Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Holandia: Dziobak dopuszczony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
International Railway Journal

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Holandia: Dziobak dopuszczony
Po wielu latach opóźnień, Holenderski Inspektorat Środowiska i Transpotu (ILT) wreszcie wydał świadectwo dopuszczenia dla pociągu dużych prędkości V250 wyprodukowanego przez włoskiego producenta taboru AnsaldoBredę. Składy będą wykorzystywane do obsługi połączeń dużych prędkości między Holandią a Belgią. Najpierw jednak muszą uzyskać dopuszczenie w tym drugim kraju. 

Dopuszczenie obowiązuje na razie tylko na holenderskiej sieci kolejowej. Pozwolenie na eksploatację pojazdu w Belgii ma zostać wydane do końca tego miesiąca. Decyzja ta będzie przełomem w kwestii uruchomienia szybkich połączeń między Holandią a Belgią. Ponieważ jednak pociągi V250 nie zostały jeszcze wpisane do krajowego rejestru pojazdów, pasażerowie będą mogli do niego wsiąść dopiero 10 września, kiedy to ma zostać uruchomione próbne połączenie w takcie godzinnym między Amsterdamem a Rotterdamem.

Do tej pory AnsaldoBreda wyprodukowała 9 pociągów serii V250, z których 5 zostało dostarczonych i przekazanych NS Hispeed. Pozostałe znajdują się w fabryce Ansaldobredy we włoskim Pistoia. Składy V250 są wyposażone w system ETCS drugiego poziomu dla linii HSL South oraz belgijski system Memor oraz holenderski ATB wykorzystywany na liniach konwencjonalnych w tych krajach.

Pociągi zostały zamówione w 2004 roku, ale ich dopuszczenie do eksploatacji było wielokrotnie opóźniane wskutek problemów technicznych oraz z powodu sporów dotyczących specyfikacji systemu ETCS poziomu 2 na linii kolejowej HSL South. W sumie AnsaldoBreda otrzymała zamówienie na 19 pociągów V250, z czego 16 zamówił operator NS Hispeed a 3 Koleje Belgijskie (SNCB). Jednak wszystkie dostarczone do tej pory składy będą utrzymywane razem przez spółkę zależną NS – Nedtrain w specjalnej wybudowanej do tego celu hali w Amsterdamie.
 




 

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rumuni kupują duńskie spalinowe pociągi o wątpliwej reputacji

Tydzień z firmą

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

Śšwiat

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

AnsaldoBreda zapłaci odszkodowanie Kolejom Belgijskim

Śšwiat

AnsaldoBreda zapłaci odszkodowanie Kolejom Belgijskim

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 07 maja 2014

Zobacz również:

Rumuni kupują duńskie spalinowe pociągi o wątpliwej reputacji

Tydzień z firmą

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

Śšwiat

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 19 marca 2014

AnsaldoBreda zapłaci odszkodowanie Kolejom Belgijskim

Śšwiat

AnsaldoBreda zapłaci odszkodowanie Kolejom Belgijskim

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 07 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5