NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity chce wydzierżawić 50 wagonów [aktualizacja]

| Martyn Janduła 12.04.2017 176

PKP Intercity chce wydzierżawić 50 wagonów [aktualizacja]
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Polski przewoźnik połączeń dalekobieżnych ogłosił właśnie przetarg na wydzierżawienie aż 50 wagonów osobowych. Postępowanie przetargowe prowadzone jest w dwóch częściach. Jak wynika ze specyfikacji przetargowej, przewoźnik będzie potrzebował wagonów na czas wakacji.
Dzierżawa 50 wagonów osobowych jest przedmiotem aktualnie prowadzonego przez PKP Intercity zamówienia. Przetarg podzielono na dwie części, z czego w pierwszej wydzierżawionych ma zostać 20 wagonów osobowych na okres 90 dni, zaś w drugiej części – 30 wagonów osobowych na okres 79 dni.

Udział w przetargu mogą zgłaszać oferenci, którzy wykażą, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, należycie wykonali dostawę 5 wagonów osobowych – dla części 1 zamówienia, oraz 7 wagonów osobowych – dla części 2 zamówienia. Składanie ofert prowadzone będzie do 18 maja 2017 roku do godz. 10:30. Otwarcie kopert nastąpi w siedzibie zamawiającego w Warszawie przy ul. Al. Jerozolimskie 142A w Warszawie.

Wagony na wakacje

PKP Intercity wymaga, aby wydzierżawione wagony były przystosowane do jazdy z prędkością 120 km/h. dodatkowo mają być wyposażone w ogrzewanie – nawiewne lub konwekcyjne. Ich liczba przedziałów nie może być mniejsza niż 9, zaś w przedziale musi znajdować się co najmniej po 6 miejsc siedzących.

W ramach dzierżawy wykonawca zobowiązany będzie również do wykonywania czynności utrzymania poziomu P2 oraz napraw bieżących. Wszystkie wagony, które PKP Intercity chce wydzierżawić, muszą mieć wykonane czynności utrzymaniowe na poziomach P3, P4 i P5.

Wagony mają trafić do spółki na okres wakacji. Maksymalnie po dwóch dniach od podpisania umowy, wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia PKP Intercity. W przypadku pierwszej części zamówienia, przewoźnik będzie dzierżawił wagony przez okres 86 dni kalendarzowych od 12 czerwca 2017 r. do 5 września 2017 r. Z kolei w przypadku drugiej części zamówienia, przez okres 75 dni kalendarzowych od 19 czerwca 2017 r., od godz. 14:00 do 2 września 2017 r., do godz. 14:00. PKP Intercity zastrzega sobie, że odda wagony w przeciągu dwóch dni.

Wcześniej też pożyczali

Warto przypomnieć, że w 2016 roku PKP Intercity nie rozstrzygnęło sporej części przetargów na naprawy i modernizacje własnych wagonów osobowych. Rzecznik prasowy spółki – Cezary Nowak – zaznaczał wtedy, że niewykonanie napraw na 4. poziomie utrzymania łącznie 110 wagonów (60 szt. wagonów z unieważnionych części postępowania na naprawę 112 wagonów i 50 szt. wagonów z unieważnionych części postępowania na naprawę 186 wagonów) nie wpłynie negatywnie na funkcjonowanie przewoźnika. – Nie będzie to miało negatywnego wpływu na realizację przewozów przez PKP Intercity w kolejnym roku – wyjaśniał Nowak. 

To nie pierwszy raz, kiedy przewoźnik pożycza wagony. W 2016 roku PKP Intercity również posiłkowało się w czasie letniego sezonu pożyczonymi wagonami. W liczbie40 sztuk dostarczyły je wówczas Koleje Czeskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS