NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity ma ponad 800 niejeżdżących wagonów na bocznicach

| Martyn Janduła 22.06.2017 211

PKP Intercity ma ponad 800 niejeżdżących wagonów na bocznicach
fot. Martyn Janduła
PKP Intercity deklaruje, że na chwilę obecną ma 1224 sprawne wagony osobowe do obsługi podróżnych. Celem jest jednak zwiększenie tej liczby. Jak wiadomo, spora część taboru PKP Intercity stoi obecnie nieużywana na bocznicach. Jarosław Oniszczuk, członek zarządu spółki, zadeklarował, że przewoźnik co do nich ma jednak poważne plany.
PKP Intercity zaprezentowało szczegółowo jak wygląda przygotowanie spółki na letni okres. Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity podał, że w wakacje do dyspozycji będzie 1224 sprawnych technicznie wagonów. W poprzednim okresie było to 1150 wagonów. Dane te prezentował przed podkomisją stałą ds. transportu kolejowego i poczty, która odbyła się we wtorkowy (20.06.) wieczór.

Docelowo jednak, jak zapowiada przewoźnik, liczba sprawnych wagonów ma się w przyszłości zwiększyć, tak, aby PKP Intercity nie musiało już wypożyczać wagonów od Kolei Czeskich. – Naszym celem jest zabezpieczenie w przyszłości 1450 wagonów. W tym roku jeszcze nie możemy pochwalić się nagłym przyrostem ich liczby, natomiast w założeniach, które przyjęliśmy, chcemy zwiększyć ich liczbę o 250 sprawnych wagonów, gdyż naszym zadaniem jest uruchamiać ich jak najwięcej – zapewnił przedstawiciel spółki.

Ponad 800 wagonów na bocznicach

Jak podał Oniszczuk, ponad 800 wagonów zalega obecnie na bocznicach PKP Intercity, które zostały zdjęte z połączeń międzywojewódzkich i nie jeżdżą w większości już od 2009 roku. – Chcemy większość tych wagonów przekazać do modernizacji, gdyż są w dobrym stanie technicznym i nadają się by takie prace przeprowadzić – zdradził Oniszczuk. Na pytanie przewodniczącego komisji, dlaczego tak późno PKP Intercity decyduje się na modernizację nieczynnych wagonów, Oniszczuk wyjaśnił, że spółka miała w przeszłości inne priorytety. – Wydaje mi się, że PKP IC w poprzednich latach bardziej skupiała się na zakupie elektrycznych zespołów trakcyjnych, przez co z 1600 dostępnych trzy lata temu wagonów, w 2016 było ich już tylko 1300 – wyjaśnił.

183 wagony do modernizacji już teraz

Przypomnijmy, że PKP Intercity jest obecnie w trakcie postępowań przetargowych na modernizację ok. 183 wagonów osobowych. Otwarto już oferty w trzech oddzielnych przetargach na wykonanie P5 z modernizacją 83 wagonów, 40 wagonów i 60 wagonów. – Po ich rozstrzygnięciu będziemy mieli stabilną sytuację taborową – zapewnił Oniszczuk. Jak wyjaśnił, na razie trudno jest przewoźnikowi zaspokoić weekendowe zapotrzebowania na wagony, by uniknąć przepełnienia. – Czasami trudno jest to zrobić, bo wykorzystujemy już maksymalnie nasz tabor. Czasami wzmocnienia, które wykonujemy w czasie weekendu, wynoszą nawet 100 wagonów i pomimo tego nadal jeszcze występują przepełnienia – mówił przed komisją Oniszczuk.

O przygotowaniach spółki do wakacyjnego szczytu przewozowego piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5