NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ireneusz Merchel: Na placu budowy mają być inżynierowie, nie prawnicy

| Michał Szymajda 12.12.2016 589

Ireneusz Merchel: Na placu budowy mają być inżynierowie, nie prawnicy
Ireneusz Merchel: Na placu budowy mają być inżynierowie, nie prawnicyFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
– Z końcem roku 2016 jesteśmy w PKP PLK szczególnie zadowoleni z tego, że został przyjęty Krajowy Program Kolejowy. Pozwala nam on realizować wcześniej nie ujęte w programie inwestycyjnym projekty. Teraz możemy w sposób formalny przystępować do ich realizacji – powiedział Ireneusz Merchel podczas spotkania z dziennikarzami.
Okazja do rozmowy z dziennikarzami na co dzień zajmującymi się tematyką gospodarczą, pojawiła się podczas spotkania, na którym zainaugurowano działalność Rady Ekspertów przy PKP PLK. Ireneusz Merchel ocenił zmiany, jakim uległa spółka w ciągu ostatniego roku.

– Początek pracy zarządu przypada na przegląd przygotowań do wdrażania inwestycji. Niestety okazało się, że w wielu przypadkach zastaliśmy puste szuflady. W mojej ocenie poprzedni zarząd skupił się na zakończeniu inwestycji z poprzedniej perspektywy, nie przystępując z należytą starannością do nowej. W ostatnich latach stworzono za to kilka dodatkowych biur a zatrudnienie w centrali zwiększyło się o ponad 50%. Zaczęło dochodzić do sytuacji, w której odpowiedzialność za poszczególne inwestycje była rozmyta. Dlatego pierwszą, istotną zmianą, była zmiana mentalności pracowników w tym kierunku, by osobiście odpowiadali za powodzenie projektów, a nie uprawiali tak zwaną „spychologię” – mówił Ireneusz Merchel.

Prezes PKP PLK podkreślił większe zaangażowanie członków zarządu spółki w projekty dotyczące konkretnych linii kolejowych. Odniósł się też do idei powstania Rady Ekspertów przy PKP PLK.

– I ja i zarząd często uczestniczymy w posiedzeniach grup roboczych, zespołów. Staramy się brać w nich czynny udział, bo to kopalnia wiedzy na temat problemów branży. Na początku zauważyliśmy, że wykonawcy niechętnie zadają pytania, teraz się to zmienia – ocenił prezes PKP PLK – Jesteśmy przekonani, że rozpoznanie problemów branży na samym początku skróci później czas trwania inwestycji. Prawnicy nie są nam potrzebni na etapie rozmów, chcemy skończyć z zasadą, że na radę budowy przychodzili prawnicy od wykonawcy i od zamawiającego. Na plac budowy mają przychodzić inżynierowie i to oni mają rozwiązywać problemy. Prawo jest rzeczą ostateczną – dodał Ireneusz Merchel.

Prezes PKP PLK podał też przykład konkretnych prac, zmierzających w kierunku zwiększenia efektywności planowanych na torach inwestycji. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5