Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hitachi zbudowało 20 elektryczno-bateryjno-spalinowych ezetów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
16-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Hitachi zbudowało 20 elektryczno-bateryjno-spalinowych ezetów
Fot. Hitachi Rail
Hitachi Rail zakończyło pierwszą fazę produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych z dodatkowym bateryjno-spalinowym napędem. Łącznie dla Kolei Włoskich może powstać nawet 135 takich pojazdów.

Hitachi pochwaliło się właśnie ukończeniem produkcji 20 pojazdów „Blues” dla Trenitalii z bardzo nietypowym napędem (ich nazwa handlowa, przedstawiona przez Hitachi Rail to Massacio). Zespoły trakcyjne przygotowano do kursowania na liniach zelektryfikowanych i tam będą używać klasycznego napędu elektrycznego z prądem pobieranym przez pantograf z sieci napowietrznej. Ale będą mogły też z takich linii zjechać i poruszać się po trasach gdzie sieci trakcyjnej nie ma.

W tym celu będą korzystać z napędu hybrydowego – akumulatorowo-spalinowego. Aby zmniejszyć emisję spalin rozruch pojazdów ze stacji będzie odbywać się wyłącznie z wykorzystaniem baterii. Po wyjeździe z peronów załączy się silnik spalinowy. Akumulatory można ładować zarówno z silnika spalinowego jaki z sieci trakcyjnej.

Rozwiązanie umożliwi Trenitalii łączenie relacji pociągów. To samo dzieje się na przykład na Pomorzu Zachodnim, gdzie dwunapędowe Impulsy Newagu przemieszczają się teraz w nowych relacjach, zarówno „pod drutem” jak i na liniach zelektryfikowanych. Przykład takiej relacji to na przykład Szczecin – Koszalin przez Kołobrzeg.

"Trybrydy" redukują emisję spalin

Hitachi Rail podały, że pociągi Blues z tego zamówienia (nazywane „trybrydami”) zmniejszają emisję dwutlenku węgla i zużycie paliwa o 50% w porównaniu ze standardowymi pociągami z silnikiem Diesla. Zaletą ma być lepsze przyspieszenie pojazdu przy odjazdach ze stacji, dzięki wykorzystaniu baterii. Pojazd może rozpędzić się do 160 km/h w trybie elektrycznym, posiada ETCS.

– Dzięki zasilaniu bateryjnemu podczas podróży przez niezelektryfikowane obszary miejskie pociąg może wyeliminować emisje, w tym szkodliwy tlenek azotu (NOx), jednocześnie zmniejszając poziom hałasu. System DAS (system doradczy dla maszynisty) pociągu Masaccio pomaga również ograniczać emisje, określając optymalną prędkość w celu zapewnienia realizacji rozkładu jazdy i jednocześnie zmniejszenia zużycia energii. Dodajmy, że pociągi Masaccio są wykonane w 93% z materiałów nadających się do recyklingu – podał producent.

– Około 40% linii regionalnych w Europie jest niezelektryfikowana. Technologia akumulatorowo-hybrydowa jest dla nich idealna. Wiemy, że konsumenci coraz częściej przywiązują wagę do zrównoważonego rozwoju w swoich wyborach dotyczących podróży. Pociągi takie jak Masaccio zapewniają wygodną, czystą i wydajną kolej jako opcję podróży w całej Europie – powiedział Luca D’Aquila, dyrektor operacyjny Hitachi Rail Group.

Umowa ramowa na 135 hybrydowych Blues'ów

Zrealizowane zamówienie na 20 trzy i czteroczłonowych pojazdów stanowi część umowy ramowej o wartości 1,23 mld euro na budowę maksymalnie 135 pociągów. Pociągi zamówiono do realizacji połączeń regionalnych na Sycylii, Sardynii, w Kalabrii, Toskanii, Lacjum i Friuli-Wenecji Julijskiej. W większości z nich zastąpią autobusy szynowe Fiata produkowane w latach 90-tych.

Warto zaznaczyć, że zespół trakcyjny był już prezentowany na targach Innotrans w Berlinie w ubiegłym roku. Czterokrotnie próbowaliśmy go obejrzeć od środka, jednak nie było to możliwe. Niehybrydowe modele Bluesa nie zrobiły jednak na nas wielkiego wrażenia. Futurystyczny wygląd pojazdu nie idzie w parze z przeciętnymi materiałami wykończeniowymi, których użyto wewnątrz pojazdu, producent i zamawiający kompletnie nie dbał też o to, czy pasażerowie na miejscach siedzących będą mieć dostęp do okien, czy też nie.

Pojazdy budowane są we Włoszech – w Pistoi i Neapolu. Hitachi Rail Italy bazuje w dużej mierze na dorobku producenta Ansaldo Breda, który zbankrutował.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom pokazał Coradię Stream na wodór. Pojedzie na północy Włoch

Tabor i technika

Alstom pokazał Coradię Stream na wodór. Pojedzie na północy Włoch

Michał Szymajda 07 października 2023

DualShunter 2000 od CZ Loko na targach Trako 2023 [zdjęcia]

Tabor i technika

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Tabor i technika

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Przemysław Farsewicz 01 listopada 2022

Pudła szybkich pociągów dla trasy Londyn – Edynburg niemal gotowe

Tabor i technika

InnoTrans 2018. Piętrowy Rock dla Trenitalii od Hitachi Rail [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom pokazał Coradię Stream na wodór. Pojedzie na północy Włoch

Tabor i technika

Alstom pokazał Coradię Stream na wodór. Pojedzie na północy Włoch

Michał Szymajda 07 października 2023

DualShunter 2000 od CZ Loko na targach Trako 2023 [zdjęcia]

Tabor i technika

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Tabor i technika

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Przemysław Farsewicz 01 listopada 2022

Pudła szybkich pociągów dla trasy Londyn – Edynburg niemal gotowe

Tabor i technika

InnoTrans 2018. Piętrowy Rock dla Trenitalii od Hitachi Rail [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5