Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

o Jakie jest zaawansowanie prac między Poznaniem a Czempiniem?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-03-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
o Jakie jest zaawansowanie prac między Poznaniem a Czempiniem?
Fot. PKP PLKPLK modernizuje magistralę E59
Prace pomiędzy Poznaniem a Czempiniem zakończą się jeszcze w tym roku. Inwestycja na 32 kilometrach trasy Wrocław – Poznań prowadzona jest zgodnie z obecnym harmonogramem. Po zakończeniu robót pociągi pojadą z prędkością 160 km/h. Dzięki temu podróż z Czempinia do Poznania skróci się do 30 minut.

Modernizacja linii kolejowej Wrocław – Poznań, na odcinku Poznań – Czempiń wkracza w zasadniczy etap. Na stacji Czempiń od 21 marca pasażerowie mogą korzystać z nowego peronu i przejścia pod torami. Po wyremontowanych torach pociągi pojadą szybciej, co skróci czas podróży pomiędzy Poznaniem a Czempiniem i na trasie do Wrocławia. Możliwy będzie przejazd pociągów z prędkością nawet 160 km/h.

Prace między Luboniem a Puszczykowem


– Obecnie między Luboniem a Puszczykówkiem wymieniany jest tor, montowane są nowe słupy i sieć trakcyjna. Poprawi się standard obsługi podróżnych. Zmodernizowane perony wyposażone będą w wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz czytelne oznakowanie. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Wyremontowane zostaną także obiekty inżynieryjne, a dzięki przebudowie 9 przejazdów kolejowo – drogowych wzrośnie poziom bezpieczeństwa. Prace obejmą także m.in. modernizację torów, sieci trakcyjnej i peronów na stacji Mosina oraz położenie nowego toru i zamontowanie słupów i sieci trakcyjnej między Mosiną a Puszczykówkiem – informuje Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Wiadukty ułatwią podróż

Wiadukt kolejowy na ul. Czechosłowackiej zastąpi newralgiczny przejazd w poziomie szyn. Wiosną rozpoczęły się zasadnicze prace. Po wykonaniu robót, również tych prowadzonych przez miasto, mieszkańcy zyskają bezpieczny przejazd z szeroką jezdnią, chodnikiem i ścieżką rowerową. Z chodnika bezpośrednio na perony przystanku Poznań Dębiec, będzie można wejść zadaszonymi schodami lub wjechać windami. Zakończenie kolejowej części wiaduktu planowane jest w lipcu br.

Bezkolizyjny przejazd między Poznaniem a Mosiną zapewni wiadukt w Łęczycy. Powstający obiekt zastąpi istniejący przejazd kolejowo – drogowy. Podobnym ułatwieniem będzie wiadukt kolejowy w Mosinie na ul. Śremskiej. Prace przy nim rozpoczną się w kwietniu. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2016 r.

Umowy na zakończenie robót modernizacyjnych, na linii kolejowej E59 zostały podpisane w ramach projektu POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap III, odcinek Czempiń – Poznań – faza II.” Wartość kontynuowanych robót to około 360 mln zł. Zakończenie całości prac zaplanowane jest na koniec 2016 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5