NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Hiszpanie opracują projekt modernizacji linii regionalnych na Śląsku

| Martyn Janduła 03.11.2016 64

Hiszpanie opracują projekt modernizacji linii regionalnych na Śląsku
Stacja Skoczówfot. Gaj777, CC BY-SA 4.0
Zakończył się przetarg PKP PLK na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu rewitalizacji linii Bronów – Skoczów – Goleszów – Wisła/Cieszyn. Inwestycja będzie finansowana z RPO województwa śląskiego i obejmie linie nr 694/157/190/191.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce” umieszczono w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Przedmiotem analiz studialnych są linie kolejowe nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce z infrastrukturą towarzyszącą.

Cena z małym udziałem

Obecnie ruch pasażerski odbywa się na odcinku Skoczów – Goleszów – Wisła Głębce, przy czym prędkość maksymalna pociągów wynosi tu od 40 do 60 km/h. W 2013 r. odcinki linii nr 190 Skoczów – Bielsko-Biała i Goleszów – Cieszyn znalazły się na liście linii przeznaczonych do likwidacji. W 2015 r. województwo śląskie zapowiedziało, że odcinek Skoczów – Goleszów – Cieszyn przeznaczono do rewitalizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

W tym roku PKP PLK rozpisały przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla tego zadania. Udział w nim wzięło dziesięć podmiotów. Cena odgrywała w tym przetargu najmniejszą rolę. Jej udział w ocenie wynosił zaledwie 40%, z kolei wartości techniczne wyceniono na 60%. Po analizie ofert wykonawcą zadania zostało hiszpańskie konsorcjum IDOM Inżynieria – z którymi PKP PLK podpisała już umowę. Kwota jaką zaproponował oferent wyniosła 2,247 mln zł brutto. Zamawiający przeznaczył na to zadanie budżet o wartości 3,075 mln zł brutto. Czas realizacji zadania przewidziano na 495 dni.

W trzech wariantach

Konsorcjum ma przygotować teraz trzy warianty dokumentu. Pierwszy wariant ograniczonego zakresu zakładać ma uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii linii kolejowej, bez wykraczania poza istniejące budowle ziemne, jednak nie mniej niż 60 km/h i nie więcej niż 120 km/h; ewentualny ruch pociągów towarowych zakłada się jedynie na odcinkach Skoczów – Chybie/ Bronów, prędkość dla pociągów towarowych generalnie ma wynosić nie mniej niż 60 km/h.

W kolejnym wariancie wykonawca ma przyjąć rozwiązanie polegające na budowie Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), obejmującego stacje Ustroń, Ustroń Polana, Wisła Uzdrowisko, Wisła Głębce, przy częściowym wykorzystaniu istniejących, przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Trzeci wariant zakładać zaś ma kompleksową przebudowę linii.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Śląskie (717)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Śląskie (717)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5