wciaz dzierzawia od PR-ów 28 szt starych EN57, w ktorych na prozno szukac ww. Potoczna nazwa tego EZT to "kibel", no ale przeciez MKolom tylko buszy śmierdzą. W sklad śląskiej kolekcji "kibelków" wchodzi m.in. taki z plastikowymi, czerwonymi siedzeniami tzw. full plastik:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/EN57_classic_interior.jpg

To ze siedzenia w nim sa moze czyste i nie cuchna, to z prozaicznego powodu: łatwiej szmatą na kiju do mycia podlogi (taki "mop" - eufemizm) umyc przy okazji te plastikowe siedzeia, anizeli takie tapicerowane. Te z materialowa tapicerką zwyczajnie nie sa myte, wygladaja dobrze tylko dlatego, ze tabor jeszcze stosunkowo mlody, niedawno pozyskany, a i potoki pasazerow czasem marne i tego nie ma kto niszczyc.
A woj. małopolskie pod wzgledem kolejowym jakos lepsze od slaskiego nie jest. Tam jedna jaskolka w postaci KMł z kilkoma Acatusami jeszcze wiosny nie czyni.
2015-08-05 20:28:10 Autor: e-podroznik
---.dynamic.chello.pl
Ty Panie roześmiany, odnieś się do tego co pisałem skoro już mnie od debili wyzywasz.

Pomóc? Przychodzisz na przystanek - masz do wyboru bus za kwadrans za 3 zeta czy pociąg za 45 minut w cenie 5 zł. Czym pojedziesz Ty jadowity mikolu i czym pojedzie Kowalski?
2015-08-05 20:53:02 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Ciekaw jestem kiedy mikole i zwolennicy buso smrodów na tym forum się pozagryzacie. Mam wygodny samochód ,ale z kolei korzystam.Wolę zapłacić 5 zł zamiast 3 zł nie jechać w pojeździe mającym łyse opony i narwanego "siofera".
2015-08-05 20:59:46 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Cytat z pw. tekstu

"Tatrzański Park Narodowy, zmienia się w sezonie turystycznym, w Tatrzański Parking Narodowy..."

Napisałem z tydzień temu, że w takim Zakopanem, to powinny funkcjonować 2 linie tramwajowe, od dworca PKP, jedna w stronę Kościeliska, druga równolegle, blisko Krupówek, koło obiektów COS do Kuźnic (pod stację kolejki linowej na Kasprowy W.), z szyną zębatą, to niektórzy z tego się śmiali. A już za komuny planowano wprowadzić do Zakopanego komunikację trolejbusową, ale nic z tego nie wyszło, obawiano się że wiatr halny, drzewa upadające pozrywają druty... taką mieli wtedy wymówkę żeby nie wprowadzać trolejbusów.
Tymczasem tramwaje byłyby idealne na ulice utrzymywane 'na biało w zimie', świetne dla przemieszczjących się turystów ze sprzętem narciarskim. Z 10 pojemnych wagonów, tyle wystarczyłoby i byłoby OK.

Co do linii 'piekielnej' nie mogą uwierzyć, że ta zostanie zbudowana.
2015-08-05 21:02:16 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
@Gargamel

Rzeczywisty koszt podrozy puciongiem moze byc wyzszy, niz owe 5 zl:

- puciong kursuje rzadziej => czeka sie na niego dluzej. Ten czas trzeba jakos spedzic: gastronomia, zakup gazety, ale to nie jedyne mozliwosci pozbycia sie gotowki. Gdy tak bedziesz bezproduktywnie siedzial i czekal, moze podesc przedstawiciel lumpenproletariatu z "kierowniku, poratuj 2 złote". W puciongach latwiej rowniez o napasc czy kradziez;
- puciongi maja czestokroc przystanki na uboczu, podczas gdy busz jedzie "blisko ludzi", blisko celu podrozy, a i czasem nieoficjalnie sie zatrzyma poza przystankiem. Np. panie, ktore zdecyduja sie na podroz puciongiem z pieszym dojsciem do/z przystanek gdzies w lesie z pewnoscia czuja sie nieswojo

Etc..
2015-08-05 21:07:50 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Jednak jednego de.... udało się sprowokować .Czekam na następnych. miłośników transportu.
2015-08-05 21:11:02 Autor: huciński (asm).
---.dynamic.chello.pl
Prawda jest taka, że gdyby nie owe busy, znaczne rozległe tereny za miastami, wioski, sołectwa, przysiółki, mieszkańcy tych miejscowości zostaliby wykluczeni komunikacyjnie, zupełnie. Już teraz busiarze niechętnie jeżdżą do niektórych wsi, a weekendy, wiele miejsc nawet w pobliżu miast, jest pozbawiona wszelkiego transportu publicznego.

Tam gdzie docierają pociągi, to jest to jak błogosławieństwo, zapewniające kontakt z miastem, mieszkańcom wsi i miasteczek - z koleją i korzystania z 'dobrodziejstw', wielkiego miasta.
2015-08-05 21:25:13 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
@huciński

"Już teraz busiarze niechętnie jeżdżą do niektórych wsi, a weekendy, wiele miejsc nawet w pobliżu miast, jest pozbawiona wszelkiego transportu publicznego. "

Zgadza sie, busy pełnią w naszym kraju bardzo ważną misję społeczną. Istnieje sporo miejsc w Polsce, gdzie busów zwyczajnie nie ma, a np. jeden PKS w dni robocze w ciagu doby w okresie wakacji czy ferii, a poza nimi trzy kursy, zeby dojechac do najblizszego powiatowego miasteczka, to przeciez zadna oferta przewozowa. Ludzie starsi, emeryci, rencisci, ktorych nie stac na wlasne cztery kolka, ale tez jeszcze uczniowe czy studenci bez prawo jazdy, calowaliby tam busiarzy po rękach, zeby tylko jezdzili.
No ale MKole tego nie rozumieją. Dla nich swiat postrzegany przez rozowe okulary przez szybe pachnacego nowoscia, klimatyzowanego "Acatusa" czy jakiegos innego "pierdzielino" wyglada zupelnie inaczej.
A syty nigdy glodnego nie zrozumie.
2015-08-05 21:38:37 Autor: g
---.internetdsl.tpnet.pl
Zgadzam się z hucińskim. Często w pierwszy dzień świąt czy to Bożego Narodzenia czy Wielkanocnymi jeżdżę do znajomych do miejscowości podmiejskich.ZERO busów ,mimo że w rozkładzie jazdy są.
Pytam ich jak to jest. Odpowiedź jest jedna jak wytrzeźwieją to parę wyjedzie w drugi dzień świąt. A umowa i rozkład jazdy?Przecież to firmy rodziny wójta ,proboszcza ,kto ich będzie śmiał ukarać ,że nie przestrzegają rozkładu jazdy.
2015-08-06 01:03:35 Autor: es
---.dynamic.chello.pl
Walczmy lepiej o rewitalizację istniejącej linii , która niestety też jest na liście rezerwowej , bo za chwile zostanie takie wielkie g....o jakie mamy dziś do Zakopanego koleją. Trzeba wziąć też pod uwagę Zbionik w Świnnej porębie , który w niedługim czasie też przyciągnie wielu turystów, warto było by się też nad tym zastanowić .
2015-08-06 05:51:06 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
W święta nawet Biedronki zamknięte, a wy chcielibyście żeby busy jeździły. Litości.
2015-08-06 05:55:55 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ roześmiany - ludzie się przyzwyczaili że busy kursują ( przynajmniej na głównych trasach) tak często jak komunikacja miejska. Dlatego ludziom którzy majo busa co 15 minut tak jak to jest z Krakowa do NS, Limanowej, Myślenic czy Katowic nie będzie imponował puciong co godzinę czy 2. To dobre dla mikoli i Wielkopolan, którzy nigdy busów co 15 minut nie mieli i nie zdażyli się przyzwyczaić.

Od dużego bagażu jest taxi bagażowe. Bus to nie ciężarówka żeby nim toboły wozić. Niektórzy to by pewnie chcieli meble wozić busem.
2015-08-06 05:58:39 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Żeby jeszcze jeden kurs dziennie PKS w wakacje. Są miejsca, gdzie w wakacje w ogóle nic nie kursuje ani PKS ani PKP a busów nie ma. To głównie domena Wielkopolski gdzie komunikacja busowa jeszcze nie jest rozwinięta. Tam gdzie kursują busy jest jednak lepiej.
2015-08-06 06:01:14 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale mi chodzi o to że bus średnio wiezie te 15 osób ( w szczycie 20 poza szczytem 10), a zajmuje tyle miejsca co 2 samochody osobowe. Czyli i tak jest lepszy niż osobówka i w temacie zatłoczenia ulic i ekologii. Widzę że dla mikoli bus to większy wróg niż osobówka :)

Osobówka wiezie średnio 1,6 pasażera - takie są statystyki dla POlski.

Co do ruszania spod świateł to przecież i tak bus rusza 2 razy szybciej niż przegubowiec MPK.
2015-08-06 06:03:29 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Poza szczytem to nie ma znaczenia ile bus wiezie osób, bo korków przecież i tak nie ma np. o 6 rano czy o 22. Natomiast w szczycie busy są DOBRODZIEJSTWEM dla miast, bo wiozą 20 osób a zajmują tyle miejsca co 2 samochody osobowe.

Tak że jak już Kraków walczy z korkami to powinien raczej zastanowić się nad ograniczeniem wjazdu osobówek do centrum.
2015-08-06 06:05:33 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Wiedziałem że PB odwoła kursy Lublyn - Rzeszów, bo nie miały zbyt dużej frekwencji. Bilet za 14 zł można było kupić na dzień jutrzejszy, a np. na linii Warszawa - Gdańsk było to niemożliwe.
2015-08-06 06:33:10 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
przecież PB sam nie odwołał tylko został zmuszony - no chyba nie zgopnisz na mentalność ludzi, że wolą droższe i mniej wygodne buszy:))
10 tys. pasażerów w miesiącu na 5 kursach dziennie to mało?? to czemu pasażerowie protestują??
jaka jest odległość miedzy Gdańskiem- Wawą, a Lublynem i Rzeszowem?? w sezonie urlopowym nie dziwne że PB do gdańska ma oblężenie - nie każdy na wakacje jeździ buszem nad Białe:)))
Pewnie Lublyn - Krk też nie będzie frekwy - tylko ciekawe czy buszarze będą protestować oczywiście dla dobra pasażera:))
Przegubowiec może i rusza dwa razy wolniej od busza, ale wiezie kilka razy więcej osób
2015-08-06 06:39:01 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Jacy pasażerowie protestują? Protestuje parę osób na forum raptem. Zresztą nie płacz, niedługo ma wejść Marcel na linię Lublyn - Rzeszów.

Odjazdy Rzeszów - Lublin 6.00. 8.00. 11.30. 14.00. 15.30. 19.00

Odjazdy Lublin - Rzeszów 8.15. 10.00. 12.00. 15.10. 18.00. 20.00
2015-08-06 06:39:51 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
skoro jesteś taki prorok - to kiedy PB odwoła Kursy Lublyn - Krk (czytaj kiedy buszarze go zmuszą)??
2015-08-06 06:40:21 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Ale dzięki przegubowcowi parę osobówek zostanie na światłach, w przypadku busa tego nie ma.

Nawet poza wakacjami można było kupić bilet na PB z Lublyna do Rzeszowa na następny dzień za 14 zł, tak że widać było że nie jest to hit rynkowy ta linia PB.
2015-08-06 06:42:18 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
raptem parę osób, a ty sam wiesz za wszystkich najlepiej buhahaha
wejdź sobie na profil PB na fejsie to zobaczysz te parę osób:))
2-3 godziny czekać na busza?? to chyba tylko ty jesteś w stanie znieść:)))
2015-08-06 06:46:51 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
a pewnie bilety na buszy po 30 zł rozchodziły się jak ciepłe bułeczki:))
ach ta mentalność ściany wschodniej:))
2015-08-06 06:54:20 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
A czy Marcel to jedyny busiarz na linii Lublyn - Rzeszów? Nie. Masz jeszcze Galicję, BP Tour i Progres.
2015-08-06 07:35:10 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
i być może będzie dalej PB - mam nadzieję, ze się cieszysz:)))

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,18482550,czerwone-autobusy-moga-wrocic-zamieszanie-miedzy-marszalkiem.html
2015-08-06 10:00:37 Autor: dżordż busz
---.173.203.80
Ile tu aronów nawaliło
2015-08-06 10:21:31 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Bez przesady. Dyskusja wrze, a czy ktoś łaskawie zauważył to, że Radomianki Kopaczowa z Wasiakową są na tyle nieudolne i nie-decyzyjne, że nie potrafią nawet przepchać błyskawicznej realizacji odbudowy ciągu tranzytowego Warszawa – RADOM – KIELCE – Kraków, co powinno być już zrealizowane NA WCZORAJ do 2012 roku i to pod 160 km/h, a nie żadne tam łże-rewitalizacje. A ciąg ten oprócz metropolitalnych końcówek łączy „po drodze” jeszcze dwa miasta przeszło 200 tys. i nie jest to bynajmniej jakiś partykularny, niezdrowy lobbing lokalny jaki uprawiał Grabarz & ucka spółka w odniesieniu do Łodzi i łódzkiego KDP Y, tylko podstawowy standard jaki powinny dostać miasta liczące po 200 tys. w XXI wieku leżące w korytarzu tranzytowym między dwoma stolicami : byłą i obecną. Nikt nie mówił przecież w tym przypadku o fanaberiach typu KDP i uckich podziemnych kosmodromach, czym 4 zmarnowane lata 2007-2011 zajmował się w Ministerstwie Żelowy z Bałut.

