Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jednak uda się zmodernizować odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice? Jest wykonawca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jednak uda się zmodernizować odcinek Oświęcim – Czechowice-Dziedzice? Jest wykonawca
Fot. Tiia Monto, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Mimo przekroczenia budżetu przez wykonawców o sto milionów złotych, PKP PLK rozstrzygnęła trwający od lipca przetarg na prace na kolejnym odcinku linii 93. Ma się tym zająć firma Porr.

Przetarg na prace na linii nr 93 pomiędzy Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami od początku przysparzał PKP PLK wielu problemów. Aż pół roku potrzeba było, żeby w ogóle otworzyć oferty – przetargiem aż trzykrotnie musiała się zająć Krajowa Izba Odwoławcza. Pisaliśmy o tym tutaj.

Najmniejszą kwotę, 608 mln złotych, zaproponował Porr. Jednak z powodu znacznie przekroczonego kosztorysu (509 mln złotych brutto), przetarg od stycznia znów był w zawieszeniu. W marcu "Rynek Kolejowy" otrzymał informację, że Ministerstwo Infrastruktury wydało zgodę na zwiększenie budżetu inwestycji. Nie udało nam się jej jednak oficjalnie potwierdzić. – W PKP PLK trwa pozyskiwanie zgód korporacyjnych dotyczących realizacji tego zadania. Po uzyskaniu pozytywnej opinii Rady Nadzorczej spółki, zarząd PKP PLK SA będzie mógł przedłożyć stosowny wniosek walnemu zgromadzaniu spółki – poinformowały nas wówczas służby prasowe inwestora.

Wszystko wskazuje na to, że po kolejnym miesiącu starań udało się podnieść budżet inwestycji. W piątek 20 kwietnia dokonano bowiem oficjalnego wyboru firmy Porr jako wykonawcy. Przedstawiła ona najtańszą ofertę, a do tego otrzymała najwięcej punktów (18 na 20 możliwych) za doświadczenie personelu i zaoferowała największe skrócenie czasu realizacji inwestycji – aż o 14 miesięcy.

Podstawowym założeniem projektu jest dostosowanie infrastruktury do 120 km/h dla pociągów pasażerskich (z ewentualnymi lokalnymi ograniczeniami, wynikającymi z geometrii toru) i 80 km/h dla pociągów towarowych na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. Warto przypomnieć, że w październiku firma ZUE podpisała ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na prace na odcinku Trzebinia – Oświęcim linii nr 93. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij