NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Grabarczyk: KDP z Łodzi do Warszawy można zbudować szybciej

| UMWŁ/ez, Rynek Kolejowy 07.05.2013 126

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-05-07 12:11:58 Autor: Heniek
---.play-internet.pl
Dlaczego Warszawa-Łódź, a nie Oleśnica-Sieradz?
2013-05-07 12:12:27 Autor: daw
---.ssp.dialog.net.pl
to jakaś głupota, KDP powinno się zacząć od odcinka Wrocław - Łódź.
2013-05-07 12:17:52 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
Ja poproszę o takie studium dotyczące Krakowa i GOP.
We wnioskach chętnie przeczytam że trzeba w końcu ukończyć remont linii kolejowej ;)
2013-05-07 12:29:19 Autor: jaybee
---.dynamic.chello.pl
Autostrada na 140 km/h juz jest.
Linia kolejowa na 130 km/h jest i wyklada sie kase na to, zeby byla na 160 km/h.
Jest kolejna kasa na KDP?
2013-05-07 12:34:25 Autor: Goofy
---.30.0.84
Znowu uĆ? A może by tak Wrocław? Szczecin?
2013-05-07 12:41:35 Autor: Gość
---.xdsl.centertel.pl
Z miasta Uć do stolicy bardzo wiele osób dojeżdża codziennie do pracy, dlatego taki pomysł, żeby KDP tak jeździło. A Szczecin? Moja żona stamtąd pochodzi i często tam jestem. Zapewniam, że Szczecinianom i mentalnie i w ogóle jeśli chodzi o odległość dużo bliżej jest do Berlina, niż do Warszawy
2013-05-07 12:42:20 Autor: ml2200
---.31.41.80.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
pytanie: Dlaczego Warszawa - Łódź ?
odpowiedź: A skąd pochodzi pochodzi Pan Cezary G. ?
2013-05-07 12:45:58 Autor: red
---.dynamic.chello.pl
A może by tak w końcu do Lublina coś
2013-05-07 12:47:23 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.195.231
@jaybee, widzę, że jesteś, a ostatnio pytałeś o źródło cytatu Iwana, więc proszę:

\"Wydelegowalem kolege Jaybee, ktory jeszcze na Taurusie nie jechal... Sam
jechalem na Taurim juz nie jeden raz wiec cisnienia nie bylo :)\"

Ĺšrodło: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13307.msg136363.html#msg136363
2013-05-07 12:47:30 Autor: Ostrowianin
---.130.197.7
Może kiedyś zrobi się linię 355 Ostrów Wlkp. - Grabowno Wielki. Co chwilę się coś tam robi na tej linii. Przez zamknięcia pociągi TLK kursując przez Krotoszyn. Zamknięcia linii są, a czas jazdy coraz dłuższy.
2013-05-07 12:49:14 Autor: driver
---.olsztyn.vectranet.pl
Ty Grabarczyk już nabudowałeś nam KDP, odejdź dziadzie bo nie mogę na ciebie patrzeć.
2013-05-07 12:49:28 Autor: ciemnylhs
---.138.227.41

ciemnylhs
Czyżby kolejna obietnica przedwyborcza?
Pożyjemy, zobaczymy...
2013-05-07 12:53:56 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A kiedy KDP Kraków - Kielce - Radom - Warszawa - Olsztyn - Elbląg - Trójmiasto? Pytam serio, bo to lepszy pomysł niż CMK-a polami, lasami - taka prostopadła KDP do \"Y\". I jeszcze Kaliningrad (a może i dalej) można by w to wciągnąć (odgałęzienie w Olsztynie).

I już sam sobie odpowiadam: kiedy kaktus komuś wyrośnie w wiadomym miejscu. :-)
2013-05-07 12:54:23 Autor: Jako
---.lubin.dialog.net.pl
A ja z Dolnego Śląska podobnie jak szczecinianie - bliżej nam do Berlina niż do Warszawy. Róbcie tak dalej!
2013-05-07 13:19:39 Autor: Goofy
---.30.0.84
@Gość: a z innych miast to niby do stolycy nie dojeżdżają, co? uĆ ma już dość udogodnień, czas zacząć z nich wreszcie korzystać a nie budować/remontować w nieskończoność... Czas jazdy do Wrocka ze stolycy woła o pomstę do nieba, do Szczecina podobnie... nic więc dziwnego, że mieszkańcom tych miast bliżej do Niemiec, skoro ich kraj ma ich głęboko w d... bo liczy się tylko uĆ i uĆ...
2013-05-07 13:19:48 Autor: Kryniczanin
---.free.aero2.net.pl

Kryniczanin
Taaaa na pewno!

Dość już było zachcianek znad Neru.

Wrocławiu opamiętaj się jesteś przedmiotem a nie podmiotem.
2013-05-07 13:30:00 Autor: Cisc
---.111.166.244
Grabarczyk, przez twoje chorobliwe urojenia o bizantyjskich projektach kolej jest w takim stanie jakim jest. Zamiast zajmować się prawdziwymi bolączkami kolei wtedy, kiedy mogłeś coś dobrego zrobić, wolałeś marnotrawić czas i środki na chore pomysły. Teraz zamiast być rozliczony grzejesz stołek w sejmie i nadal śnisz. Na szczęście twoje urojenia nie mają już żadnego, ale to żadnego znaczenia.
2013-05-07 13:32:30 Autor: :-)
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A nie lepiej polepszać komunikację Warszawy z Wybrzeżem i Południem? To sowiecka doktryna - transport w Polsce wschód-zachód.