A tutaj kacapy spod Zakopanego , Nowego Targu, Rabki & New Sontcha liczą na to, że Kopaczowa z Wasiakową mają IM wybudować zabawkę - za bodaj 6-8 miliardów w trudnym górzystym terenie, bo ktoś (zwłaszcza z Uci :D :D :D) jedzie raz w roku na narty do Zakopanego. Oczywiście najlepiej jeszcze po szczerych polach opoczyńsko- włoszczowskich i w taryfie ekonomicznej D, ba – co tam D – za drogo!!! – od razu im taryfę REGIO wprowadzić oraz przywrócić IR Matejkę. A Mikole zaraz jeszcze dośpiewają :
-Taaaaaak!!!! Świetny POmysł. Ajajaj!!!! Wydłużyć jeszcze IR Matejkę do Zakopanego albo Krynicy po linii piekielnej, dzięki czemu Opoczno i Włoszczowa zyskają bardziej sensowne połączenie z kurortami , którym to metropoliom rzeczywiście tego brakuje, bo obecne pociągi jadą zaaaa dłuuuugo. Brawo Peery- Strzał w dziesiątkę – na pewno tym pojadę ŁAAAA !!!!!


Kraków (prawie 1 mln) – Katowice (2 mln) – blokada i obstrukcja modernizacji istniejącej linii kolejowej.

Warszawa – RADOM – KIELCE – Kraków- wręcz złośliwa obstrukcja, połączona z zawyżaniem stawek dostępu do rozklekotanej 8 –ki przy jednoczesnym wspaniałomyślnym zaniżaniu ich w odniesieniu do równoległej linii CMK (dedykowanej linii wysokich standardów utrzymania)

A tu taj nagle mają się znaleźć pieniądze na karuzelę po górach.

No z czym do ludzi???

Kopaczowa z Wasiakową nie potrafią zadbać o przełamanie impasu na własnym radomskim podwórku, a tutaj nagle mają spełniać kaprysy Krakusów i działaczy z zaPiSionej Sądecczyzny oraz spod „samiućkich Tater”.

Rząd radomski powinien w pierwszej kolejności wrócić do koncepcji modernizacji/budowy Korytarza Warszawa- Radom- Kielce- Busko Zdój- Tarnów – Nowy Sącz – Muszyna zapewne za 30% kosztów fanaberii piekielnych. Można było wpisać to do sieci transeuropejskich - i być może- podkreślam „być może” - pchnęłoby to MODERNIZACJĘ 8-ki, co pierwotnie planował Rząd w 2008 roku , i ten sam Rząd Rudego rakiem się z tego wycofał pod dyktando lobby wawelskiego oraz Uckiej ekipy w PLK z Szafrańskim i Raczyńskim na czele. Pamiętamy!

Mieli byśmy full modernizowaną 8-kę i modernizowaną linię tarnowsko-leluchovską - być może z drugim torem z Tarnowa do Kogutowa, a w tym układzie kolejne lata będą zmarnowane na kolejne studia wykonalności Piekiełka , gdzie kilku starych pryków dotrwa spokojnie do emerytury w wieku 67 lat :P

Dziwne, że Rząd radomski w ogóle nie podejmuje tematu tylko Wasiakowa świeci oczami w programie u Czajkowskiej, bo rozwścieczonemu mikolstwu zabrano kultowy IR Matejko 300 km po szczerych polach włoszczowsko- opoczyńskich, a teraz podlizuje się Krakusom w sprawie Piekiełka. Kopaczowa jedzie na „gospodarską wizytę” do oPOczna , podróżuje Pendolino, podlizuje się łże-elitom z wielkich aglomeracji, kuka do talerzy w Warsie - zamiast jechać kiblem Struzika do rodzinnego Radomia i macierzystego okręgu wyborczego.

Cóż- ta ucieczka z okręgu radomskiego do stołecznego też mówi sama za siebie.
2015-08-06 10:30:41 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@K65
W jaki sposób korytarz Kielce-Busko-Tarnów-Sącz przyczyni się do poprawy w relacji Kraków-Zakopane/Sącz?
2015-08-06 12:01:18 Autor: elfynatory
---.181.160.58
Po pierwsze wyrzucić Tą Wasiak. Niech już nikt nie gada głupot że coś jest niepotrzebne. Ta linia jest potrzebna jak tlen. Cały region na tym skorzysta i wreszcie do Zakopanego będzie można dojechać w warunkach normalnych, a nie jak w XIX wieku. Ja wiem że te mołki zrobią wszystko by nie wybudować tej linii, wszystko jest po to by inne mołki pisały opinie za miliony złotych jak to się nie opłaca wybudować tej linii. K...wa w jakim ja kraju żyje!!!!!!!!!!!!
2015-08-06 13:46:23 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@aron
"A przecież bus wiezie 20 osób a zajmuje tyle miejsca co 2 osobówki, w których w POlsce przeciętnie jedzie 5 osób ( 1,6 na samochód )."
W 2 osobówkach przeciętnie nie jedzie 5 osób, tylko 3.2 wg podanej przez Ciebie statystyki.

