Partnerzy serwisu:
Pasażer

Grabowski: Jak długo nie będziemy jeździć do Kutna – zależy od marszałków

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Grabowski: Jak długo nie będziemy jeździć do Kutna – zależy od marszałków
Damian Grabowski, prezes Arrivy RP, mówi „Rynkowi Kolejowemu”, że decyzja o zawieszeniu od 1 stycznia 2014 r. przewozów na trasie Kaliska Kujawskie – Kutno jest już przesądzona.

Ma to związek z decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego o zaprzestaniu finansowania przewozów kolejowych na odcinku od Kutna do granicy woj. kujawsko-pomorskiego. Na „łódzkim” odcinku tej trasy, Arriva miała być podwykonawcą Przewozów Regionalnych – tak wynika z porozumienia zawartego pomiędzy Arrivą i PR dotyczącego zasad organizacji przewozów na odcinkach „stykowych”, na których na terenie woj. kujawsko-pomorskiego od połowy grudnia ruch przejmuje Arriva.

Damian Grabowski mówi „Rynkowi Kolejowemu”, że zaprzestanie przewozów na linii do Kutna (według stanu na dziś, Arriva będzie je wykonywać tylko w okresie od 15 do 31 grudnia) prawdopodobnie będzie musiało skutkować renegocjacją porozumienia w zakresie organizacji innych połączeń „stykowych”

Paweł Rydzyński, „Rynek Kolejowy”: Czy nie ma już odwrotu od likwidacji od stycznia połączeń do Kutna?

Damian Grabowski, prezes Arriva RP: Decyzja ostateczna została podjęta, nie mogliśmy dłużej czekać. 1 stycznia 2014 r. to niestety pewna data likwidacji połączeń od Kalisk Kujawskich do Kutna.  Złożyliśmy już wnioski na pociągi kończące bieg w Kaliskach Kujawskich i zrezygnowaliśmy z pociągów dojeżdżających do Kutna. Oczywiście, liczymy że nasz apel, wystosowany w trosce i w imieniu 600 osób podróżujących w dobie na tym odcinku, przyniesie efekty i spowoduje, że organizatorzy przewozów zmienią zdanie. W takiej sytuacji jesteśmy gotowi do uruchomienia połączeń na tym odcinku w przyszłości. Jak długa będzie przerwa w ruchu pociągów, zależy od marszałków województw łódzkiego i kujawsko-pomorskiego oraz od terminów wymaganych regulaminami PKP PLK.

Czy zaprzestanie przewozów na trasie do Kutna będzie mieć konsekwencje dla umowy na podwykonawstwo zawartej przez Arrivę z Przewozami Regionalnymi i może wprowadzić komplikację na innych odcinkach „stykowych”?

- W takiej sytuacji, warunki naszej umowy przewidują konieczność jej renegocjacji w celu osiągnięcia wcześniej zakładanego bilansu pracy eksploatacyjnej. Pismo w tej sprawie już zostało przekazane do Przewozów Regionalnych. Ewentualne zmiany będziemy prawdopodobnie w stanie wprowadzić w życie od kolejnej fazy „zamknięciowego” rozkładu, czyli od 9 marca 2014 r. Zakładam, że dojdziemy do porozumienia z Przewozami Regionalnymi i nie będzie konieczności zmniejszenia liczby połączeń na granicach z innym województwami.

W jaki sposób może nastąpić zrównoważenie pracy eksploatacyjnej utraconej na odcinku Kaliska Kujawskie-Kutno?

- Może np. nastąpić przez przejęcie któregoś z połączeń, które zgodnie z pierwotną treścią porozumienia miała obsługiwać spółka Przewozy Regionalne, bądź też poprzez obsługę dodatkowych połączeń jako podwykonawca np. na trasie Bydgoszcz – Toruń.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongres Kolejowy 2012: Karnowski vs. Grelowski

Biznes

Kongres Kolejowy 2012: Karnowski vs. Grelowski

mg, Rynek Kolejowy 06 listopada 2012

Grelowski: Resort transportu musi odejŚć odspecustaw

Biznes

Grelowski: Resort transportu musi odejŚć odspecustaw

ew, Rynek Infrastruktury 27 marca 2013

Grelowski: W obecnej formie PIR może nie spełnić swoich zadań

Biznes

Grelowski: W obecnej formie PIR może nie spełnić swoich zadań

mj, Rynek Infrastruktury 05 września 2013

Grelowski: Zmiana ministra w takim momencie jest niekorzystna

Prawo i polityka

Zobacz również:

Kongres Kolejowy 2012: Karnowski vs. Grelowski

Biznes

Kongres Kolejowy 2012: Karnowski vs. Grelowski

mg, Rynek Kolejowy 06 listopada 2012

Grelowski: Resort transportu musi odejŚć odspecustaw

Biznes

Grelowski: Resort transportu musi odejŚć odspecustaw

ew, Rynek Infrastruktury 27 marca 2013

Grelowski: W obecnej formie PIR może nie spełnić swoich zadań

Biznes

Grelowski: W obecnej formie PIR może nie spełnić swoich zadań

mj, Rynek Infrastruktury 05 września 2013

Grelowski: Zmiana ministra w takim momencie jest niekorzystna

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5