Partnerzy serwisu:
Biznes

Jak będzie wyglądał plan modernizacji ukraińskiego taboru?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
04-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Jak będzie wyglądał plan modernizacji ukraińskiego taboru?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl99% spalinowego taboru liniowego Ukrzalyznycji nadaje się do wymiany
Ukraińskie Koleje zamierzają jeszcze w tym roku opublikować strategię modernizacji swojego taboru. Apetyty Ukraińców są spore.

Od połowy roku Ukrzalyznycja rozmawia z największymi europejskimi wykonawcami modernizacji lokomotyw i producentami taboru o możliwości współpracy przy odnowieniu parku taborowego Ukraińskich Kolei. Temu mają służyć memoranda o współpracy podpisane z Pesą i Newagiem, ale także z GE, Siemensem, Bombardierem.. W procesie modernizacji, co wyraźnie zapowiedział prezes UŻ Wojciech Balczun, mają wziąć też udział ukraińskie zakładu.

– Mogę jedynie powiedzieć, że przygotowujemy bardzo duży, bezprecedensowy w skali Ukrzaliznycji plan inwestycyjny. Będzie on realizowany w perspektywie dłuższej niż jeden rok, co miało miejsce do tej pory – zapewnił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” na targach Innotrans 2016 w Berlinie, gdzie podpisano memorandum z Pesą.

Ramowy plan inwestycji na Ukraińskich Kolejach ma być przedstawiony z końcem października. Dziennikarze branżowi spekulują, że znajdą się w nim zapisy umożliwiające wymianę lub modernizację od 30 do 50 dieslowskich lokomotyw liniowych rocznie, przez okres 5 lat. To właśnie spalinowozy powszechnie używane na Ukrainie są najbardziej zdekapitalizowanym rodzajem taboru. Jak informuje Ukrzalyznycja – poziom ich dekapitalizacji sięga nawet 99%. Niewiele lepiej jest z resztą z taborem elektrycznym i manewrowym, bowiem przez 25 niepodległości Koleje Ukraińskie kupiły jedynie… 8 nowych lokomotyw.

Skąd wziąć na to pieniądze na przeprowadzenie modernizacji? – Mamy zewnętrzne i wewnętrzne źródła finansowe. Mamy szanse, by przy wdrożeniu skutecznym reform za które odpowiadamy stworzyć jedną z najbardziej dochodowych kolei na świecie, bo taki jest potencjał Ukrzalyznycji – mówił w Berlinie prezes Balczun.

Pierwszym widocznym skutkiem podpisanych memorandów o współpracy jest udostępnienie lokomotywy ТЕ33А przez GE (to tak naprawdę dość popularna GE ES44ACi w wersji dla rynków wschodnich). Jest produkowana w Astanie w Republice Kazachstanu na licencji i podzespołach firmy General Electric Transportation Inc. Testy tej lokomotywy rozpoczęły się kilka dni temu. W zeszłym roku bliźniaczą jednostkę testowała PKP LHS i oceniła ją bardzo dobrze.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5