NUMER 04/2023
NUMER 04/2023
Temat numeru:
Rozkład jazdy CPK
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

InterRegio Poznań – Łódź – Warszawa nie zawsze bezpośrednie

| Kasper Fiszer 09.03.2023 2,3k

InterRegio Poznań – Łódź – Warszawa nie zawsze bezpośrednie
fot. Kasper Fiszer
Kilka razy zdarzyło się, że podróżujący pociągiem interRegio z Poznania do Warszawy musieli w Łodzi przesiąść się do innej jednostki. Polregio zapewnia, że są to jedynie przypadki incydentalne. Przekonuje też, że spółka robi wszystko, by wyeliminować wszelkie usterki taboru.
Od nieco ponad roku funkcjonują międzywojewódzkie połączenia Poznań – Ostrów Wielkopolski – Łódź – Warszawa. Organizowane przez marszałków z Poznania i Łodzi kursy mają przede wszystkim zapewnić bezpośredni dojazd do stolicy z szeregu mniejszych miejscowości, z których dotychczas do Warszawy trzeba było podróżować z przesiadką, a czasem także naokrężnie. Pomiędzy Poznaniem a Łodzią obowiązuje taryfa Regio, a składy zatrzymują się na większości przystanków. Z Łodzi do Warszawy podróż odbywa się już z jedynie kilkoma postojami, a pociąg zmienia kategorię na interRegio.

Bezpośrednio, ale z przesiadką

Do naszej redakcji docierały jednak sygnały, że choć połączenia są z założenia bezpośrednie, dochodzi do sytuacji, w których podróżni muszą przesiadać się pomiędzy składami na stacji Łódź Kaliska. Potwierdzają to też nasze obserwacje. Przewoźnik, spółka Polregio, przyznał, że pasażerowie byli proszeni o przejście do drugiego składu. – Łódzki zakład informuje, że wymiana taboru na stacji Łódź Kaliska w okresie obowiązywania aktualnego rocznego rozkładu jazdy następowała cztery razy – usłyszeliśmy w Zespole Prasowym Polregio.

– W każdym przypadku sytuacja ta była związana z przyczynami operacyjnymi – tłumaczą służby prasowe przewoźnika. Zapewniają też, że łódzki zakład stale podejmuje działania, aby wyeliminować wszelkie usterki taboru i tym samym zniwelować ryzyko konieczności przesiadania się podróżnych korzystających z kursów ujętych w rozkładzie jazdy jako bezpośrednie. W związku z podzieleniem relacji pociągu bezpośredniego spółka nie została obciążona karami nakładanymi przez organizatorów transportu.

Ciekawa alternatywa dla pociągów IC

Pociągi iR Poznań – Warszawa pojawiły się w rozkładzie jazdy w grudniu 2021 r. po kilkuletniej przerwie. Dawniej ówczesne Przewozy Regionalne uruchamiały jednak kursy realizowane podstawową trasą przez Konin i Kutno. Teraz podróż jest bardziej naokrężna i zdecydowanie dłuższa. Przejazd całej trasy zajmuje bowiem ok. pięć godzin.

Mimo to iR może stanowić pewną alternatywę dla połączeń realizowanych przez PKP Intercity. Po pierwsze, kursy zatrzymują się bowiem w innych miejscowościach pośrednich, a przejazd z Jarocina czy Pleszewa do Warszawy przez Łódź nie wiąże się już ze szczególnym nadkładaniem drogi. Po drugie zaś, pociągi Polregio nie są objęte obowiązkiem rezerwacji miejsc. Skorzystanie z nich, nawet w pełnej relacji, może więc mieć sens w przypadku wyprzedaży miejscówek na kursy kategorii IC czy EIC.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2023
NUMER 04/2023
Nowy numer "Rynku Kolejowego" jest już dostępny w sprzedaży! Tematem numeru są plany CPK - ale w kontekście budowy i planowania rozkładu jazdy. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy - m. in. z prezesami CTL Logistics. PKP Intercity, Kolei Wielkopolskich, FPS H. Cegielski i PGE. Kontynuujemy również przegląd projektów Kolej Plus i piszemy o nowym pomyśle na kolej dla Lubuskiego Trójmiasta.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5