W portfolio produktowym Medcomu znajduje się kompleksowa dostawa głównych komponentów, takich jak: przetwornice, napędy oraz sterowanie TCMS, jak również całe projekty elektryczne niemal wszystkich pojazdów elektrycznych, w tym trolejbusów, tramwajów, składów metra, elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw.
– W zależności od strategii producenta taboru jesteśmy w stanie zaoferować od dostawy pojedynczych elementów, aż po kompleksowe rozwiązanie z projektem elektrycznym włącznie. Wydaje mi się, że jest to nasza bardzo mocna strona, bo nawet projektując system zasilania pomocniczego, czyli przetwornic, jesteśmy w stanie współuczestniczyć w projektowaniu całego systemu elektrycznego pojazdów – tłumaczy Piotr Wroński, dyrektor handlowy spółki.
Jak podkreślają przedstawiciele Medcomu, do sukcesu firmy na rynku kolejowym w dużej mierze przyczyniła się szybkość pracy przy projektowaniu nowych rozwiązań dla kolei. – Nam rozwinięcie nowego produktu zajmuje od 6 do 9 miesięcy – zapewnia Paweł Choduń, dyrektor finansowy spółki. – Jeżeli projekt rozwojowy nowego produktu zamiast dwóch lat zajmuje pół roku, to automatycznie przekłada się to na koszty – dodaje.
Podkreśla jednocześnie, że byłoby to niemożliwe bez dużego działu rozwoju. – Stanowi on praktycznie jedną trzecią całej firmy. Tworzą go doświadczeni inżynierowie, a warto dodać, że jest na całym świecie może kilkudziesięciu specjalistów, którzy znają się na urządzeniach dużych mocy trakcyjnych i są w stanie tę technologię rozwijać – zapewnia Janusz Biliński, dyrektor ds. rozwoju trakcji. Jest to tym ważniejsze, że każdy producent taboru konstruuje pojazdy na zamówienie klienta. Każdy jest inny i wymaga unikalnych rozwiązań technicznych.