Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Grupa PKP i MAP wesprą Produkt Polski

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
17-07-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Grupa PKP i MAP wesprą Produkt Polski
Fot. PKP SA
Przedstawiciele kierownictwa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz spółek nadzorowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych podpisali 17 lipca br. list intencyjny dotyczący wspólnych działań mających na celu zwiększanie świadomości społeczeństwa w zakresie wyszukiwania i wyboru produktów spożywczych wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców i oznaczonych znakiem towarowym Produkt Polski. List intencyjny, w obecności Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jana Krzysztofa Ardanowskiego oraz Sekretarza Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Janusza Kowalskiego, podpisali przedstawiciele zarządów Poczty Polskiej, Polskich Kolei Państwowych, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A, PKP Intercity, Wars S.A., PKS Polonus Warszawa oraz KOWR.

Jak czytamy w komunikacie, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wspólnie z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa prowadzi akcję #KupujŚwiadomie #Produktpolski promującą patriotyzm konsumencki, w trakcie której szczególny nacisk jest położony na zwiększenie rozpoznawalności znaku Produkt Polski. Zamieszczenie tego oznaczenia na produktach jest czytelnym przekazem dla konsumentów i potwierdzeniem, że produkty te zostały wyprodukowane z surowców wytworzonych w 100% na terenie Polski (w przypadku produktów nieprzetworzonych). Natomiast produkty przetworzone muszą w swoim składzie zawierać min. 75% surowców pochodzących z Polski, a maks. 25% mogą stanowić składniki importowane. Prowadzona w mediach kampania informacyjna #KupujŚwiadomie #Produktpolski, dzięki współpracy ze spółkami będącymi w zasobach Ministerstwa Aktywów Państwowych, obejmie swoim zasięgiem w szczególności podróżnych i osoby odwiedzające placówki pocztowe.

‒ Cieszy mnie, że do kampanii #KupujŚwiadomie przyłączają się nowe podmioty. To wyraz budowania gospodarczego patriotyzmu. Dzięki polskim rolnikom mamy zapewnione bezpieczeństwo żywnościowe, które niektórzy docenili dopiero teraz w czasie pandemii. Szkoda, że nie dociera to jeszcze do wszystkich. Rozszerzenie kampanii o nowe podmioty, to także rozszerzenie kanałów dystrybucji wspaniałej polskiej żywności. Po latach wstydzenia się tego, co polskie przyszedł wreszcie czas na śmiałe demonstrowanie walorów naszej żywności. Powinniśmy być z niej dumni, i coraz częściej tak się dzieje, i nie zmienią tego powyborcze próby przegranych frustratów, którzy próbują hejtować polskich rolników, a zwłaszcza ich produkty, szczególnie z terenów, na których prezydent Andrzej Duda zdobył zdecydowaną większość głosów. Te haniebne głosy bojkotu dają świadectwo o tym czym dla tych ludzi jest demokracja, czym jest ojczyzna. Nie mam cienia wątpliwości, że te odosobnione głosy przegranych spotkają się ze zdecydowaną reakcją polskich konsumentów. Dzisiejsze wydarzenie jest niewątpliwie kolejnym tego przykładem i wyjściem do jeszcze szerszego grona konsumentów ceniących sobie wyśmienite walory polskiej żywności. To pokazuje także jak wiele dobrego można zrobić działając razem – powiedział minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski.

– Patriotyzm gospodarczy oznacza, że nawet niewielkie zakupy każdego z nas przyczyniają się do tworzenia i pobudzania koniunktury gospodarczej w skali regionu i całego kraju. Konsumpcja naszych polskich produktów zapewnia zatrudnienie dla wielu pracowników w rolnictwie i przemyśle. Cieszę się, że polskie spółki Skarbu Państwa mają swój wkład w promowanie rodzimych towarów, wspierając tym samym rozwój krajowej gospodarki i zapewniając dostęp Polakom do wysokiej jakości wyrobów – podkreślił Janusz Kowalski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

– Cieszę się, że Polskie Koleje Państwowe mogą włączyć się w działania podnoszące świadomość społeczeństwa w zakresie wyboru towarów spożywczych oznaczonych znakiem Produkt Polski. Wspieranie producentów opierających swoją działalność na sprzedaży krajowych produktów to dobry krok w stronę umacniania potencjału polskiej gospodarki oraz jej dalszego rozwoju – mówił Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.

– PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jako zarządca narodowej sieci linii kolejowych realizują ważne dla społeczeństwa i gospodarki zadania. Spółka, w możliwym zakresie, włącza się też w promocję produktów wytworzonych w Polsce, z użyciem polskich surowców, oznaczonych znakiem Produkt Polski. Wspieramy polskich przedsiębiorców i firmy działające na terenie Polski, gdyż to wzmacniania potencjał polskiej gospodarki i sprzyja jej rozwojowi – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

– Poczta Polska w swej ponad czterysta sześćdziesięcioletniej historii niejednokrotnie dawała wyraz swemu patriotycznemu duchowi, odgrywając niebagatelną rolę podczas wojen i innych dziejowych burz. Dziś, w dobie pokoju, jako Narodowy Operator Pocztowy, za kwestię fundamentalną dla umocnienia filarów państwa przyjmujemy patriotyzm gospodarczy. Przykładem tej postawy jest chociażby podjęta współpraca z licznymi rodzimymi przedsiębiorstwami. Od 2016 roku prowadzimy politykę sprzedażową, w której silny akcent kładziony jest na dostępność w sieci ponad 4600 własnych placówek Poczty Polskiej coraz bogatszej oferty towarów handlowych dostarczanych przez polskich producentów. Przykładem niech będzie współpraca z polską z fabryką cukierków Pszczółka, której produkty są jednymi z najlepiej sprzedających się spośród wszystkich towarów dostępnych w naszych placówkach. Bogaty asortyment książek adresowanych zarówno do młodych, jak i starszych jest dostępny dzięki współpracy właśnie z polskimi wydawnictwami. W wielu miastach Poczta Polska to jedyne miejsce, gdzie jeszcze można kupić książki. Szczególnie dbamy o obecność krajowych artykułów handlowych w każdej grupie asortymentowej. Dokładamy też starań o nawiązanie współpracy z kolejnymi podmiotami polskimi działającymi na naszym rynku. #KupujŚwiadomie #Produktpolski to akcja, która wpisuje się w profil naszej działalności – podkreślił Grzegorz Kurdziel, Wiceprezes ds. sprzedaży Poczty Polskiej.

– Dla dalszego harmonijnego rozwoju Polski i naszej gospodarki niezwykle ważne są codzienne wybory i świadome sięganie po polskie produkty oraz korzystanie z usług rodzimych przedsiębiorstw. W ten sposób działamy w PKP Intercity i cieszymy się, że z inicjatywy Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi będziemy wspierać budowanie świadomości w tym zakresie wśród dziesiątek milionów Polaków, którzy każdego roku podróżują naszymi pociągami – powiedział Jarosław Oniszczuk, Członek Zarządu PKP Intercity.

– Projekt #KupujŚwiadomie #Produktpolski w naturalny sposób wpisuje się w misję naszej Spółki. Priorytetem WARS jest wspieranie polskich wytwórców. Konieczne jest podkreślanie wartości, smaku i unikalności rodzimych produktów, które wpływają na efekt finalny przygotowanych dań. Cieszę się, że tak wiele podmiotów zaangażowało się w ten projekt i wspólnie będziemy mogli działać na rzecz podnoszenia świadomość konsumenckiej i patriotyzmu gospodarczego – powiedział Prezes WARS Artur Kowalczyk.

– Polonus jest narodowym przewoźnikiem autokarowym oraz operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Nowoczesna flota biało-czerwonych autokarów każdego roku przewozi miliony pasażerów w ramach inicjatywy „Łączymy Polskę”. Będąc liderem branży postanowiliśmy wykorzystać ten potencjał i przekazać nasze wsparcie w promocji znaku Produkt Polski – to słowa Macieja Acedańskiego, Prezesa Zarządu Polonus.

– Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi intensywne działania informacyjno-edukacyjne, których celem jest podniesienie świadomości polskich konsumentów. Informujemy, czym jest znak Produkt Polski i jakie korzyści dla gospodarki ma świadome wybieranie polskich produktów. Dziękuję Ministerstwu Aktywów Państwowych i spółkom Skarbu Państwa za zaangażowanie i włączenie się w nasze działania. Łączy nas Produkt Polski, gdyż łączy nas patriotyzm i miłość do naszej Ojczyzny – powiedział Marcin Wroński, zastępca dyrektora generalnego KOWR.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec w Lublinie z patronem

Pasażer

Dworzec w Lublinie z patronem

Redakcja/inf. pras. 22 lipca 2023

Dworzec w Rzepinie jeszcze poczeka na dokończenie robót

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Dworzec w Lublinie z patronem

Pasażer

Dworzec w Lublinie z patronem

Redakcja/inf. pras. 22 lipca 2023

Dworzec w Rzepinie jeszcze poczeka na dokończenie robót

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5