NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Ogromny przetarg na nowe pociągi Kolei Mazowieckich ogłoszony

| Jakub Madrjas 01.06.2017 265

Ogromny przetarg na nowe pociągi Kolei Mazowieckich ogłoszony
fot. Patryk Kuręda, SM42.pl
Koleje Mazowieckie w końcu rozpisały długo oczekiwany przetarg na nowe pociągi. To jedno z największych zamówień w historii kraju – umowa ramowa obejmie dostawy do 71 pociągów.
Wczoraj (31 maja) Koleje Mazowieckie odebrały ostatni zmodernizowany zespół trakcyjny serii EN57. Teraz przewoźnik ma kupować tylko nowy tabor. Już od ubiegłego roku KM zapowiadały rozpisanie jednego, bardzo dużego przetargu na dostawy w kolejnych latach nawet 71 pociągów. Początkowo planowano rozpisanie go jeszcze w 2016 roku, potem na początku 2017 roku. Długo oczekiwane ogłoszenie o zamówieniu ukazało się dziś (1 czerwca).

Przedmiotem zamówienia jest zawarcie umowy ramowej na dostawy do 61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oprócz tego umowa obejmie świadczenie usług serwisowych dla tych EZT, dostawy pakietów naprawczych i przeszkolenie pracowników Kolei Mazowieckich.

Będzie symulator i prawo opcji na naprawy P4

Interesujące jest to, że dostawcy mają wykonać przeglądy w poziomach utrzymania P1, P2, P3, a do tego KM będą miały możliwość skorzystania z prawa opcji na naprawy P4. Zamówienie obejmuje też dostawę fabrycznie nowego kompletnego stacjonarnego symulatora jazdy wraz z jego instalacją, uruchomieniem i przeszkoleniem pracowników.

W ramach umowy ramowej Koleje Mazowieckie przewidują poszczególne zamówienia na pociągi pięcioczłonowe w zakresie: sześciu pojazdów i symulatora, dwunastu pojazdów (dwukrotnie), piętnastu pojazdów i na koniec szesnastu pojazdów. Oddzielnym zamówieniem w ramach umowy ramowej będzie dostawa dziesięciu dwuczłonowych EZT. Te pociągi muszą być oparte na tej samej platformie producenta, co pięcioczłonowe.

Umowa ramowa na dostawy ma obowiązywać przez osiem lat. – Pierwsze 6 sztuk pięcioczłonowych EZT planujemy otrzymać w IV kwartale 2018 roku, a pozostałe – rozłożone odpowiednio na kolejne lata. Pełne zakończenie projektu na 71 EZT jest przewidziane na rok 2023 – mówił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Stawiają na jakość i niskie koszty napraw

Cena będzie tylko 50% kryterium wyboru dostawcy. Została ona rozbita na ceny jednostkowe – za najniższą cenę dostawy pięcioczłonowych EZT i symulatora można dostać 15 punktów, za cenę dostawy dwuczłonowych EZT – 5 punktów. Dla KM większe znaczenie niż cena dostawy ma stawka za utrzymanie pojazdów na poziomach P1–P3 (za pojazdokilometr) – to aż 21 pkt. dla ezt pięcioczłonowych i 7 pkt. dla ezt dwuczłonowych. Cena za naprawy P4 ma wagę 2 punktów.

Ważne będą pozostałe kryteria jakości: współczynnik efektywności elektrycznego zespołu trakcyjnego (10 pkt. za 5–członowe, 3 pkt. Za 2–członowe). Trwałość kół monoblokowych – oddzielnie napędnych i tocznych (po 5 pkt dla pięcioczłonowych, po 2 pkt. dla dwuczłonowych). Współczynnik zdolności przewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego ma wagę 10 pkt, dwuczłonowego – 3 pkt., a liczba stałych miejsc siedzących w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym – 5 pkt. Ostatnim kryterium jest układ osi w pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym (5 punktów).

Termin składania ofert w przetargu mija 11 lipca. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 4 milionów złotych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS