Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Internet Wszechrzeczy w publicznej komunikacji, czyli autobus finansowany reklamą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Internet Wszechrzeczy w publicznej komunikacji, czyli autobus finansowany reklamą
W ramach Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych Piotr Głaska, Enterprise Product Manager Huawei - chińskiego producenta elektroniki i dostawcy rozwiązań telekomunikacyjnych zaproponował przewoźnikom nowy sposób myślenia o dostarczaniu pasażerom usług internetu bezprzewodowego. Dotąd myślało się o tym jedynie w kategoriach kosztu, który trzeba ponieść, by w zamian uzyskać poprawę komfortu podróży. Według Głaski, to myślenie można zmienić.

W wystąpieniu pt. „Internet of Things” menedżer Huawei zaprezentował podejście wielu firm, takich jak Google, Facebook czy Onet do własnych celów operacyjnych. - Celem Onetu nie jest dostarczanie informacji, tylko sprzedaż reklam. Prezentacja informacji jest tylko środkiem do tego celu. Podobnie jest z Google – jego celem nie jest świadczenie usług, tylko dostarczanie bramki do informacji, która prowadzi nas przy okazji do treści reklamodawców – zauważył.


Klient w lokalu


Chińska firma proponuje porównanie pasażerów transportu publicznego do użytkowników portali reklamowych. - Przedsiębiorstwa transportowe mają użytkowników w swoim lokalu. Dodatkowo, dzięki wzrostowi znaczenia komunikacji będzie ich coraz więcej – zaznaczył. Dlatego według niego, dostarczanie usługi internetu bezprzewodowego wraz z reklamami może nie tylko zwrócić koszty instalacji, ale nawet wspomóc finansowanie transportu publicznego. W Chinach, skąd zaprezentował dane, 50 proc. ludzi korzysta z transportu publicznego. Przeciętny Pekińczyk spędza w nim 51 minut dziennie, mieszkaniec Szanghaju 47 min. Warszawiak? Pewnie niewiele mniej.


Według Głaski, w skali Warszawy na sprzedaży reklam przedsiębiorstwa transportowe mogą zarobić kilkanaście milionów złotych rocznie. Ale ta reklama musi być „inteligentna”. Zaproponował w tym celu zintegrowane podejście – udostępnienie pasażerom bezpłatnego Internetu, zintegrowanego z pokładowymi wyświetlaczami informacji. Podobnie mogłoby być na przystankach - systemy informacji pasażerskiej mogą mieć wyśwetlacze cyfrowe oraz udostępniać internet.


- Oczywiście, że pasażer mający taką możliwość, skorzysta z internetu. Według obecnych badań korzystanie ze smartfona jest najczęstszym zachowaniem pasażerów komunikacji w podróży – podkreślił. - Oprócz wzrostu przychodów przewoźników, jednocześnie wzrasta zadowolenie pasażerów, którym podróż z bezpłatnym internetem będzie się bardziej podobać.


Serial za droższy bilet?


- Przewoźnik jeżdżący między miastami nie musi instalować w pojeździe ekranów LCD. Pasażer może skorzystać z systemu wi-fi i np. bazy filmów zapewnianej przez przewoźnika. Być może za darmo, być może za 3-4 zł więcej do biletu miesięcznego. A czy ktoś jadący w mieście codziennie rano do pracy pół godziny nie chciałby w tym czasie obejrzeć odcinka serialu? – zastanawiał się Głaska. A to wszystko byłoby obudowane reklamami.


Rozwiązania, które zaproponował przedstawiciel Huawei, to niewielkie urządzenia, pewien rodzaj routera, instalowane na pokładzie pojazdu, które integrują wszystkie systemy, które w nim działają. Wykorzystują zintegrowany system GPS i możliwość rozszerzania poprzez instalację aplikacji pod kontrolą systemu Android. Dzięki temu reklama może być dostosowywana nie tylko do czasu, ale też do lokalizacji pojazdu. - System może wyświetlać promocje z najbliższej restauracji. Albo najbliższe sense w kinie, do którego dojedziemy za dwa przystanki. Dzięki integracji z systemem wi-fi, pasażer po obejrzeniu reklamy na wyświetlaczach w pojeździe będzie mógł poprzez aplikację mobilną obejrzeć zwiastun, a nawet kupić bilet. Przewoźnik otrzymałby prowizję od tak sprzedanego biletu – proponuje Głaska.


Pomysł na „Internet of Things” to nowe rozwiązanie proponowane przez Huawei, ale sama firma jest obecna w Polsce już od 2004. Zajmuje się najróżniejszymi rozwiązaniami teleinformatycznymi.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bilety na przejazdy międzynarodowe w aplikacji PKP Intercity

Pasażer

Bilety na przejazdy międzynarodowe w aplikacji PKP Intercity

Redakcja/inf. pras 18 lipca 2023

Niemcy: Krytyka współpracy Google z Deutsche Bahn

Innowacje

Niemcy: Krytyka współpracy Google z Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 lipca 2021

Opóźnienia pociągów na mapach Google w Niemczech. A w Polsce?

Tabor i technika

Opóźnienia pociągów na mapach Google w Niemczech. A w Polsce?

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 17 lipca 2021

Europejska Agencja Kolejowa i Huawei będą współpracować

Warte uwagi

Deutsche Bahn zmodernizuje sieć GSM-R

Śšwiat

Deutsche Bahn zmodernizuje sieć GSM-R

Huawei/Rynek Kolejowy 07 sierpnia 2015

Zobacz również:

Bilety na przejazdy międzynarodowe w aplikacji PKP Intercity

Pasażer

Bilety na przejazdy międzynarodowe w aplikacji PKP Intercity

Redakcja/inf. pras 18 lipca 2023

Niemcy: Krytyka współpracy Google z Deutsche Bahn

Innowacje

Niemcy: Krytyka współpracy Google z Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 lipca 2021

Opóźnienia pociągów na mapach Google w Niemczech. A w Polsce?

Tabor i technika

Opóźnienia pociągów na mapach Google w Niemczech. A w Polsce?

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 17 lipca 2021

Europejska Agencja Kolejowa i Huawei będą współpracować

Warte uwagi

Deutsche Bahn zmodernizuje sieć GSM-R

Śšwiat

Deutsche Bahn zmodernizuje sieć GSM-R

Huawei/Rynek Kolejowy 07 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5