NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Japończycy zbudują superszybką kolej. Tylko dla kogo?

| jd, Transport-Publiczny.pl 09.07.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-07-09 10:27:59 Autor: Maćko
---.gdynia.mm.pl
Yyy, kto to pisał? W jakim języku?
2014-07-09 10:35:00 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Hehehe - Japy nas dogonili.
Wybudują KDP która będzie woziła powietrze.
Może pindolino im opylimy.
I jeszcze zarobimy.
2014-07-09 10:53:59 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
Japończycy to robią, żeby osiągnąć przewagę technologiczną. u nas Y miałby kogo wozić, ale i tak nie budujemy, bo rozwój technologiczny nie leży w naszym interesie. rząd nie widzi, że na KDP zarobią też polskie firmy oraz nasi producenci taboru będą mogli wejść w nowe segmenty rynku. bez jednej linii KDP Pesa i Newag nie wejdą w produkcję taboru o Vmax>200km/h. wolimy dotować darmowe ekspresówki, które powodują większy import paliw. dodatkowo nie ma polskich firm produkujących samochody, są tylko montownie.
2014-07-09 12:17:52 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
5h tygodniowo na dojazd do pracy to bardzo mało...30minut dziennie.
Jeśli w tym czasie uwzględnione jest dojście do i ze stacji kolejowej to nie ma co porównywać np. z Polską.
2014-07-09 12:20:43 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@wdr

to zależy jak robić KDP.

Można jak Pendolino czyli
nie wiemy czego chcemy, zrobimy infrę pod przechył, potem zamówimy co innego i zamówimy cokolwiek (tzn jak najlepsze i jak najszybciej dostępne)
Można też rozpocząć projekt który powiąże prace nad infra i produkcją taboru tak by rozwijam stopniowo jedno i drugie czyli dać szansę krajowym producentom na uczenie się w trakcie rozwoju projektu. (tylko co na to UE?)
2014-07-09 12:22:57 Autor: Gierek
---.10.1.25

Gierek
Wmawiane jest nam przez polityków, że nie stać nas na KDP w Polsce, ale na tysiące kilometrów wylanego betonu nas stać, na tysiące kilometrów ekranów akustycznych również. Polityków, którzy zawiesili projekt KDP powinno się publicznie zlinczować.
2014-07-09 14:16:11 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Na pewno im się nie opłaca budować maglevu tylko o tym nie wiedzą. Musimy wysłać im jak najszybciej naszych analityków z MIR. Pewnie okaże się, że w ogóle nie opłaca im się wożenie takiego % ludzi koleją i powinni przesunąć balans w stronę dróg tak, żeby czasy przejazdu pociągiem nie były krótsze niż samochodem - jak w naszej Strategii Rozwoju Transportu. Gdy to zrobią, to do transportu publicznego wystarczy im JapońskiBus.com. Resztę załatwi się transportem indywidualnym przez liberalizację przepisów dot. sprowadzania i przeglądów samochodów, żeby drogi zapełniły się 20 letnimi "golfami" i dały wolność obywatelom, którzy teraz gniotą się w jakiś pociągach.

Ale zacofana jest ta Japonia...
2014-07-09 14:31:22 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@Gierek
Należysz chyba do zwolenników budowy KDP bez względu na jakiekolwiek techniczne i ekonomiczne wątpliwości. O ile pamiętam, mieliśmy już w najnowszej historii okres, w którym zamiast liczyć i wybierać, rządzący postanowili nabrać kredytów i zrobić wszystko na raz. Przez jakiś czas nawet im szło, potem, gdy przyszło spłacać rachunki, z hukiem się wysypało. Przerwana dekada przeszła w ten sposób w straconą dekadę, po której została tylko hiperinflacja i niespłacane długi. Nie wiem czemu twój wpis skojarzył mi się z tamtą epoką snów czerwonych ignorantów o ekonomicznej potędze.

A autostrady, mimo wszystko w końcu powstały i zaskakująco dobrze się spisują, radykalnie ułatwiając podróżowanie po Polsce. Z czego wniosek, że warto było je budować.
2014-07-09 15:21:54 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Odnosząc się do Japończyków - cóż ktoś na świecie musi przecierać - technologiczne szlaki, ... niech się bawią, i wyciągają wnioski...

Polska z Japonią ma tyle wspólnego że ... my podobnie jak oni, my będziemy mieć w gospodarce i finansach czynniki deflacyjne. Starzejące się społeczeństwo, mniejsze potrzeby konsumpcyjne itd. Paradoksalnie starsi ludzie (a długość życia wzrasta) będą mieli ograniczenia w prowadzeniu samochodu. Więc jeśli będą chcieli pozostać samodzielni jak najdłużej, będą korzystać z transportu publicznego. W Japonii na pewno będą to standardowe szybkie pociągi, którymi na pewno jedzie się bardziej komfortowo niż ciasnym autobusem, pociąg daje też możliwości w których nie będzie nigdy w autobusie (swoboda przemieszczania się w składzie, restauracja, strefa ciszy).

A u nas ? Ludzie przepędzeni na drogi i do samochodów nie zdają sobie sprawy jak niebawem słono zabulą, gdy rządy zaczną łatać (z pomocą posiadaczy aut) dziurę w finansach publicznych i płacić za utrzymanie ogromnej sieci dróg w Polsce. Posiadaczu samochodu płać i płacz - na każdym kroku, - już komuś wymknęło się - paliwo po 7 zł - nieprawdaż ???
2014-07-09 19:11:42 Autor: akuku
---.centertel.pl
Japonia rozwiązała nawet sprawę konkurencji kolei i autobusów - zamiast dzielić, połączyli. Zresztą, zobaczcie sami: http://www.ohgizmo.com/2007/02/02/japanese-bustrain-hybrid/#!bbEult

Zamiast szukać sztucznych przykładów na poparcie błędnej polityki transportowej Polski, polecam przedstawicielom władz lekturę japońskich materiałów szkoleniowych z tej dziedziny, dostosowanych do ich poziomu: http://www.denshaotaku365.com/archives/2014/02/10/29151962.html
2014-07-09 19:46:18 Autor: czep
---.adsl.inetia.pl
(...) I nie chodzi nawet o to, że nie wiadomo jak będzie wyglądał kraj za kilkanaście lat. Rzecz w tym, że mniej więcej wiadomo (...)

takie coś mógł popełnić tylko redaktorzyna z RK
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS