NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Ireneusz Merchel: Kolejowe trasy objazdowe minimalizują skutki dużych modernizacji

| Michał Szymajda 17.10.2017 2,4k

Ireneusz Merchel:  Kolejowe trasy objazdowe minimalizują skutki dużych modernizacji
zdjęcie ilustracyjneFot. PKP PLK
– Umową na wykonanie przejazdów kolejowo-drogowych za prawie 250 mln zł. przekroczyliśmy 16 miliardów wartości podpisanych kontraktów w tym roku – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – Zbliżamy się więc do deklarowanych 20 miliardów zł, które planujemy zakontraktować w tym roku – dodał i odpowiadał dziennikarzom na pytania dotyczące terminowości inwestycji kolejowych.
Prezes PKP PLK odniósł się na początku do cen materiałów budowlanych, które rosną ze względu na ich duże zapotrzebowanie. Skarżą się na to, oczywiście, wykonawcy prac budowlanych.

– Porównywałem kilka dni temu różnice w cenie materiałów budowlanych wiosną 2016, na początku roku 2017 i obecnie. Różnice nie są wcale drastyczne, są droższe od 5 do 15%. Ale przypomnę, że na wiosnę ubiegłego roku mieliśmy radykalny spadek cen, dlatego, że mniej ich kupowano. Obecna sytuacja,  to nie jest coś, co może rozłożyć nasz program inwestycyjny – mówił prezes Merchel.

Na linii 7 jest już wykonawca srk, na E20 prace szczególnie nadzorowane

Prezes Merchel ocenił też stan prac na najważniejszych modernizowanych obecnie liniach: nr 7 Warszawa - Lublin i E20 Warszawa - Poznań.

– Zamknięcia tych linii były w czerwcu, jest różny termin ich realizacji. Na wszystkich placach budów są wykonawcy. Pewne utrudnienia są zawsze, bowiem pracujemy na żywym organizmie, gdzie zawsze są jakieś niespodzianki, choćby w postaci kolizji z instalacjami podziemnymi. Na E20, gdzie mamy zamknięcie dwutorowe skutkujące przerwą w ruchu i objazdami, szczególnie zwracamy uwagę, żeby u wykonawcy występowała pełna mobilizacja.. Ale na pozostałych liniach także pilnujemy terminów – mówił „RK” prezes PKP PLK. – Na linii nr 7 mamy w końcu wykonawcę srk, więc mamy już komplet zaangażowanych w modernizację linii zarówno po stronie drogowej, jak i automatyki. Kilka opóźnień w branży automatyki będziemy nadrabiać, wykonawca przedstawia harmonogram i wskazał sposoby poradzenia sobie z problemem.

Opóźnienia w dostawie materiałów budowlanych?

Ireneusz Merchel odniósł się też do uwag Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa, która ostatnio podniosła sprawę problemów z dostawą kruszyw na drogowe i kolejowe place budów.

– My mamy wolną przepustowość, możemy przewieźć jeszcze więcej. Zamknięcia linii, wynikające z prowadzonych inwestycji, oczywiście będą, , ale one nie mogą wpływać na dostawy materiałów na plac budowy. Nie mówię tylko o obsłudze inwestycji, ale też o dostawach węgla do elektrociepłowni, obsłudze portów. To wszystko analizujemy i bierzemy pod uwagę przy ustalania planów przewozowych i zamknięciowych – mówił.

– Swoje inwestycje przygotowujemy w taki sposób, że jeżeli gdzieś zamykamy linie, to umożliwiamy prowadzenie ruchu towarowego objazdem. Przykładem będzie Rail Baltica, dla której przygotowujemy trasę objazdową przez Czeremchę i przez Bielsk Podlaski, czy zamknięcie linii Olsztyn – Działdowo, w związku z którym przygotowujemy linię Iława – Olsztyn, gdzie prędkość pociągów wzrośnie ze 100 km/h do 120 km/h – wyjaśnił.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorze (57)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorze (57)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5