Szybsza kolej do Łodzi to więcej łodzianów w stolicy. Nikomu to nie służy. Przeciwnie - podatki warszawskie trafiają do Łodzi. Szkoda.
2013-05-07 13:34:03 Autor: Cisc
---.111.166.244
Na marginesie, w trakcie konsultacji społecznych w sprawie Ygreka, dostałem odpowiedź, że tabor KDP jaki ma jeżdzić po Ygreku nie będzie mógł zjeżdżać na linię klasyczną.
2013-05-07 13:39:31 Autor: lol
---.173.14.111.tesatnet.pl
A kosmodrom w Ozorkowie też zaliczymy po drodze??
2013-05-07 14:10:42 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jakby to powiedział szef DB to bym w to uwierzył
2013-05-07 14:28:29 Autor: rsx78re
---.play-internet.pl
Panie Grabarczyk dostałeś kwiaty więc Tobie już dziękujemy
2013-05-07 14:33:48 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wybory do euro parlamentu sie zbliżają, no to do roboty
2013-05-07 15:01:03 Autor: Łodziolog miłośnik Kolejarza 65
---.31.7.221.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jeszcze jednego remontu Warszawskiej Kolei Dojazdowej do Łoci nie skończono a już obiecuje Koleje Dalekich Przyszłości jako kiełbasę wyborczą. Ano czas przedwyborczych bełkotów czas zacząć
2013-05-07 15:49:37 Autor: emigrant
---.255.5.71

emigrant
@Heniek @daw i cała reszta.
Moim skromnym zdaniem ten projekt powinien być realizowany od miasta które będzie najwięcej generować podróżnych czyli od Warszawy.Na początek sam wyjazd z Warszawy do okolic podpięcia z rozwidleniem CMK plus jakiś łącznik do E20 z Błoniem a najlepiej z Łowiczem. Ten odcinek powinien być wybudowany najszybciej i w pierwszej kolejności z dopuszczeniem klasyków pod 200 (albo i szybciej jak da radę) Rozwiąże przepustowość linii lokalnych w godzinaczh szczytu i nie tylko zwłaszcza E20. To lepsze rozwiązanie jak budowa dodatkowych torów które i tak w Polsce wymagają przeprowadzenia biurokracji jak podczas budowy nowej linii od zera.
2013-05-07 15:57:08 Autor: yxz33
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
To co mówi Pan Grabarczyk jest prawdą i projekt ten jest już powoli wdrażany,do dnia 22.04.2013r trwały konsultacje społeczne odnośnie przebiegu trasy KDP(informacje i przebieg trasy e internecie,wystarczy spisać konsultacje społeczne KDP)PJest już ostateczna trasa przebiegu tej linii wytyczona,wiem o tym gdyż akurat miejsce gdzie obecnie mieszkam przeznaczone jest do wykupu pod KDP,w urzędach gmin są już mapki z numerami działek przez które KDP będzie przebiegać.Wszystko się zgadza i linia ta ma być budowana w etapach.Pierwszy etap z Łodzi do Warszawy.
2013-05-07 17:27:52 Autor: R. W. O.
---.warszawa.vectranet.pl
To oficjalna propozycja Ministerstwa Transportu z 2006 r., zaniechana przez rządy PO. Ministerstwo podjęło tą inicjatywę na wniosek środowiska inżynierów kolejowych, przyjęty przez jedną z konferencji SIiTK-omu. Gdyby kontynuowano, można by już dzisiaj jeździć KDP z Warszawy do Łodzi. Ciekawe dlaczego dziś się wraca do tej koncepcji mimo nieporównywalnie gorszych możliwości sfinansowania?
2013-05-07 17:51:08 Autor: fry
---.play-internet.pl
Mi pasuje, jazda do wwa w 35 min do pracy swietnie:) mam tylko male \"ale\" Dlaczego nie moge za godne pieniadze pracowac w Lodzi tylko tulac sie jak sloik do Wwy? Wolalbym zeby znalazly sie pomysly i pieniadze na powrot technologii, przemyslu, ekonomii i IT do Lodzi zeby wreszcie moc wstac jak normalny bialy czlowiek o 7:30 do pracy a nie o 4:30 i zeby te pensje rodem z Ukrainy mialy w koncu odpowiednio wysoka wartosc. Nie po to sie czlowiek uczyl, studiowal, robil dodatkowe kursy, przechodzil szkolenia, nauczyl jezykow, ma wiedze, kwalifikacje, kompetencje i doswiadczenie, zeby dostawac jalmuzne i byc pomiatanym przez synka-nieuka prezesa, ktory zrobil biznes okradajac wszystkich na okolo lacznie z panstwem, pracownikami, kontrachentami i wspolpracownikami. Mysle ze mieszkancy Lodzi, absolwenci i juz pracujacy czesto wysoko wykwalifikowani woleli by inwestycje w tworzenie miejsc pracy a nie zebractwo i perspektywe pracy w kolejnej biedronce. Do tej pory wszystkie mozliwosci i szanse Lodzi na dzwigniecie sie z kolan zaprzepascily kolejno wszystkie wladze poczawszy od przemian lat 90-tych. Skoro nie mozemy pracowac za godne i adekwatne do naszych umiejetnosci i wiedzy pieniadze w Lodzi, bradzo ucieszymy sie, ze szybko dojedziemy do innego miasta gdzie nas doceniaja.
2013-05-07 18:22:04 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Znowu odnawia się wirus kadepizmu, tym razem w zmutowanej postaci ...
2013-05-07 19:17:11 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Jedno zdanie, MOĹťE DWA:

LEPIEJ W OGÓLE ZACZĄĆ BUDOWAĆ JAKIŚ ODCINEK NOWEJ LINII KDP - NIĹť WCALE NIE BUDOWAĆ! Nawet jeśli to będzie Warszawa - Łódź za ok 6 mld zł, czyli TYLE, ile - UWAGA - mniej więcej NIE wydamy na kolej w tej perspektywie (i pójdzie na drogi).

Ciekawe, prawda?

Nie wiem czy szanowne mikolstwo i kolejarstwo (oraz polityczne eksperctwo) wie że niedługo strzeli nam 3 tysiące kilometrów nowych czynnych dróg klasy A i esek klasy S. TRZY TYSIĄCE!!! Za ok 130-140 mld zł.

I ani jednej NOWEJ linii (pomijam ogryzki lotniskowe). Czy to jest zrównoważony rozwój transportu? Nie! To jest uleganie dyktatowi lobby samochodowemu, paliwowemu i ubezpieczeniowemu etc.

To jest dyktat wstecznej wobec rozwoju kolei (a nie zwoju) polityki Nowaka, a przynajmniej u mnie na to zgody nie ma i nie będzie. Nowak KŁAMIE w rzepowym wywiadzie że \"nas nie stać\" (stara durnowata mantra), co udowodnię w kolejnym tekście blogowym (blog KDP na portalu RK).
2013-05-07 19:21:32 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Bym zapomniał dodać swoją starą mantrę...

W żadnym - powtarzam - w żadnym wypadku nowej linii KDP nie może \"prowadzić\" na etapie projektu wykonawczego, czy nie daj Boże budować struktura PKP PLK (archaiczna, niewydolna i blokująca niekiedy nawet własnych \"ambasadorów\" postępu).

Tylko spółka celowa, niezależna, spółka fachowców i pasjonatów - ale to chyba każdy już wie.
2013-05-07 19:53:05 Autor: Dominik
---.dynamic.chello.pl
Bardzo dziwne jest, że da się szybko ogarnąć przetargi na dokończenie A4 i A1 nawet w obliczu kłopotów wykonawców, a kilka lat czeka się na ogłoszenie przetargu na głupie w obliczu miliardowych autostrad przetargi na łącznice kolejowe.

Szkoda, że rząd z góry wykreślił łącznicę Krosno - Przybówka, która kosztowałaby śmieszne pieniądze. Sama A4 na Podkarpaciu kilkakrotnie przewyższa modernizację Rzeszów - Zagórz i ewentualną łącznicę.

To samo Sucha Beskidzka - przetargi gdzieś w 2014 może, przy dobrych wiatrach.

Nie mówiąc o KDP. No ale autostrady są w porządku. I tak zostawmy.
2013-05-07 19:56:29 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.195.231
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Bym zapomniał dodać swoją starą mantrę...

W żadnym - powtarzam - w żadnym wypadku nowej linii KDP nie może \"prowadzić\" na etapie projektu wykonawczego, czy nie daj Boże budować struktura PKP PLK (archaiczna, niewydolna i blokująca niekiedy nawet własnych \"ambasadorów\" postępu).

Tylko spółka celowa, niezależna, spółka fachowców i pasjonatów - ale to chyba każdy już wie."
\"Tylko spółka celowa, niezależna, spółka fachowców i pasjonatów - ale to chyba każdy już wie.\"

Słusznie. Dlatego Fan Klub Iwana proponuje następujący skład rady nadzorczej spółki nadzorującej budowę KDP w Polsce (kolejność alfabetyczna):

- Andrzej Massel - autor udanej koncepcji modernizacji linii E65 północ.
- Jacek Prześluga - były prezes PKP IC SA, autor udanej koncepcji rebrandingu TLK polegającym między innymi na likwidacji nazw pociągów dalekobieżnych.
- Michał Tusk - znany społecznik, działający dla dobra kolei poprzez doradzanie tanim liniom lotniczym. Po skandalu z Amber Gold dał się poznać jako specjalista od przebitek.
- Krzysztof \"Iwan\" Waszkiewicz - wideobloger, pasjonat i przyjaciel kolei. Najczęściej podróżuje w kabinie, ponieważ \"ma dojścia wyrobione gdzieś wyżej\". Jako pierwszy osiągnął na polskich torach z działającym systemem ETCS prędkość 200 km/h. W tym roku planuje pobić rekord 250,1 km/h ustanowiony jeszcze w 1994. Znany ze swej nieomylności. Gdy odszedł z IC Forum - upadło. Podobny los może czekać portal Rynku Kolejowego. Swoimi filmami wywiera nieustanną presję na PKP PLK - tam gdzie nie nagrał cabview nie ma modernizacji - patrz Kraków-Katowice. Rzecznik społeczny PKP IC SA.
- Robert Wyszyński - znany dziennikarz, od ponad 20 lat propaguję ideę budowy KDP w Polsce. Dzięki jego licznym publikacjom PKP PLK SA mimo swej zbetoniałej struktury i wrodzonego niedasizmu zaczęła odczuwać presję i przeprowadzać prace modernizacyjne.
2013-05-07 20:39:18 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
@ stan
Jakby to powiedział szef DBAG, to spółka byłaby na etapie realizacji...