Ja swoim blachosmrodem regularnie wożę więcej osób, niż 1,6.
Jutro 6 na trasie TLK Monciak, a niedawno nawet 8 wiozłem, mimo że w kwitach tylu foteli nie mam :)
Gdyby nie psy, to bym wiózł i 10 i byłoby klawo jak w Argentynie, gdzie się wozi ludzi na pace pick-up'a, a psy za to nie ganiają jak w Polszy
2015-08-06 13:51:52 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Idę o zakład z każdym MiKolem, że prędzej niż linię kolejową "Podłęże – Piekiełko" (albo jakąkolwiek inną nową linię kolejową w Polszy poza krótkimi odcinkmi w aglo i lotniskami) ludzie wybudują permanentną bazę na Marsie.
Przecie kolej żelazna przechodzi do historii, bo "puciongi nie majom sensu ekonomicznego", więc nie podniecajta się jakimiś przedwyborczymi fantazjami urzędników o budowie linii kolejowych, bo wiek XIX skończył 115 lat temu
2015-08-06 13:57:30 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Małopolanin

Kraków – Zakopane zupełnie nie, ale przecież powstają łącznice na starej trasie - po co je budują skoro stara linia ma być nieaktualna. Dwóch równoległych linii do Zakopanego nikt nie będzie utrzymywał. No way!!! Natomiast Kraków – Tarnów – Nowy Sącz - Muszyna – Krynica już tak- poprzez modernizację linii tarnowsko- leluchovskiej, którą powinno to wymusić oraz poprzez dołożenie drugiego toru do Kogutowa. Linia E30 jest już modernizowana , szkoda tylko że nie pod 200 km/h, co umożliwiała geometria.

Droga samochodowa też wiedzie przez Brzesko i jakoś Krakusom to w żaden sposób nie przeszkadza, ale jak już coś zahacza o Tarnów, to już płacz pod Wawelem nieziemski, katastrofa, nie da się jechać, czas nieatrakcyjny, trzeba budować koniecznie NOWE, NOWE, NOWE itp.- ważne aby z Krakowa/przez Kraków. Prawie jak Uć o Y-greku.

No trudno, aby linia KOLEJOWA obijał na południe w takiej dziurze jak Brzesko. Austriacy wiedzieli co planują. Droga to inna bajka - wiadomo, że sieć drogowa jest gęstsza itd.

Można oczywiście podnieść zarzut, że Piekiełko niesie za sobą dwa strumienie : na Nowy Sącz oraz na Zakopane. Otóż Linia nr 96 też niesie 2 strumienie na Nowy Sącz i na Krosno –Zagórz. Oczywiście z zastosowaniem obwodnicy Stróż . DROBIU NIE NALEŻY SŁUCHAĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeżeli pociągi OSOB z Nowego Sącza do Krakowa WSZYSTKIE kursowałyby na odcinku Tarnów – Kraków jako PRZYSPIESZONE z postojami jedynie : w Brzesku Okocim i Bochni oraz w Płaszowie oraz ewentualnie na Mościcach (tak było historycznie) to kwestia rozbija się o jakieś góra 0,5 godziny. Pytanie czy warto w stosunku do efektów ???

Co do segmentu TLK/IC/EIC/EIP? To pociągi NAWET Pospieszne w kierunku Nowego Sącz- Krynicy nie powinny się zatrzymywać pomiędzy Krakowem Głównym a Tarnowem nawet w Bochni, ponieważ tam wystarczą podciągi pospieszne na naturalnym przebiegu na osi Wschód – Zachód tj. relacji Wrocław – Przemyśl. Przy okrężnych drogach taki model wyznaczania postojów praktykuje się.

Zresztą od nowego rozkładu z tego co przeciekło na Info-Kolej jeden z pociągów TLK ma mieć właśnie wyznaczony postój w Tuchowie przy jednoczesnym braku wyznaczenia go nawet w Bochni, nie mówiąc o Brzesku Okocim. I słusznie ten kierunek myślenia powinien obowiązywać. Tam naturalna osią jest WSCHÓD- ZACHÓD, a oferta dalekobieżna na tyle duża, że wystarczająca. Kierunek nowosądecki nie powinien już obsługiwać ani Bochni, ani tym bardziej Brzeska.


Co do kluczowej kwestii „omijania Krakowa” na osi z Warszawy na Słowację, na Węgry oraz do Rumunii – (oczywiście jeżeli POTENCJALNIE zaistniałaby jakaś relacja międzynarodowa EC, choć raczej kategorii POSP Międzynarodowy), bo tu jest tak naprawdę największy ból pod Wawelem i w zasadzie jedynie O TO rozbija się cały taniec wokół Piekiełka, a nie o to aby Krakusi byli jakoś szczególnie zatroskani o kible REGIO do/z New Sącza – to należy jak Urban stwierdzić, że Kraków SIĘ WYŻYWI i tak będzie miał dużo połączeń z Warszawą oraz innymi kierunkami. Natomiast choćby dla Tarnowa oznacza to utratę jakiegokolwiek połączenia z Warszawą, bo bądźmy szczerzy dla PIC–u przy obecnej filozofii, która się kierują liczą się tylko Wielkie Metropolie plus wioska Gosiewo & oPOczno oraz dojazd do kurortów wprawdzie W SEZONIE oraz Weekendy, ale zawsze to „coś” niż NIC. Jeżeli zaistnieje linia piekielna to Tarnów jest dla PIC-u totalnie do olania jeżeli chodzi o pociągi do/z Warszawy, gdyż inne niż KURORTOWE (w tym wypadku Krynica oraz Zagórz) przez Tarnów nie pojadą. To samo międzynarodowe. Tarnów może się zahaczyć tylko na tych dwóch czynnikach : albo Kurort (Krynica) albo Zagranica Koszyce/Budapeszt/Bukareszt (a wiadomo jak wygląda kondycja połączeń międzynarodowych poza Berlinem).

W tym miejscu również należy zwrócić uwagę, iż wcale nie jest pewne czy Tarnów może spać spokojnie jeżeli chodzi o segment EIC/EIP (Gdynia) Warszawa- CMK – Kraków – Tarnów – RZESZÓW-(PRZEMYŚL), gdyż jest to zupełnie nienaturalny korytarz i swoiste połączenie osi Północ- Południe z osią Wschód-Zachód.

A w takim układzie jak nie ma linii piekielnej to przynajmniej jakieś ochłapy typu Karpaty- obecnie Łukasiewicz, czyli de fakt były Ernest Malinowski w szabaty i niedziele jeździ, bo PIC CHOĆ NIE CHCE - TO MUSI z braku innej linii zahaczać o kolejne wstrętne duże miasto, które by chętnie pominął tak jak Kielce i Radom (bo to ta liga).

Ja wiem, że marzeniem Mikolstwa to by była TLK, a najlepiej IR za 1 zł relacji WARSZAWA - Opoćno POłudnie - Włowsiowa Edgarowa PÓłnoc – Mieeeeechów - KRAKÓW - Limanowa Północ-POłudnie- Nowy Sącz – Krynica/ Zakopane, ale przecież nie o to chodzi i jest to odcinanie kolejnych ośrodków. Takie są twarde realia.

Weźmy na przykład taki IR Nikifor, który kursował zdaje się w 2012 roku (jeżeli źle pamiętam to proszę o korektę). No przecież gdyby istniała linia piekielna to nie tylko Radom i Kielce byłyby koncertowo olane przez Patologie Regionalne, ale jeszcze Tarnów by tego pociągu na oczy nie zobaczył, bo pojechałby linią piekielną. A że nie ma kolejnej linii po zadupiach IR Nikifor był obecny również w Tarnowie, gdyż rad nie rad Patologie Regionalne musiały go tamtędy trasować. I co???- lobby samochodowe jakoś wtedy nie przeszkadzało ???? A jakby istniała linia piekielna to by zaraz było p i e p r z e n i e, że pociąg nawet dalekobieżny z Warszawy nie może zahaczać o Tarnów, bo to zbędna strata czasu, pociąg jest niekonkurencyjny względem samochodu, wężykuje po sieci osadniczej bla bla bla, itd. itp. Tak samo jak od 2009 w trąby są robione przez Kulejarzy Kielce i Radom, a to wszystko g…. prawda jak mawiał urodzony nomen omen w Starym Sączy słynny kaznodzieja Tischner.
2015-08-06 14:38:48 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"Idę o zakład z każdym MiKolem, że prędzej niż linię kolejową "Podłęże – Piekiełko" (albo jakąkolwiek inną nową linię kolejową w Polszy poza krótkimi odcinkmi w aglo i lotniskami) ludzie wybudują permanentną bazę na Marsie.
Przecie kolej żelazna przechodzi do historii, bo "puciongi nie majom sensu ekonomicznego", więc nie podniecajta się jakimiś przedwyborczymi fantazjami urzędników o budowie linii kolejowych, bo wiek XIX skończył 115 lat temu"
To co ty zaprezentowałeś to właśnie są przedwyborcze fantazje starszego pana w muszce.
2015-08-06 15:30:46 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
@K65
"Kraków – Zakopane zupełnie nie, ale przecież powstają łącznice na starej trasie - po co je
budują skoro stara linia ma być nieaktualna."
Łącznica krakowska jest potrzebna nie tylko dla pociągów do Zakopanego. Pociągi Kraków-Bielsko/Skawina/Sucha będą z niej korzystać.
Wobec ewentualnej budowy P-P niepotrzebna byłaby tylko łącznica suska. Chabówka jest dyskusyjna, bo kiepskie ukształtowanie terenu (ale da się wybudować łącznicę) i w razie powstania P-P łącznica ta byłaby używana tylko przez pociągi Bielsko-Żywiec-Sucha-Zakopane.


"Droga samochodowa też wiedzie przez Brzesko i jakoś Krakusom to w żaden sposób nie przeszkadza, ale jak już coś zahacza o Tarnów, to już płacz pod Wawelem nieziemski, katastrofa, nie da się jechać, czas nieatrakcyjny, trzeba budować koniecznie NOWE, NOWE, NOWE
itp.- ważne aby z Krakowa/przez Kraków. Prawie jak Uć o Y-greku."
Tarnów czy Brzesko nie mają tu nic do rzeczy. Koleją z Krakowa do Sącza jest teraz 164 km. Drogą przez Brzesko 110 km. Po co więc dorabianie jakiejś ideologii o Tarnowie? P-P skróci odległość koleją do 100 km.

"No trudno, aby linia KOLEJOWA obijał na południe w takiej dziurze jak Brzesko. Austriacy wiedzieli co planują."
Właśnie to Austriacy zaplanowali P-P.

"Otóż Linia nr 96 też niesie 2 strumienie na Nowy Sącz i na Krosno –Zagórz."
Jest spora różnica między tymi dwoma strumieniami. Z wrocławskiej perspektywy ciężko ją dostrzec. Polecam więc zajrzenie w statystyki dotyczące liczby turystów lub wizytę na dworcu autobusowym w Krakowie.

"Jeżeli pociągi OSOB z Nowego Sącza do Krakowa WSZYSTKIE kursowałyby na odcinku Tarnów –
Kraków jako PRZYSPIESZONE z postojami jedynie : w Brzesku Okocim i Bochni oraz w Płaszowie oraz
ewentualnie na Mościcach (tak było historycznie) to kwestia rozbija się o jakieś góra 0,5
godziny."
Z Krakowa do Tarnowa taki przyspieszony mniej jak 55 minut nie zrobi (po zakończeniu modernizacji). Tarnów-Sącz 1:40? Niech będzie i nawet 1:35 - razem 2,5 godziny. Przez P-P pociąg osobowy może wyciągnąć o godzinę mniej albo i nawet lepiej. Gdzie więc to "góra 0,5 godziny"? O pospiesznych niżej.

"Co do segmentu TLK/IC/EIC/EIP? To pociągi NAWET Pospieszne w kierunku Nowego Sącz- Krynicy
nie powinny się zatrzymywać pomiędzy Krakowem Głównym a Tarnowem nawet w Bochni, ponieważ
tam wystarczą podciągi pospieszne na naturalnym przebiegu na osi Wschód – Zachód tj. relacji
Wrocław – Przemyśl."
No i ile na tym zyskasz? Góra 15 minut. Czyli z 2:30 spadamy na 2:15. A ten segment po P-P może osiągnąć czas przejazdu 1:00-1:15.

"Co do kluczowej kwestii „omijania Krakowa” (...) bo tu jest tak naprawdę największy ból pod Wawelem i w zasadzie jedynie O TO rozbija się cały taniec wokół Piekiełka"
Kolejne dorabianie ideologii. Naprawdę myślisz, że o to chodzi ludziom walczącym o tę linię? A ten ból jest obecnie tak ogromny, że teraz nie ma nawet żadnego pociągu w tej relacji. Tacy sprytni ci Krakusi. Zabrali wszystkie połączenia północ-południe z nieistniejącej linii Busko-Żabno, a następnie je zlikwidowali.

Dalszej jest jeszcze ciekawiej. P-P do spółki z PKP IC zniszczą Tarnów. W swoim wywodzie ani słowem nie wspomniałeś o naturalnej relacji Przemyśl-Szczecin, na której leży Tarnów i której los w ogóle nie zależy od ewentualnej budowy P-P.

Obrona IR Nikifor ze strony K65 to coś, czego bym się nigdy nie spodziewał.
2015-08-06 15:42:55 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Hehe, K65 ma pretensje do Łodzi, że w Kielcach i Radomiu siedzą nieudacznicy, który nic nie potrafią sobie załatwić...
2015-08-06 21:08:35 Autor: diabeł
---.146.77.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Bozia

Bo taka jest ideologia.
Gdyby Radom miał lobbystów a nieudaczników ,którzy by załatwili budowę jakichś "kosmodromów czy innych linii piekielnych" to by była cisza.A jak inne miasta/regiony potrafiły sobie załatwić to wielkie aj,aj,aj.

