NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Gratka dla miłośników kolei. Parowozy z Czech i Niemiec w Polsce!

| Michał Szymajda 22.06.2022 4k

Gratka dla miłośników kolei. Parowozy z Czech i Niemiec w Polsce!
Fot. eisenbahnfreunde-zollernbahn.de
25 czerwca będzie wielkim świętem dla miłośników kolei. Tego dnia w dwóch miejscach Polski pojawią się specjalne pociągi prowadzone zagranicznymi parowozami.
25 czerwca na Dolny Śląsk przyjedzie Muzealny Pociąg Specjalny „Czeski Express”. Parowy express połączy region pardubicki z województwem dolnośląskim. To wyjątkowe wydarzenie przygotował region pardubicki we współpracy z Muzeum Starych Maszyn w Žamberku, Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie Śl. oraz samorządami polskich miast na trasie przejazdu: Międzylesia, Bystrzycy Kłodzkiej, Ząbkowic Śląskich, Dzierżoniowa, Świdnicy oraz Jaworzyny Śląskiej.

Pociąg będzie się składał z zabytkowych wagonów oraz lokomotywy 555.153. To niemiecki parowóz wojenny przejęty po wojnie przez kolej czeską, oznaczony serią 555. Przejazd jest częścią planu uruchomienia turystycznej linii kolejowej z Muzeum Kolejnictwa w Dolnej Lipce we współpracy z Muzeum Dawnych Maszyn i Technologii w Žamberku, muzeami należącymi do Fundacji Ochrony Dziedzictwa Przemysłowego Śląska oraz samorządem Dzierżoniowa.

Czescy i polscy turyści odwiedzą region Dolnego Śląska, podróżując wagonami produkcji Linke-Hoffman-Werke z Muzeum Kolejnictwa na Śląsku. W każdym z miast, gdzie przejedzie pociąg, będą jakieś atrakcje.

Ząbkowice Śląskie

Na stacji będzie czekał na turystów sam Frankenstein z przewodnikiem, który zaprowadzi do Izby Pamiątek Regionalnych. Bilet ulgowy będzie można nabyć na wszystkie atrakcje miasta (Krzywa Wieża + laboratorium Frankensteina + Izba Pamiątek Regionalnych) oraz bezpłatnie będzie można wejść z przewodnikiem na nowo wyremontowany zamek.

Dzierżoniów

W Dzierżoniowie na stacji kolejowej będzie czekał na chętnych przewodnik, który zabierze na wieżę ratuszową, skąd będą mogli podziwiać piękną panoramę na Góry Sowie, masyw Ślęży oraz Dzierżoniów w całej jego okazałości. Będzie też okazja przejścia Traktem radioodbiorników Diory i zobaczenia najciekawszych dzierżoniowskich zabytków.

Świdnica i Jaworzyna Śląska

Na turystów decydujących się wybrać na miejsce postoju piękną Świdnicę, będzie czekał bezpłatny przewodnik miejski, który zabierze na wycieczkę po świdnickiej starówce. Dodatkowo będzie można zwiedzić wieżę ratuszową, z której można podziwiać piękną panoramę miasta.

Podczas godzinnego postoju w Jaworzynie Śląskiej turyści zwiedzą Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie Śl.

Rozkład Jazdy:

10:02 – 10:30 Międzylesie
10:55 – 11:04 Bystrzyca Kłodzka
11:26 – 11:39 Kłodzko
12:03 – 12:23 Kamieniec Ząbkowicki
12:36 – 12:38 Ząbkowice Śląskie
13:15 – 13:20 Dzierżoniów
13:43 – 13:48 Świdnica
14:02 – 15:00 Jaworzyna Śląska
15:12 – 15:13 Świdnica
15:40 – 15:45 Dzierżoniów
16:20 – 16:21 Ząbkowice Śląskie
16:34 – 16:55 Kamieniec Ząbkowicki
17:24 – 17:30 Kłodzko
17:55 – 18:05 Bystrzyca Kłodzka
18:28 – 18:54 Międzylesie

Niestety, na tą chwile wszystkie miejsca w pociągu są wyprzedane. Pozostaje podziwianie go na stacji. Szczegóły imprezy są tutaj.

Niemiecki parowóz w Szczecinie!

W sobotę 25 czerwca parowóz dotrze także do Szczecina. Przyjedzie z Berlina.

Atrakcją przejażdżki są bezpłatne bilety na odcinku Eberswalde – Angermünde i Tantow – Szczecin. Projekt ten jest wspierany przez Fundusz Małych Projektów Euroregionu Pomerania. Bilety na ten odcinek pomiędzy Angermünde, Tantow i Szczecinem można nabyć wysyłając e-mail na adres info@gartz.de lub dzwoniąc pod numer 0049 33332 77217.
Bilety są do kupienia również w następujących miejscach w Polsce:
Centrum Informacji Turystycznej
plac Żołnierza Polskiego 20, 70-551 Szczecin

Centrum Informacji Kulturalnej i Turystycznej
Zamku Książąt Pomorskich
ul. Korsarzy 34, 70-540 Szczecin

Centrum Informacji Turystycznej
Nadodrzańska 1, 74-100 Gryfino

Pociąg będzie prowadzony przez lokomotywę parową 01 519. Parowozy klasy 01 były lokomotywami Deutsche Reichsbahn przeznaczonymi do obsługi ciężkich pociągów ekspresowych. Ostatnie dwa parowozy stacjonujące na stacji Berlin-Ostbahnhof były używane tylko w pociągach ekspresowych między Berlinem a Szczecinem do czasu zmiany rozkładu jazdy we wrześniu 1979 roku.

W pociągu będzie wagon bistro z przekąskami i napojami w przystępnych cenach. Będzie regionalne piwo z Görlitz, woda mineralna i soki owocowe z Bad Liebenwerd.

Rozkład jazdy dla pociągu dostępny jest tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5