Elektryczne zespoły trakcyjne 35WE, eksploatowane intensywnie przez warszawską SKM, muszą przejść wymagany dokumentacją systemu utrzymania przegląd poziomu P4 połączony z drobnymi naprawami. Część komponentów w pociągach zostanie zmodernizowana.
Przeglądy przejdzie wszystkie 9 pojazdów, które Newag dostarczał w latach 2012–2013. Pierwsze z tych pociągów obsługiwały ruch podczas Euro 2012 i były to wówczas najdłuższe ezt w Polsce.
W ramach prac P4 zaplanowano też na przykład badanie główne przekładni osiowych, konserwację silników trakcyjnych, przegląd sprzęgów i wymianę uszkodzonych elementów drzwi odskokowo-przesuwnych. Impulsy zostaną też odmalowane, SKM Warszawa chce też by wykonano estetyzację wnętrza i wymianę „systemów teleinformatycznych oraz urządzeń” na ezt.
Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 10 czerwca. Przewoźnik chciałby, by prace odbywały się od sierpnia 2019 roku do 31 marca 2021. Oczywiście, prace na pojazdach nie będą się toczyć w jednym czasie, aby nie doszło do wstrzymania ruchu pojazdów.
W kwietniu 2019 warszawska SKM zdecydowała się także na ogłoszenie przetargu, którego celem jest rozbudowa budynku socjalno-biurowego dla potrzeb symulatora jazdy w swojej bazie na Szczęśliwicach. Przewoźnik czeka też na nowe pojazdy Elf 2,
które wyprodukuje dla niego Pesa Bydgoszcz.