Czy się stoi ,czy się leży to się należy...
metropolii z południa Mazowsza.
2015-08-06 21:35:37 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
Prawda jest taka, że Radom będzie miał bardzo dobre połączenie z Warszawą i dobre z Krakowem. To drugie w zasadzie już jest gotowe (rewitalizacja skończy się chyba w tym roku), a pierwsze - no cóż. 5 lat za późno, ale będzie. Na pierwszym (łatwiejszym) odcinku będą od września pewnie łopaty wbijać. Na drugi to jeszcze poczekamy... W przypadku linii P-P jesteśmy dopiero na etapie studium wykonalności. Do ewentualnego (tj. w przypadku gdyby jakimś cudem rząd [przyszły czy obecny - bez różnicy] zadecydował o realizacji projektu) przejazdu pierwszych pociągów dobre 10-15 lat.
2015-08-06 22:04:34 Autor: diabeł
---.146.77.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pierwsze łopaty będą wbijać we wrześniu?To dobrze.

Skończą przed budową P-P/jeżeli to przejdzie/.Skończy się jedno miauczenie ,a zacznie drugie :):):)
2015-08-07 11:40:44 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
PITZ ułożył wam na pocieszenie rozkłady dla tej linii. Skoro i tak jej nie będzie, to co szkodzi pofantazjować :)

ZAKOPANE o 5.30 7.30 9.30 11.30 13.30 15.30 17.30 19.30
Nowy-Targ I 5.50 7.50 9.50 11.50 13.50 15.50 17.50 19.50
Chabówka I 6.30 8.30 10.30 12.30 14.30 16.30 18.30 20.30
Rabka I 6.35 8.35 10.35 12.35 14.35 16.35 18.35 20.35
Mszana Dln.I 6.40 8.40 10.40 12.40 14.40 16.40 18.40 20.40
KRAKÓW GŁ. p 7.30 9.30 11.30 13.30 15.30 17.30 19.30 21.30

KRAKÓW GŁ. o 7.25 9.25 11.25 13.25 15.25 17.25 19.25 21.25
Mszana Dln.I 8.15 10.15 12.15 14.15 16.15 18.15 20.15 22.15
Rabka I 8.25 10.25 12.25 14.25 16.25 18.25 20.25 22.25
Chabówka I 8.30 10.30 12.30 14.30 16.30 18.30 20.30 22.30
Nowy-Targ I 9.05 11.05 13.05 15.05 17.05 19.05 21.05 23.05
ZAKOPANE p 9.25 11.25 13.25 15.25 17.25 19.25 21.25 23.25

---

KRAKÓW GŁ. o 7.20 9.20 11.20 13.20 15.20 17.20 19.20 21.20
Limanowa I 8.00 10.00 12.00 14.00 16.00 18.00 20.00 22.00
Nowy-Sącz I 8.20 10.20 12.20 14.20 16.20 18.20 20.20 22.20
Grybów I 9.00 11.00 13.00 15.00 17.00 19.00 21.00 23.00
Stróże I 9.05 11.05 13.05 15.05 17.05 19.05 21.05 23.05
Zagórzany I 9.20 11.20 13.20 15.20 17.20 19.20 21.20 23.20
GORLICE p 9.30 11.30 13.30 15.30 17.30 19.30 21.30 23.30

GORLICE o 5.10 7.10 9.10 11.10 13.10 15.10 17.10 19.10
Zagórzany I 5.20 7.20 9.20 11.20 13.20 15.20 17.20 19.20
Stróże I 5.40 7.40 9.40 11.40 13.40 15.40 17.40 19.40
Grybów I 5.45 7.45 9.45 11.45 13.45 15.45 17.45 19.45
Nowy-Sącz I 6.20 8.20 10.20 12.20 14.20 16.20 18.20 20.20
Limanowa I 6.40 8.40 10.40 12.40 14.40 16.40 18.40 20.40
KRAKÓW GŁ. p 7.20 9.20 11.20 13.20 15.20 17.20 19.20 21.20
2015-08-07 12:38:26 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Aron, oszalales?!
8 par, 2-godzinny takt i przyjazd do Krakowa na 7.30 zamiast np. na 8.11?

Jeszcze by sie przesiedli do puciongow, NIE-DO-CZEKA-NIE!
2015-08-07 13:29:14 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
szkoda, ze w przypadku pitzka jak zwykle kończy się na fantazjowaniu:))
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS