NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech [zdjęcia]

| inf. prasowa 09.11.2017 8,9k

Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech [zdjęcia]
Pierwszy Impuls w Czechach Fot. Newag
Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech [zdjęcia]
Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech [zdjęcia]
Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech [zdjęcia]
Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech [zdjęcia]
Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech [zdjęcia]
Impuls Kolei Dolnośląskich wjechał do Czech [zdjęcia]
Zgodnie z kontraktem pomiędzy Newagiem a Kolejami Dolnośląskimi 9 listopada dziewiąty elektryczny zespół trakcyjny został przekazany zamawiającemu. Producent musi dostarczyć KD jeszcze dwa pociągi. Stanie się to w połowie listopada.
– Również 9 listopada odbyła się jazda próbna na trasie Legnica – Lichkov. Próba ta miała przede wszystkim na celu sprawdzenie systemów bezpieczeństwa oraz łączności radiowej. Przejazd ten był pierwszym zagranicznym kursem pojazdu Impuls – poinformował producent z Nowego Sącza.

W celu podniesienia bezpieczeństwa pojazdy Impulsy dla Kolei Dolnośląskich zostały oklejone wzdłuż górnej i dolnej krawędzi folią odblaskową 3M (podobną do stosowanej dla znaków drogowych), którą wcześniej testowano na dolnośląskim autobusie szynowym. Dzięki temu pojazdy są bardzo dobrze widoczne po zmroku.

Pojazdy wyposażone są w system bezpieczeństwa obowiązujący w Czechach, dzięki czemu będą mogły poruszać się po czeskiej infrastrukturze kolejowej (na razie dojeżdżają do pierwszej stacji poza terytorium Polski, na co nie potrzeba specjalnych zezwoleń). W tym celu Koleje Dolnośląskie muszą uzyskać homologację na czeską sieć kolejową. Po jej uzyskaniu pociągi będą mogły dojechać tam, gdzie obowiązuje system napięcia tożsamy z polskim. Teoretycznie Impulsy KD będą mogły dojechać nawet do Pragi.

– Od 10 grudnia Impulsy zaczną wjeżdżać do czeskiego Lichkova, który jest dobry węzłem przesiadkowym. Po uzyskaniu pozwoleń na jazdę po całej sieci, będziemy chcieli przedłużyć relacje części pociągów do Usti nad Orlicą, a być może także do Pardubic – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (809)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (809)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5