@Driver
...i przyznam, że to jest bardzo poważny argument.
2013-05-07 20:43:09 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Ostrowianin


Linią Ostrów - Grabowno to jest zamykana 2-3 razy w roku przez xxx lat ale TLK ma tez sposób na objazdy- z Wrocławia przez Krotoszyn Ostrów do Gdyni/ Szczecina podpinają więcej sypialnych wagonów
2013-05-07 21:04:18 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ elwawa


Nie chcę się powtarzać ,ąle Grabarczyk czy Nowak to ma tyle do gadania o kolei co mój pies na podwórzu (chociąż nie oddałbym go nikomu ) tu wajche kto inny przekłada
2013-05-07 21:51:08 Autor: Emeryt z Amtrak.
---.tmodns.net
Te KDP to jak w USA, gdzie juz zaczal sie start do wyborow do Senatu i Kongresu. Co madrzejszy Kongresmen lapie polska nacje na zniesienie wiz Polakom.Idac typem Maciarewicza zawsze pare glosow zdobeda. No bo co obiecac Polonii?, tansze mieso I samochody? tansze juz w USA byc nie moga, Bo juz sa tansze jak koszt produkcji.
2013-05-07 22:55:38 Autor: xyz11111
---.adsl.inetia.pl
Tylko że akurat trasa Warszawa-Łódź powinna być zbudowana na samym końcu, początkowo KDP może jeździć po normalnych torach, 140-160 km/h to znośna prędkość.
Powinno się zacząć od Łódź-rozwidlenie, potem rozwidlenie-Wrocław, rozwidlenie-Poznań i albo ciągnąć do granic albo wtedy Warszawa-Łódź. Tabor KDP będzie mógł jeździć też po liniach konwencjonalnych, więc w początkowych etapach podróż nie będzie aż tak szybka, ale nawet pierwszy ogryzek KDP powinien pozwolić kolei konkurować z autostradami
2013-05-07 23:41:03 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@RW:

Nie wiem czy zauważyłeś, ale mowa jest, że nie będziemy czekać już do 2020 roku, a nie do 2030. No, jak już takie numery przechodzą, to widać, że zielone światło dla KDP Y\" jest kwestią czasu. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że po otwarciu A2, frekwencja we wszystkich pociągach na E-20 spadła wyraźnie. No i Wrocław nie będzie do usranej śmierci jeździł \"Protezą\". S8 to także będzie konkurencja poważna.
2013-05-07 23:56:37 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @\"Fan Klub Iwana\"

Całkiem zgrabnie Ci to wyszło; przynajmniej imiennie i nazwistnie, a nie anonimowo (jak sam czynisz); dodałbym jeszcze kilku ludków o mniejszym niż standardowe mentalno-drogowe zbetonienie i tendencyjne wyciąganie \"informacji\".

Ale o mnie tak mało i na samym końcu? No, wieeeesssszzzz :-))) Chyba muszę więcej (przynajmniej niż min. Nowak) to całe KDP lansować, aby sobie u Ciebie zacnie zasłużyć na skok choćby o jeden szczebelek w górę :-)
2013-05-08 00:00:13 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Do @mathewicforum

Nieodmiennie jestem zdania że do KONTYNUACJI PROJEKTU (bo do budowy jeszcze długa i daleka droga) wrócimy w latach 14/15. Jestem tego niemal pewien, choćby z racji pewnego nie wykorzystania funduszy - tych jakże skromnych na naprawy i morderny linii.

Po prostu krytyczny poziom świadomości społecznej co do potrzeby budowy nowych szybkich linii już wrze i bulgocze, a poziom krytyczny zostanie \"przebity\" zapewne wcześniej niż te słuszne Tuskowe przechyłki :-)
2013-05-08 00:27:20 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.195.231
W odpowiedzi na post Robert Wyszynski:
"Do @\"Fan Klub Iwana\"

Całkiem zgrabnie Ci to wyszło; przynajmniej imiennie i nazwistnie, a nie anonimowo (jak sam czynisz); dodałbym jeszcze kilku ludków o mniejszym niż standardowe mentalno-drogowe zbetonienie i tendencyjne wyciąganie \"informacji\".

Ale o mnie tak mało i na samym końcu? No, wieeeesssszzzz :-))) Chyba muszę więcej (przynajmniej niż min. Nowak) to całe KDP lansować, aby sobie u Ciebie zacnie zasłużyć na skok choćby o jeden szczebelek w górę :-)"
Proszę przeczytać uważnie - lista członków Rady Nadzorczej jest alfabetyczna. Ostatnie miejsce nie jest tu wynikiem jakiegoś umniejszania, tylko po prostu nazwisko na W trafiło się na końcu :)
2013-05-08 02:17:54 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Sama koncepcja inwestycji w PPP w Polsce wciąż jest z zarodku, przez co na realizacja tak trudnego i skomplikowanego projektu jakim jest KDP, ciężko będzie znaleźć współinwestora.

Jednak również opiniuje najpierw na budowę na zachód od Łodzi, w kierunku Wrocław/Poznań, bo tam sytuacja przebiegowa i infrastrukturalna wygląda najgorzej, bo jeździć z Łodzi do Poznania po zygzaku przez Kutno, oraz ponad 4 do 5 godzin z Łodzi do Wrocławia, wiecznie nie można.
2013-05-08 09:49:12 Autor: Marek9
---.30.50.52.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Na szczęście wirus Kadepizmu nie jest zaraźliwy.
Cezary G. odbudowuje swoje zaplecze polityczne przed kolejnymi wyborami i papla co mu ślina na jęzor przyniesie - niczym Maciarewicz.
Jaranie się pustymi deklaracjami jest conajmniej głupie.

Należy przypomnieć że po roku 89 wybudowano 0 (słownie) zero nowych szlaków kolejowych. Ile zlikwidowano ? - tysiące. Przez najbliższe 20 lat ta sytuacja nie ulegnie zmianie
2013-05-08 11:00:48 Autor: Maurycy_
---.97.198.254
Zażyjcie coś na uspokojenie,
taka ładna pogoda a wy o chorobie ...
2013-05-08 14:21:29 Autor: emigrant
---.255.5.71

emigrant
W odpowiedzi na post Maurycy_:
"Zażyjcie coś na uspokojenie,
taka ładna pogoda a wy o chorobie ..."
To najlepsze lekarstwo jak zioła Klimuszki do tandetnej chemi w aptece \"to pierwsze to KDP, a drugie obecna kolej w Polsce\"
2013-05-08 16:08:19 Autor: gosc
---.xdsl.centertel.pl
@Goofy

Wrocław łyknął jak świeży pelikan protezę koniecpolską wymyśloną przez przeciwnika rozwoju kolei w Polsce. Sam jest sobie winny. Mógł punktować trasowanie jazdy do warszawy naokoło przez Opole i Włoszczowę a nie cieszyć się, że dotowane przez podatnika pendolino będą mieli na dworcu

@ml2200

Warszawa - Łódź po prostu będzie generować potoki, ale trudno to pojąć. Wszak to stali klienci więc można ich traktować jak bydło, stare wagony, często zimą nieogrzane, wydłużany do absurdu rozkład itp. Niech się bezrobotni z miasta uć przekonają, co o nich światli ludzie kolei myślą, z k65 na czele. I niech się cieszą, że nie muszą się z kibla na pociąg w Koluszkach przesiadać. Wszak juz kiedyś próbowano tak rozwiązać pociąg z Łodzi do Krakowa. Kończył bieg w Koluszkach, bo tak.

@Driver

Wara od Grabarczyka. Dziadów to teraz mają, co rezygnują z kluczowych inwestycji i \"optymalizują\" sieć kolejową. Po zegarkach ich poznasz

@PiotrW

Ta linia KDP dublująca CMK to chyba jak na magleva będziemy przechodzić. Cóż tak to jest jak przy planowaniu pomija się duże miasta po drodze. Szkoda że nikt na błędach się nie uczy i dalej takie absurdy sie kontynuuje. Proteza koniecpolska, upieranie się przy szlaku E20 jako najważniejszym na linii Wawa-Poznań itp.

@Goofy

Idz na dowolny dworzec i zobacz jak liczy się Łódź. ile połączeń, jakie zajebiste czasy przejazdu, np. z Łodzi do Gdańska 7 godzin. I przestań piep... farmazony. Nawet do wawy standard będzie niższy niż będą mieli inni.

@Cisc

Prawdziwą bolączką polskich kolei są tacy ludzie jak ty, K65 itp. A nie Grabarczyk. Ludzie ciągnący tą kolej w dół. Wystarczy mierny niekompetentny minister i widać co się dzieje

@ :-)

A to się nie polepsza? A E65 to co? Marny remoncik a pendolino na te trasy to takie kibelki? Właśnie cały czas się to robi i czas na inne kierunki

@ Maurycy

A ja mam nadzieje że wreszcie ta dzisiejsza gorączka która zamiast inwestować w infre woli inwestować w tabor dla lokalnych przewoźników przy jednoczesnym blokowaniu konkurencji się skończy i kolei wróci z tej bocznicy na normalne tory
2013-05-08 16:41:41 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
gosc - cytat:

\"Wrocław łyknął jak świeży pelikan protezę koniecpolską wymyśloną przez przeciwnika rozwoju kolei w Polsce. Sam jest sobie winny. Mógł punktować trasowanie jazdy do warszawy naokoło przez Opole i Włoszczowę a nie cieszyć się, że dotowane przez podatnika pendolino będą mieli na dworcu\"

*******

A miał jakiś wybór, szczególnie po zawieszeniu prac na Y???!!! Wiesz ilu pasażerów przyjeżdża późnym wieczorem do Wroca wypasionym 9 wagonowym EIC Górnikiem? Policzyłem że ok. ...20 (słownie: DWADZIEŚCIA!!!). Na najgorszych kursach na najzadupiatszych lokalkach szynobusowych frekwa jest większa!

Wrocław może miał czekać na zbudowanie \"Wieruszówki\" - NAJKRÓCEJ w 15 lat? Czy może na zbawiennego Ygreka - za lat 20?

3,5 h będzie dostępne w ciągu DWÓCH lat - nie w 15 czy 20 lat (niekoniecznie od grudnia 2014, bo mogą być lekkie obsuwy z pracami, jak niemal wszędzie są, ale od czerwca 2015).
2013-05-08 17:09:58 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ R Wyszynski

Ale zobacz jaki jest zapchany TLK wyjeżdzajacy prawie równo z Górnikiem z Katowic do Wrocławia ,że we Wrocławiu dodatkowo wagon przyłaczali taki sie zrobił młyn
2013-05-08 17:17:31 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Kukułcze jajo Grabarczyka śmierdzi coraz bardziej i bardziej. :) Czuć ten fetor aż tu na wybrzeżu :)
2013-05-08 17:20:16 Autor: Gosc
---.xdsl.centertel.pl
@RW

nie widzę jakiegoś silnego lobbingu wrocławia za Y. Dostali te 3,5 godziny i sobie odpuścili. Ta proteza to prowizorka i tak powinna być traktowana przez wrocek. Bo rozumiem że na teraz coś muszą mieć. Ale nie jest traktowana jako prowizorka, raczej jako docelowe rozwiązanie które może za 20-30 lat zostanie zastąpione czymś innym. Kiedy tu coś ciekawego było napisanego o połączeniu Wrocław - Warszwa, innym niz proteza? Nie pamiętam. Śpią i łykneli prowizorkę jak pelikany, taka jest niestety prawda. A potem będzie płacz, że zamiast y jest najpierw KDP Wawa-Łódź-Poznań-Berlin. I że 3,5 godziny to nieporozumienie koło 2030 roku. Takie samo jak dzisiejsze 5 godzin. Ale by koło 2030 wciąż nie tułać się protezą przez Włoszczowę i Opole Wrocek musi już teraz silnie lobbować za Y, tyle ze tego nie robi
2013-05-08 17:28:15 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
\"Aglomeracja ŁĂ“DZKO-warszawska\"??? To zabrzmiało jakby Łódź grała w tej układance pierwsze skrzypce a Warszawa miała być jej przyd...asem :) Poza tym z odległościa 140 km nawet aglomeracja WARSZAWSKO-łódzka brzmi bardzo kuriozalnie i jest to chyba wymysł jakiegos zjaranego zielskiem nastolatka :)
2013-05-08 19:40:50 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Gosc

Dlatego trzeba KONTYNUOWAĆ projekt KDP, co wszem i wobec głoszę od lat (patrz seria w drukowanym RK; nie wszystko jest tylko na portalu, w RK jest czasem o wiele więcej!), aby zacząć NA GRUNCIE budować linię szybkiego ruchu ok 2019/2020 - wcześniej się nie da przy tych procedurach - jakie mamy dzisiaj.

Bez kontynuacji projektu budowa rozpocznie się ok 2030 roku, albo w ogóle. I za 15 lat zarzucą nam gromko: Dlaczego 20 lat temu nikt nie \"myślał\" - jak mówią mikole - o budowie KDP? Odpowiedź będzie kuriozalna: myślał i nawet zrobił SW, ale został zablokowany.

Bez szybkiej kolei nie ma ROZWOJU kolei dalekobieżnej i żadne zaklęcia mikolsko kolejarskie tego nie zmienią - za to jest jej STAŁY odpływ do aut, busów i na drogi. To JUĹť widać na A-2/E 20 i drastycznie na A-4/ E 30 oraz na A-1/S-7/E 65 Północ, a będzie jeszcze bardziej.

Ĺťadne archaiczne standy 140-160 nie dadzą tu rady, poza klasą ekonomiczną na wybranych ciągach, przerabiano to na świecie i w Europie. Zasada jest znana: czas jazdy pociągiem powinien być conajmniej o 50% krótszy lub najlepiej __dwa razy__ krótszy niż autem (a to daje dopiero KDP). Co ja poradzę że mamy polityków na poziomie mentalu i świadomości przedszkola (przepraszam przedszkolaków :-)

To taki dziki kraj (mentalnie nawet bardzo dziki - uśredniając).
2013-05-08 20:00:56 Autor: driver
---.olsztyn.vectranet.pl
Panie Grabarczyk, minister Nowak niedawno powiedział, że nie stać nas na koleje dużych prędkości a Pan tu wyjeżdża z KDP na odcinku Łódź-Warszawa. Należałoby chyba w tak ważnej kwestii mówić jednym głosem a nie wychodzić przed szereg. Jeden z waszych niedawno tak zrobił i widzi Pan jak skończył. Dostał w czapę od Tuska i siedzi cicho. Zatem radzę Panu nie paplać jak papuga, bo wyląduje Pan na prowincji...
2013-05-08 22:38:21 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
@Bozia:

No właśnie, ale z tego co się widziało i widzi, większość Łodzian chce jak najszybciej dostać się do Warszawy, a nie do Poznania i Wrocławia. Ale to właśnie te dwa miasta, zwłaszcza Wrocław są przyszłością, nawet większą niż Kraków. Pomijając demografię i migracje - po prostu W-wa się zatka, od ludzi, a nie od aut :D.

