Kryzys gospodarczy, który dotknął całą branżę transportową, nie pozostał bez wpływu na firmy działające w sektorze przewozu paliw.
- Spowolnienie gospodarcze nie było dla nas czynnikiem sprzyjającym, podobnie zresztą jak dla innych firm. Dlatego też, w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości zweryfikowaliśmy pierwotnie przyjętą strategię. Przyspieszyliśmy niektóre działania restrukturyzacyjne oraz wygasiliśmy obszary niezwiązane z podstawową działalnością, skupiając się na optymalizacji segmentu przewozu materiałów niebezpiecznych - mówi prezes spółki Orlen Transport Mirosław Zubek na łamach Orlen Ekspres.
Według niego potencjalne negatywne skutki kryzysu zostały częściowo ograniczone poprzez korzyści wynikające z konsolidacji spółek transportowych z grupy kapitałowej PKN Orlen. - Dzięki konsolidacji powstał największy na rynku podmiot w segmencie przewozu paliw płynnych. Pierwsze efekty konsolidacji już widzimy, np. wolumen przewozów w przeliczeniu na jeden samochód, który wzrósł o blisko 90 proc. w stosunku do stycznia 2008 r. - twierdzi Mirosław Zubek.
Na pytanie Rynku Kolejowego, czy w kontekście wspomnianej informacji, przewidywane są ewentualne zmiany dotyczące spółki ORLEN KolTrans w niedalekiej przyszłości (połączenie z innymi firmami transportowymi z Grupy ORLEN), otrzymaliśmy z Biura Rzecznika Prasowego koncernu PKN ORLEN następującą odpowiedź: "Zgodnie ze strategią Koncern zamierza skupiać się na swojej podstwowej działalności. Uslugi transportowe nie nalezą do kategorii core business tym samym spółki o tym profilu przeznaczone są do dezinwestycji w przyszłości. Dotyczy to równiez ORLEN KolTrans."

*Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna
