Hala postojowa nowej zajezdni MPK Poznań na Franowie jest już w całości zadaszona i w dużym stopniu obudowana ścianami. Wewnątrz trwa układanie torowisk i wylewanie betonu. Budynek wydziału technicznego zyskał drugą kondygnację.
W górę pną się także warsztaty, garaże dla pojazdów technicznych oraz główna tramwajowa hala naprawcza. Na Franowie, w cieniu wysokich dźwigów, powstaje największa i najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce. (Zobacz zdjęcia na stronie MPK).
W zajezdni, której obszar sięgnie 17 hektarów i przekroczy powierzchnię wszystkich istniejących obecnie w Poznaniu zajezdni tramwajowych, znajdzie się docelowo miejsce dla 150 pociągów. Wybudowanych zostanie ponad 330 zwrotnic, podczas gdy w całym Poznaniu jest ich 439. Jednocześnie we Franowie powstanie ponad 12 km torowisk, w porównaniu do 135 km wszystkich torowisk obecnie istniejących w Poznaniu.
Projekt realizowany jest przez konsorcjum, w którego skład wchodzą ZUE SA, (lider) i Elektrobudowa SA (partner). Zakończenie projektu planowane jest na koniec lipca 2013 roku.