To wraz z Władzami Poznania i Wrocławia trzeba było od początku lobbować za KDP \"Y\" i najpierw budową nowej linii na zachód, za Łodzią, potem od w/w dwóch miast, a do W-awy na końcu. Paradoksalnie, ostatni odcinek został by wymuszony siłą rzeczy mając za \"plecami\" tak potężne trzy miasta: Łódź, Poznań i Wrocław. Warszawa nie miała by wyboru - musiałaby ugiąć się pod siłami tych miast i zbudować ostatni fragment nie gorzej niż pozostałe.

Łódź w pewnym momencie zachowywała się zbyt neutralnie wobec Poznania i Wrocka, no i cały czas zapatrzona w Stolicę. Ach ta Warszawa... A póki co Skierniewicach wiosna, ptaszki śpiewają, a w Łodzi... dziura w ziemi.
2013-05-08 22:49:16 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
\"(...) Będziecie jeszcze wyć za Grabarzem (...)\"

Z pierwszego posta Roberta KaDePiastego Wyszyńskiego do Mikoli.
2013-05-09 11:02:35 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gosc

Nie widzisz silnego lobby - bo wrocławianie myslą racjonalnie ,że przez odnogę ( taką na 160) dostaniemy sie szybko do Warszawy i Krakowa w przyszłosci,a i z Poznaniem też nie bedzie tak zle, jak zrobią 59 także na razie trzeba lobbowac aby wyremontować Wrocław- Ostrów - Lódz aby sie do tego miasta szybko dostac , a jak widzisz czasy nie idą ciekawe
2013-05-09 11:25:56 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a już szykuje sie ładne połączenie do Berlina z Wrocławia przez Bielawe Horke także nie martw się o Wrocław, a Robercik też chyba przyzna to za nie głupie
2013-05-10 08:53:30 Autor: kongoPosen
---.ip.netia.com.pl
Fan Klub Iwana.

Zapomniales jeszcze o wICu :)
2013-05-13 11:01:17 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2013-05-08 16:08:19 Autor: gosc
---.xdsl.centertel.pl


Cyt z gość
„@Cisc

Prawdziwą bolączką polskich kolei są tacy ludzie jak ty, K65 itp. A nie Grabarczyk. Ludzie
ciągnący tą kolej w dół. Wystarczy mierny niekompetentny minister i widać co się dzieje”

No tak, wszystko, co nie po myśli łódzkim oszołomom typy ty czy twój mentor z Czaruś z Bałut i nie jest zgodne z urojeniami łódzkimi o potędze jest ciągnięciem polskiej kolei w dół. Nie bądź żałosny łódzki krzykaczu i przypominam ci, że Szczecin jest integralną częścią terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i należy uczynić wszystko, aby ciążył do Warszawy, a nie do Berlina i budowanie mu KDP dokoła przez Kalisz Uć tylko dlatego, że ty łódzki szczekaczu tam mieszkasz temu celowi na pewno nie służy.

To samo Wrocław miał czekać 15 lat jak słusznie napisał RW i nie skorzystać z potencjalnej możliwości redukcji czasu do 3 h30, w sytuacji kiedy było to rozwiązanie dostępne „na wyciągnięcie ręki” i powinno być zrobione nawet wcześniej bo do 2012 roku, co oczywiście skutecznie i histerycznie zablokowała sitwa Grabarczyka tylko dlatego, że tobie to się lokalny łódzki oszołomie nie podoba i nie jest to pomyśli politykierom typu Grabarczyk, Stępień czy Zdanowska, bo nie wPiSuje się w ich urojone wizje wszech-potęgi i wszechwładzy Łodzi oraz ich doktrynę robienia z Łodzi bramy wjazdowej do Warszawy.

Ja wiem, że w twojej łódzkiej mentalności najważniejszym zaraz po Warszawie ośrodkiem w Królestwie Kongresowym jest Łódź, a w twojej post-ruskiej mentalności granica nadal jest na Prośnie, a Szczecin Poznań albo będą grzecznie i pokornie jeździły do Warszawy z obowiązkowym zwiedzaniem Łodzi i jej przyd...asa Kalisza oraz z ich uwielbieniem i kłanianiem się im w pas albo niech sp...ją do Berlina. Tylko tak się składa, że ten stan rzeczy już zmieniała już II RP w ciągu 2 lat i nie ma co wracać do tamtej archaicznej trasy choćby w wymiarze KDP, tak więc nie dorabiajcie fałszywej ideologii jakoby ten wasz ucki zakichany Y grek przełamywał jakieś rzekome pozostałości po-zaborcze, bo jest to całkowicie zmanipulowana i dorobiona ideologia, która wykluła się w główkach grabarczykowych oszołomów nad Nerem, których kadencja w Ministerstwie na szczęście już dobiegła końca.

A Wrocław będziemy stopniowo spinać z Warszawą proteza koniecpolska na dobry początek, a czy docelowym rozwiązaniem będzie opcja z obowiązkowym między-lodowaniem w chylącym się ku upadkowi mieście nad Nerem to się jeszcze okaże. Katowice i Kraków mają linie transferowa dlaczegóżby nie miałby jej mieść w przyszłej perspektywie Wrocław, który gospodarczo wciągu być może 2 dekad odniesie przewagę nad GOP em czy Krakowem.



Cyt z @gość ---.xdsl.centertel.pl

W odpowiedzi na cytat z @PiotrW
[A kiedy KDP Kraków - Kielce - Radom - Warszawa - Olsztyn - Elbląg - Trójmiasto? Pytam serio, bo
to lepszy pomysł niż CMK-a polami, lasami]


odpowiedź z @gość ---.xdsl.centertel.pl


Ta linia KDP dublująca CMK to chyba jak na magleva będziemy przechodzić. Cóż tak to jest jak
przy planowaniu pomija się duże miasta po drodze. Szkoda że nikt na błędach się nie uczy i
dalej takie absurdy sie kontynuuje.”


Nie ma żadnego błędu CMK! Jest to rozwiązanie bardziej ambitne i rozwiązanie WYĹťSZEGO RZĘDU niż teoretyczne poprowadzenie KDP Kraków – Warszawa przez Kielce Radom - LEPSZE jest zawsze wrogiem DOBREGO.

Problemem jest burdel na torach jaki się zalągł za w wyniku obłędnych reform łódzkiego bałaganiarza Grabarczyka i wpuszczenie ruchu ekonomicznego tj. IR oraz TLK na linię dedykowaną jaką jest CMK poprowadzona w przebiegu eksterytorialnym, który wyparł ruchu dalekobieżny z podstawowej linii klasycznej, która obsługiwała pośrednią sieci osadniczą Kielce i Radom w korytarzu Kraków – Warszawa. I takie było planistyczne założenie koegzystencji obydwu linii, którego należy z żelazną konsekwencją przestrzegać – to wszystko. Czego spece od Grabarza jak widać nie rozumieli lub nie chcieli rozumieć.

No, ale co tam – dla ludzi twojego pokroju łódzki typie ważne, że dzięki bałaganowi w przewozach dalekobieżnych jaki wywołał Grabarz i jego bałucka ekipa ubogie dziady łódzkie mogły w końcu dobrać do CMK i niczym napalony brzydal do ekskluzywnej d…. modelki, bo w innej taryfie niż ekonomiczna byście na CMK po prostu nie weszli – tak jest prawda. A to, że Częstochowa jest przez to pomijana to już nieistotny szczegół , który Uć ma oczywiście głęboko w czterech literach, jak zresztą wszystko co dotyczy innych, a nie jej samej, a wymaga tego „ucka racja stanu”.
No i gdzie ta kategoria Premium IC nad Nerem – przecież jak czytaliśmy wielokrotnie - to prawdziwy skandal, że tak wielkie miasto jak Uć nie posiada kategorii IC. Akurat w przypadku Połączeń Uć- Kraków przez CMK można się było wykazać potencjałem i udowodnić że się ma potencjał na KDP, a nie tylko szczekać.
2013-05-18 00:10:55 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Prezent dla K65 - http://c3201142.cdn.imgwykop.pl/comment_qswWZNPWM0mH6j4uAqlh40yBeIBnFHEK.jpg
2013-05-30 22:23:09 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Trójmiejskie i warszawskie siły PO słabną, KDP wisi w powietrzu. Ch....wo, że zaczną od Łodzi
do Warszawy, ale to największa frekwencja, obciążenie linii, no i w końcu jest szansa na budowę
KDP, jakiegokolwiek już odcinka przez 2020 rokiem, jego fizyczne rozpoczęcie!
2013-07-04 13:49:41 Autor: jaq
---.199.162.2
Prtoponuję jeszcze dodatkowo wybudować z łodzi kolej linową. Przecież grabie grabią tylko do siebie
2013-07-11 18:27:43 Autor: Wagonik
---.dynamic.gprs.plus.pl
"GRABARCZYK" !!! Ty już więcej nie obiecuj !. Byłeś Ministrem i nic więcej.
2013-09-06 19:55:09 Autor: black
---.dynamic.chello.pl
...bomba ?
2014-01-21 19:02:51 Autor: R90
---.v46.interkam.pl
Grabarczyk, lepiej nie pieprz o KDP tylko zróbcie najpierw porządek w tym burdelu jakim jest polska kolej. Dziś był mniej więcej tego przykład. Pani minister swoimi lakonicznymi wypowiedziami stwierdza, że żyjemy w epoce kamienia łupanego i Polacy nie znają pojęcia 'zaawansowana inżynieria', która pozwala na sprawne funkcjonowanie transportu zbiorowego. Praktycznie nowe szyny pękają jak oszalałe przy -7*C. Pewno chłopaki zamówili drogą stal na szyny a w ramach przekrętu wypuszczono jakiś badziew, który pęka po kilku latach użytkowania. Ale co tam. Jazda 50km w ciągu 2-3h w zimnym pociągu to sprawa trzeciej kategorii dla Grabarczyka. Ważne, żeby jego kumple mieli czym i jak wozić dupę z Łodzi do Wawy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5