NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Gmina Kleszczów: Kolej da nam szansę na dalszy rozwój przemysłu

| Kasper Fiszer 24.08.2020 50

Gmina Kleszczów: Kolej da nam szansę na dalszy rozwój przemysłu
Pociąg na linii nr 24fot. Kasper Fiszer
Budowa nowej linii kolejowej prowadzącej do gminy Kleszczów ma mieć duże znaczenie gospodarcze dla powiatu bełchatowskiego. Z jednej strony inwestycja ma wspomóc tworzenie nowych zakładów w tamtejszej strefie przemysłowej, z drugiej – ułatwić dojazd do nich pracownikom z Bełchatowa. Miasto to ma także uzyskać dogodne połączenie z Łodzią.
W czwartek województwo łódzkie poinformowało o swoich planach dotyczących udziału w rządowym programie Kolej+. Jednym z najważniejszych zaproponowanych działań jest modernizacja linii kolejowej nr 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa i Rogowca. Zgodnie z treścią listu intencyjnego podpisanego przez marszałka województwa Grzegorza Schreibera i przedstawicieli samorządów lokalnych elementem inwestycji ma być także budowa nowego odcinka torów prowadzących z Bełchatowa w rejon Kleszczowa.

Z Bełchatowa do pracy pod Kleszczowem pociągiem elektrycznym? 

– Nasza gmina od lat zabiegała o połączenie kolejowe – mówi Sławomir Chojnowski, wójt gminy Kleszczów. Wskazuje on przy tym przede wszystkim na rolę, jaką nowy odcinek może odegrać w ruchu towarowym. – Mamy kilka stref przemysłowych, a połączenie kolejowe to szansa na nowe miejsca pracy – wskazywał. Dodał, że nowi pracownicy, choćby z Bełchatowa, mogliby dojeżdżać do stref pociągiem.

Jak wynika z treści materiałów przekazanych nam przez Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, nowy odcinek miałby kończyć się we wsi Bogumiłów. Formalnie miejscowość zamieszkuje jedynie kilkanaście osób. Nowo wybudowany odcinek miałby mieć ok. 7,2 km długości. Zmodernizowano by natomiast ok. 34,3 km istniejącej infrastruktury. Wykorzystany zostałby więc cały istniejący przebieg linii nr 24 – zarówno pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Bełchatowem, jak i na dalszym odcinku.

Wspieranie rozwoju gospodarczego i walka z wykluczeniem transportowym

Prezydent Bełchatowa Mariola Czechowska podkreślała przy tym, że realizacja inwestycji oznaczałaby dla bełchatowian przywrócenie możliwości dogodnego dojazdu m.in. do Łodzi. Również ona liczy, że modernizacja trasy pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy tej części województwa. W podobnym tonie wypowiadał się podczas niedawnej konferencji prasowej w Bełchatowie łódzki marszałek Grzegorz Schreiber.

Zwracał on też uwagę na istniejący problem wykluczenia komunikacyjnego. Podkreślał, że samorząd mocno zaangażował się w ubiegłym roku w tworzenie systemu wojewódzkich linii autobusowych dofinansowanych z rządowego Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. – Teraz robimy kolejny krok w tym samym kierunku – ocenił.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5