NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Grajda: Nie wyobrażamy sobie tylko autobusów na linii 447

| Martyn Janduła 28.11.2016 187

Grajda: Nie wyobrażamy sobie tylko autobusów na linii 447
Linia do Grodziskafot. Martyn Janduła
Wciąż trwają ustalenia w sprawie kształtu komunikacji zastępczej na linii kolejowej do Grodziska Mazowieckiego. PKP PLK prowadzą obecnie przetarg, który wyłoni wykonawcę remontu linii 447. W maju rozpoczną się prace, a we wrześniu 2017 r. planowane jest całodobowe zamknięcie. O obecnym stanie przygotowań do opracowania komunikacji zastępczej na tym odcinku mówi Dariusz Grajda, członek zarządu w spółce Koleje Mazowieckie.
Martyn Janduła, rynek-kolejowy.pl: Czy już wiadomo, jak będzie wyglądać komunikacja zastępcza na linii 447 do Grodziska Mazowieckiego?

Dariusz Grajda, członek zarządu w spółce Koleje Mazowieckie: Dla każdego przewoźnika kolejowego wprowadzenie pełnego zamknięcia jest bardzo kłopotliwe. Po pierwsze, jest to bardzo drastyczny spadek podróżnych. Ludzie wybierają inne środki transportu. W ślad za spadkiem liczby podróżnych następuje spadek związany z przychodami z tytułu przewozów, co zaczyna rzutować na koszty firmy. To nie jest tak, że po zakupie nowych pociągów koszty maleją. Zwiększa się zasadniczo pozycja w bilansie, która nosi nazwę amortyzacja. Poza tym zwiększają się też koszty serwisowania urządzeń pociągów. Z tego tytułu ponosimy więc bardzo duże straty, w związku z tym chcielibyśmy, aby prace remontowe trwały jak najkrócej i wykonawcy pracowali na trzy zmiany, a nie na jedną zmianę – przez osiem godzin – bo wiemy o tym, jak trudny jest taki remont dla naszych podróżnych.

W tym przypadku prowadzimy cały czas rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie, jak również z PKP PLK. Wiodącym podmiotem przy ustalaniu komunikacji zastępczej akurat na tej linii jest ZTM. My sobie nie bardzo wyobrażamy funkcjonowanie wyłącznie komunikacji zastępczej w postaci autobusów. Być może potrzeba innej technologii czy innej organizacji ruchu, tak żeby część tych pociągów mogła przejechać.

Czy ma Pan tutaj na myśli tory dalekobieżne?

Przypomnę, że jak był remont torów dalekobieżnych, to pociągi z tej linii jeździły po torach podmiejskich. Dlaczego teraz ma nie być podobnie. To znaczy, że inny przewoźnik nie będzie miał z tego tytułu żadnych uciążliwości, tylko Koleje Mazowieckie? Na to się nie możemy zgodzić.

Kto będzie tym głównym organizatorem komunikacji zastępczej?

Uzgadniamy to razem z ZTM-em. Dlatego, że to musi być kompleksowa operacja. Bowiem do Pruszkowa jeździ też SKM.

Czy już wiadomo którędy pojadą autobusy?

Jest przyjęta pewna propozycja, ale ona nie jest jeszcze do końca zatwierdzona.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Grodzisk Mazowiecki (122)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5