NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Jak idą prace przy stacji Rzeszów Główny? [zdjęcia]

| inf. prasowa PKP PLK, oprac. ms 19.06.2020 35

Jak idą prace przy stacji Rzeszów Główny? [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Jak idą prace przy stacji Rzeszów Główny? [zdjęcia]
Jak idą prace przy stacji Rzeszów Główny? [zdjęcia]
Jak idą prace przy stacji Rzeszów Główny? [zdjęcia]
Jak idą prace przy stacji Rzeszów Główny? [zdjęcia]
Na stacji Rzeszów Główny do dwóch nowych peronów dołączy peron trzeci. Już stoi główna konstrukcja, układana jest nawierzchnia z płyt granitowych. Widać montaż wiaty. Latem powstaną schody ruchome oraz windy.
Wykonawca kontynuuje prace w przejściu pod torami. Wykorzystał ładunek ok. 300 betoniarek i ponad 370 ton stali. Wzmocnił grunt pod przejściem specjalnymi palami. Roboty toczą się przy wyjściach od strony Placu Dworcowego i ul. Kochanowskiego. Podróżni korzystają już z dojścia do peronu nr 2.

Stacja Rzeszów Główny szykowana dla podróżnych to nowe, wyższe, zadaszone perony z windami i schodami ruchomymi. Nawierzchnia z liniami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Przewidziane są 4 windy: przy wejściu na peron nr 1 od strony Placu Dworcowego, przy peronach nr 2 i 3 oraz przy wyjściu z tunelu od strony ul. Kochanowskiego. Będą także 4 pary schodów ruchomych przy peronie nr 2 i 3 oraz przy wyjściach od strony Placu Dworcowego i ul. Kochanowskiego. Blisko 140-metrowe przejście pod torami zapewni wygodny dostęp do peronów i połączy dwie części miasta.

Przy wiadukcie na ul. Batorego nowa część obiektu od grudnia zapewnia sprawny przejazd pociągów. Są gotowe konstrukcje pozostałych segmentów. Układane są tory. Prace przy wiadukcie powinny zakończyć się latem. Przebudowa wiaduktu umożliwi poszerzenie jezdni i wyeliminuje ruch wahadłowy. Będą dwa pasy ruchu oraz chodnik i ścieżka rowerowa. Inwestycja kolejowa zapewni bezpieczny przejazd pociągów i znacznie usprawni komunikację w mieście.

Z nowego przystanku Rzeszów Zachodni, również wybudowanego w ramach projektu, można dogodniej podróżować w kierunku Lublina i Krakowa.

Inwestycja realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Wartość umowy współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to 205 mln zł netto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5